۰

بهانه‌ها برای استفاده نکردن از کاندوم و پاسخ آن‌ها

بهانه ها رای استفاده نکردن از کاندوم چطور همسر خود را راضی کنیم فواید استفاده از کاندوم
بازدید 1658

بهانه ها رای استفاده نکردن از کاندوم چطور همسر خود را راضی کنیم فواید استفاده از کاندوم

شاید هزاران بار خوانده یا شنیده باشید که: از کاندوم استفاده کنید! استفاده از کاندوم روش ثابت شدهای برای جلوگیری از انتقال بیماریها و عفونتهای مقاربتی و همچنین بارداری ناخواسته است. اما آیا همیشه از کاندوم استفاده میکنیم؟

یک تحقیق از شرکت تروجان، برند شماره یک کاندوم در ایالات متحده، در مورد تمایلات و رفتارها در میان افراد نشان میدهد که ۵۰ درصد از زنان گفتهاند که بدون کاندوم نمیتوانند کاملاً از آمیزش لذت ببرند. دلیل اصلی این اتفاق نگرانی از بابت انتقال بیماری و یا بارداری ناخواسته است. از سوی دیگر ۸۰ درصد جامعه آماری گفتهاند که استفاده از کاندوم بسیار مهم است اما ۴۱ درصد از همینها هم در آخرین رابطه جنسی خود از کاندوم استفاده نکردهاند.

همین تحقیق اشاره میکند که ۴۰ درصد از افرادی که حین آمیزش از کاندوم استفاده نمیکنند در مورد این مسئله با همسر خود صحبت نکردهاند. از افرادی که در رابطهای جدی به سر میبردند، ۶۲ درصد پس از دو ماه رابطه استفاده از کاندوم را کنار گذاشتند و اکثرا در این مورد با هم حرفی نزدهاند. این تحقیق وجود یک اشکال را گوشزد میکند. ما در حالی که میدانیم بدون کاندوم تمام لذت را نخواهیم داشت اما به مرور از آن استفاده نمیکنیم. به نظر میرسد این یک اشکال در تعامل و گفتگو میان زوج ها است.

معمولاً زوجها در اوایل رابطه به استفاده از کاندوم پایبندی دارند. این پایبندی به مرور و با سکوت کم کم کنار گذاشته میشود. اما این اتفاق تصمیمی نادرست است. اول بدلیل اینکه تا آزمایشهای بیماریهای مقاربتی همسرتان را ندیدهاید هیچوقت نمیتوانید مطمئن شوید که او بیمار نیست. برخی بیماریها که قبلاً در مورد آنها نوشتهایم همچون ایدز و کلامیدیا میتوانند کاملاً بی نشانه باشند. دومین دلیل هم امکان بارداری ناخواسته است. در مطلب قبلی به روش بیرون کشیدن آلت پیش از انزال اشاره داشتیم که میان زوجها بسیار رایج است. در همان مطلب گفتیم که برخلاف باور عمومی در حین آمیزش و بدون اینکه مرد متوجه شود ممکن است پیش‌آبی از وی ترشح شود که حامل اسپرم باردار کننده است. این دلیل بارداریهای ناخواسته ایست که زوجها هیچوقت زمان شروع آنرا به خاطر نمیآورند.

 

تعامل کنید!

بهترین راه برای ادامه لذت بردن از آمیزش و حفظ ایمنی آن، تعامل در مورد استفاده از کاندوم است. از آنجا که معمولاً مردان باید کاندوم بخرند و این مسئله چندان برای همه راحت نیست، و همچنین بدلیل بهانههایی که در پایین توضیح خواهیم داد، بهتر است این تعامل از سمت زنان صورت گیرد. لذا بدون خجالت دلیل عدم استفاده از کاندوم را جویا شوید و راه حلی پیدا کنید.

 

بهانه ها برای عدم استفاده از کاندوم

 

در حین تعامل ممکن است با بهانههایی مواجه شوید که نیاز به پاسخ مناسب دارد. در ادامه به بررسی بهانههای رایج و پاسخهای مناسب خواهیم پرداخت.

 

من نیازی به کاندوم ندارم چون نه بیماری دارم و نه عفونتی

انتقال بیماری و بارداری ناخواسته هیچ ارتباطی به اینکه چقدر سالم و تناسب اندام دارید، ندارد. شاید به نظر بیاید که براحتی نمیتوان بیمار شد. در کشور پیشرفتهای چون انگلستان سالانه ۶۴۰ هزار بیماری یا عفونت مقاربتی ایجاد میشود. این آمار در کشور ما احتمالاً بیشتر است. همانطور هم که گفتیم نمیتوان از ظاهر قضاوت کرد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید ۷۰ درصد زنان و ۵۰ درصد مردان مبتلا به کلامیدیا هیچ نشانهای ندارند.

 

من حس طبیعی آمیزش را ترجیح میدهم!

آمیزش به همراه کاندوم میتواند کاملآً حس طبیعی بدهد. کافیست از کاندومهای با کیفیت استفاده کنید. بسیاری از مردان گزارش کردهاند که بهمراه کاندوم کنترل بیشتری بر انزال خود دارند. استفاده از کاندومهای شفاف یا حسی و نازک به نگه داشتن احساس طبیعی کمک میکند.

 

حوصله استفاده از کاندوم را ندارم!

اگر با چنین بهانهای مواجه شدید بهترین پاسخ اینست که بگویید من هم حوصله رابطه جنسی را ندارم! حوصله برای پوشیدن کاندوم قطعاً از حوصله مورد نیاز برای مراجعه به انواع پزشک و مصرف دارو کمتر است.

 

حین استفاده از کاندوم دچار درد یا حس گرفتگی در آلت میشوم.

 

به احتمال زیاد از سایز مناسب کاندوم استفاده نمیکنید. در سالمید بارها گفتهایم که کاندوم کالای فری سایز نیست و باید با اندازه گیری درست آلت از کاندوم مناسب استفاده کنید.

 

کاندوم حین آمیزش لیز میخورد.

مثل مورد فوق احتمالاً از سایز بزرگ و نامناسب استفاده میکنید. برای دانستن سایز خود و همچنین استفاده از کاندوم مناسب به مقاله فوق مراجعه کنید.

 

استفاده از کاندوم حس و حال آمیزش را بهم میزند!

شاید برخی زمان لازم برای استفاده از کاندوم را به نوعی پرت شدن حواس و در نتیجه بهم زدن حس و حال رابطه بدانند. حل کردن این مشکل معمولاً در دست زنان است. همیشه لازم نیست پوشیدن کاندوم کار مرد باشد. زن میتواند با ظرافت اینکار را بر عهده بگیرد. پیش از اینکار حتماً به مقاله چطور از کاندوم استفاده کنیم سر بزنید!

 

من وازکتمی کرده ام!

واقعیت تعداد مردان زیر ۳۰ سالی که واقعاً حاضر به وازکتمی میشوند بسیار کم است. لذا پیش از آمیزش باید کاملاً از این مسئله مطمئن شد. از سوی دیگر این مسئله هیچ تاثیری بر ریسک انتقال انواع بیماری ندارد.

 

خجالت میکشم کاندوم بخرم!

با وجود فروشگاه کاندوم سالمید این بهانه ها دیگر کار نمیکند!

 

ما خیلی وقت هست باهمیم پس نیازی به استفاده از کاندوم نداریم.

شاید دیگر نگرانی در مورد بارداری ناخواسته نداشته باشید اما اطمینان کامل از نداشتن بیماری یا عفونت مقاربتی ارتباطی به زمان ندارد. لذا یا واقعاً آزمایشهای خود و همسرتان را بدهید و یا ریسک نکنید.

 

 

 

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر