۰

چرا در ازدواج خود احساس تنهایی می کنید؟

بازدید 596

فهرست مطالب

احساس تنهایی در یک ازدواج نسبتاً معمول است: طبق نظرسنجی ملی AARP در سال ۲۰۱۸، از هر سه فرد متاهل بالای ۴۵ سال، یک نفر تنها است. اما این بدان معنا نیست که تنهایی در ازدواج لزوما طبیعی است. اگر در زندگی زناشویی احساس تنهایی می کنید، اغلب نشانه این است که یک مشکل اساسی در رابطه یا زندگی شخصی شما وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

 اگر ازدواج شما نیاز شما به همراهی، عشق، محبت یا سایر نیازهای اجتماعی را برآورده نمی کند، ممکن است با وجود داشتن شریک زندگی بازهم احساس تنهایی کنید. رها شدن احساسی می‌تواند گیج‌کننده، مبهم و به سختی تشخیص داده شود، زیرا فرد معمولاً هر شب در کنار شما در رختخواب دراز می‌کشد یا بچه‌هایی را باهم بزرگ می‌کنید. حتی ممکن است که شما هنوز با او رابطه جنسی داشته باشید. اما این شخصی است که با او – وقتی با خودتان صادق می شوید – می دانید که مشکلی وجود دارد. چیزی گم شده است.

در حالی که شما دو نفر ممکن است صحبت کنید، امیدها، ترس ها و رویاهای خود را بیان نمی کنید. اغلب اوقات، شما اصلاً دعوا نمی کنید، زیرا متوجه شده اید که این کار ساده تر است.

بگذارید واضح بگویم: تنها بودن در یک ازدواج به این معنی نیست که شریک زندگی خود را دوست ندارید. با این حال، فاصله عاطفی بین شما به حدی افزایش یافته است که عشق شما فاقد یک صمیمیت اساسی است – لطافت کلمات، اعمال و افکار. باید امیدوار بمانید. زیرا بیشتر روابطی که تنهایی در آنها جای گرفته است، می توانند درست شوند. آنها را می توان به حالت ایده آل بازگرداند.

 

نشانه های متاهل اما تنها بودن

زندگی با یک نفر دیگر درمان تنهایی نیست. این احساسات شما از ارتباط با همسرتان است که شما را از احساس انزوا و تنهایی در رابطه خود باز می دارد.

برخی از علائمی که نشان می دهد ممکن است در ازدواج خود احساس تنهایی کنید عبارتند از:

حتی وقتی با هم هستید احساس تنهایی می کنید. به نظر می رسد جدایی بین شما وجود دارد که نمی دانید چگونه آن را برطرف کنید.

شما با هم حرف نمیزنید شاید شما احساس می کنید که همسرتان علاقه ای به صحبت های شما ندارد. یا شاید شما دوست ندارید در مورد نکات و اتفاقات روزتان به آنها بگویید. در هر صورت، شما ارتباط برقرار نمی کنید و این منجر به احساس انزوا و ناامیدی می شود.

دلایلی برای دوری از همسرتان پیدا می کنید. این ممکن است شامل ماندن تا دیر وقت در محل کار، یافتن چیزهایی برای مشغول ماندن از شریک زندگی خود، یا به سادگی پیمایش رسانه های اجتماعی برای جلوگیری از تعامل با آنها باشد.

شما به ندرت، یا هرگز رابطه جنسی ندارید. نه تنها رابطه شما فاقد صمیمیت عاطفی است، بلکه شما فاقد ارتباط فیزیکی نیز هستید.

همه این عوامل می تواند احساس تنهایی را در ازدواج شما تشدید کند. گاهی اوقات این ممکن است تنها روی یک فرد در رابطه تأثیر بگذارد، اما در بسیاری از موارد، هر دو طرف ممکن است احساس انزوا و جدایی از شریک خود داشته باشند.

 

بیایید نگاهی دقیق‌تر به برخی از متغیرهایی بیندازیم که می‌توانند باعث ایجاد تنهایی در ازدواج شوند.

چه چیزی باعث تنهایی در یک رابطه یا ازدواج می شود؟

 

عدم ارتباط وجود دارد.

وقتی شرکا از لحاظ عاطفی با یکدیگر ارتباط برقرار نمی‌کنند، احساس می‌شود که بین آنها فاصله‌ای وجود دارد که می‌تواند برای یک یا هر دو نفر احساس تنهایی ایجاد کند. این معمولاً پس از تغییراتی در رابطه اتفاق می‌افتد: “در یک نقطه خاص، زوج ها از همسویی با یکدیگر متوقف شدند، بنابراین فاصله بین آنها بوجود می آید.”

در اینجا مواردی وجود دارد که باعث می شود شرکای زندگی از یکدیگر فاصله بگیرند و در نتیجه احساس تنهایی کنند:

احساس می کنید که شریک زندگی شما به شما گوش نمی دهد.

احساس می کنید به اندازه کافی رابطه جنسی ندارید.

ارتباط ضعیف یا عدم ارتباط.

مسائل مالی.

اتفاقات  زندگی.

عوامل استرس زای روزانه.

 

 

کمبود تلاش یا توجه در رابطه وجود دارد.

افراد زمانی که از مسائل پیش پا افتاده زندگی عبور می‌کنند، در ازدواج تنها می‌شوند. “آنها به سر کار می روند، به خانه می آیند، به مدرسه می روند، از بچه ها مراقبت می کنند، شام درست می کنند، و فقط کارهای عادی روزمره را انجام می دهند، و زمان خاصی برای ارتباط با همسرشان وجود ندارد.”

وقتی زوج‌ها در یکنواختی زندگی روزمره قرار می‌گیرند، بدون اینکه زمانی برای برقراری ارتباط به‌عنوان یک زوج در نظر بگیرند، رابطه ممکن است شروع به بیات شدن و کمبود محبت کند. اگر یکی از طرفین یا هر دو احساس کنند که توجه خاص، عاشقانه، وقت یا انرژی از طرف همسرشان دریافت نمی کنند، می تواند احساس تنهایی کند.

 

مسئولیت به عنوان والدین زیاد است.

گاهی اوقات زوج ها برای جدا کردن نقش پدر و مادر بودن و نقش همسر بودن تلاش می کنند و کاملاً بر مسئولیت های والدین بودن خود تمرکز می کنند و از رابطه خود غفلت می کنند. نقش ما به‌عنوان والدین بسیار مهم است، اما شما باید برای ازدواجتان وقت و انرژی بگذارید و وقتی این کار را نمی کنی؟ ممکن است احساس تنهایی کنی.

رویدادهای استرس زا

 گاهی اوقات چالش هایی که زوج ها با هم با آن مواجه می شوند می تواند شکاف هایی را در یک رابطه ایجاد کند. یک رویداد استرس‌زا یا آسیب‌زا می‌تواند حتی بر قوی‌ترین رابطه‌ها فشار وارد کند. اما اگر ضعف‌های ازدواج شما را بزرگ‌تر یا آشکار کند، می‌تواند سخت‌تر شود. از دست دادن شغل چیزی است که اگر احساس کنید همسرتان حامی یا همدردی نیست، می تواند دشوارتر شود. در این موارد، ممکن است حتی پس از برطرف شدن رویداد استرس زا، احساس رها شدن و تنهایی کنید.

 

انتظارات غیر واقعی

 در برخی موارد، احساس تنهایی شما ممکن است کمتر با همسرتان ارتباط داشته باشد و بیشتر به نیازهای دیگری باشد که برآورده نشده اند. به عنوان مثال، روابط بین فردی ضعیف خارج از ازدواج شما ممکن است باعث شود که از همسرتان انتظار داشته باشید که تمام نیازهای اجتماعی شما را برآورده کند. از آنجایی که شما به دنبال برآورده کردن نیازی از همسرتان هستید که نمی توان به طور منطقی انتظار داشت آن را برآورده کند، تعجبی ندارد که در نهایت احساس نارضایتی کنید.

 

مقایسه رسانه‌های اجتماعی

 مقایسه‌های غیرواقعی با روابطی که در رسانه‌های اجتماعی به تصویر کشیده می‌شوند نیز می‌تواند به احساس تنهایی کمک کند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داد که افرادی که زمان بیشتری را در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی سپری می‌کنند، سطح بالاتری از تنهایی را نیز تجربه کرده‌اند.

این افزایش تنهایی احتمالاً با همه‌گیری COVID-19 بدتر شده است. از آنجایی که در دو سال گذشته حلقه‌های اجتماعی بسیاری از افراد بسیار محدودتر شده است، این امر فشار زیادی را برای بسیاری از زوج‌های متاهل ایجاد کرده است.

در جایی که افراد برای کمک به برآوردن برخی از نیازهای اجتماعی خود روابط دیگری داشتند، بیماری همه گیر اغلب افراد را مجبور می کرد برای انجام همه این نقش ها به همسر خود تکیه کنند. بنابراین وقتی شریک زندگی شما به سادگی نمی تواند تمام این خواسته ها را برآورده کند، ممکن است احساس کنید که حمایت لازم را ندارید.

 

ترس از همسرتان

اگر متأسفانه با فردی ازدواج کرده اید که از نظر عاطفی و روانی آزاردهنده است، شکی نیست که دوره های طولانی تنهایی را تجربه می کنید. اگر از همسرتان می ترسید – رفتار پرخاشگرانه و ضرب و شتم کلامی او – احتمالاً زمان زیادی را صرف دوری از آنها یا برای جاوگیری از هر نوع درگیری می کنید.

برای پیچیده‌تر شدن اوضاع، در سال‌های اولیه ازدواج، ممکن است شریک زندگی‌تان شما را از خانواده و/یا دوستان‌تان منزوی کرده باشد و باعث شود که احساس کنید کسی را ندارید که به او مراجعه کنید.

 

 برنامه های دیوانه کننده

شما و شریک زندگی تان ممکن است مانند کشتی هایی باشید که در شب در حال عبور هستند. شاید یکی از شما بعد از اینکه دیگری خواب است به خانه بیاید. یا قبل از بیدار شدن دیگری خانه را ترک کند. اگر چنین است، به احتمال زیاد نمی‌توانید ارتباط زیادی برقرار کنید. این می‌تواند باعث شود که ارتباط شما با یکدیگر را از دست بدهید. از به اشتراک گذاشتن همه اتفاقات کوچک روزانه خودداری کنید. در نهایت، این شکافی در تار و پود رابطه شما ایجاد می‌کند که به نظر می‌رسد آنقدر بزرگ است که نمی‌توان آن را اصلاح کرد.

وقتی شغل و/یا فرزندان خود را بر شریک زندگی خود اولویت می دهید، استحکام رابطه شما می تواند بسیار غیرقابل دفاع شود. البته، هم شغل و هم فرزندان نیاز به توجه دارند، اما نه در خطر از دست دادن ازدواج. باید تعادل در تمام جنبه های زندگی مشترک وجود داشته باشد.

 

 عدم حمایت عاطفی

اتفاقاتی می افتد! موقعیت های ناگوار در حالی که انتظارش را ندارید در زندگی شما ظاهر می شوند. در آن زمان، انتظار دارید که شریک زندگی‌تان در کنار شما باشد—تا زمانی که ناراحتید  از شما حمایت کند. اگر بارها و بارها اتفاق بیفتد که از نظر عاطفی احساس حمایت نکنید، این می تواند  باعث ایجاد فاصله و تنهایی در رابطه شود.

به عنوان مثال، فرض کنید پدر ۹۰ ساله شما فوت کرده است. شما ویران شده اید زیرا بسیار به هم نزدیک بودید. اما شریک زندگی شما چیز زیادی نمی گوید، و وقتی می گوید، “خب، او عمر طولانی داشت. او در جای بهتری است.» شما نمی خواهید کلیشه های رایج را بشنوید. شما می خواهید در زمان غم خود احساس کنید که یک تکیه گاه دارید.

اگر این حمایت عاطفی در ازدواج شما وجود نداشته باشد و شریک زندگی شما به طور مداوم شفقت یا همدلی زیادی از خود نشان نداده باشد، به وضوح می توانید ببینید که چگونه این رابطه را مختل می کند و بذرهای تنهایی  در ازدواج شما جوانه می زند.

 

عدم صمیمیت جنسی

چند وقت یکبار با همسرتان رابطه جنسی دارید؟ در ازدواج‌هایی که یک یا هر دو طرف تنها هستند، به ندرت زوج‌ها  به یکدیگر عشق می‌ورزند یا زمانی را برای پیوند اختصاص می‌دهند. علاوه بر این، کارهای کوچک محبت آمیز که ممکن است به طور منظم در اولین باری که با هم بودید  رخ داده باشد، مانند بوسه صبح بخیر، نوازش روی شانه، نیشگون گرفتن از پشت و غیره، ممکن است به کلی ناپدید شده باشند.

این نمایش های محبت ممکن است بی اهمیت به نظر برسند، اما اینطور نیست. آنها مقدمه صمیمیت جنسی هستند. اگر هیچ یک از آن ها را تجربه نمی کنید، پس احتمال دارد که احساس تنهایی کنید.

“لحظه های ساده تماس بین همسران دعوتی برای یادآوری هدیه یک زندگی مشترک است. یک بوسه یک آغوش. فشار روی شانه ما را مجبور می کند حتی برای چند ثانیه سرعت خود را کاهش دهیم. آنها به ما اجازه می دهند که متوجه شویم و مورد توجه قرار بگیریم.

 

 

 عدم وجود زمان با کیفیت

اگر شما و همسرتان در فاصله زمانی بین بردن بچه ها به فوتبال و باله و برنامه کاری طاقت فرسا، هفته ای ۲۰ دقیقه همدیگر را می بینید، سختی تنهایی می تواند آغاز شود. غیبت داشتن یکی از راه هایی است که زوج ها ارتباط خود را با یکدیگر از دست می دهند.

چرا زمان با کیفیت مهم است؟ به این دلیل است که، مهم نیست که چقدر یکدیگر را می شناسید، با گذشت زمان، چیز جدیدی برای کشف وجود خواهد داشت.  از جمله علایق، اشتیاق، آرزوها و حتی دوستان یا دشمنان در حال تغییر. بنابراین، ارتباط مؤثر و زمان با کیفیت با هم، نقش مهمی در حفظ یک رابطه ایفا می کند و از خسته کننده شدن آن جلوگیری می کند.

لازم نیست که زمان زیادی را برای یکدیگر بگذارید، اگرچه این موضوع کمک کننده خواهد بود. اما مهم این است که زمانی که به اشتراک می گذارید معنادار باشد. این به شما این امکان را می دهد که فعالانه با یکدیگر ارتباط برقرار کنید. همه چیزهای کوچک به چیزهای بزرگ اضافه می شوند. زندگی را می سازند!

 

زخم های قدیمی که هرگز التیام نیافته اند.

در برخی موارد، شکاف ها به دلیل زخم های التیام نیافته قبلی که در اوایل ازدواج رخ داده است، وجود دارد. زخم های کهنه باید التیام یابد تا زندگی زناشویی به جلو برود. دردهای گذشته باید حل شوند و در جایی که به آن تعلق دارند – در گذشته – نگهداری شوند!

 

اثرات متاهل بودن اما تنها بودن

تنهایی یک تجربه عاطفی دردناک است. همچنین یکی از مواردی است که بسیاری از مردم در مورد آن صحبت نمی کنند. متأسفانه، تحقیقات همچنین نشان می دهد که این احساسات می تواند بر سلامت جسمی و روحی شما تأثیر منفی بگذارد. برخی از راه هایی که تنهایی ممکن است بر شما تأثیر بگذارد عبارتند از:

مصرف الکل و مواد را افزایش یابد

افزایش خطر ابتلا به افسردگی

تضعیف ایمنی

رفاه کلی ضعیف

خطر بیشتر بیماری های قلبی عروقی و سکته مغزی

احساس تنهایی می تواند از طرق دیگری نیز بر رفاه شما تأثیر بگذارد. هنگامی که در زندگی زناشویی خود احساس تنهایی می کنید، ممکن است کمتر درگیر رفتارهای ارتقا دهنده سلامتی مانند ورزش کردن یا تغذیه سالم باشید. همچنین ممکن است بر خواب شما تأثیر بگذارد یا باعث ایجاد احساس استرس و افکار منفی شود که می تواند برای سلامتی شما مضر باشد.

 

کاری که می توانید برای جلوگیری از احساس تنهایی در ازدواج انجام دهید:

تنهایی نباید یک حبس ابد باشد. در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از احساس تنهایی در ازدواج و بهبود روابط خود انجام دهید.

اگر احساس تنهایی می کنید، احتمالاً شریک زندگی شما نیز احساس تنهایی می کند – و ناامید و درمانده است، نمی داند از کجا شروع کند. بنابراین، بهتر است شما شروع کنید. با پرسیدن حداقل یک سوال در روز در مورد چیزی که به مدیریت زندگی شما مربوط نمی شود، ابتکار عمل را به دست بگیرید. سوالاتی مانند “قبض برق را پرداخت کردید؟” و “آیا می توانید فردا بعد از مدرسه بچه ها را بگیرید؟” نمی تواند مفید باشد. از شریک زندگی خود بپرسید که در حال حاضر نگران چه چیزی است، در مورد آن هیجان زده است، در مورد آن استرس دارد و مشتاقانه منتظر آن است. سپس واقعاً به پاسخ آنها گوش دهید.

از چیزهای کوچک شروع کنید و اگر شریک زندگی شما در ابتدا به شما مشکوک شد تعجب نکنید. برقراری مجدد ارتباط عاطفی یک تغییر در انرژی است – تغییری در تمایل به دانستن دوباره آنچه طرف مقابل در حال فکر و احساس کردن آن است و به اشتراک گذاشتن افکار و احساسات خود. این را هدف قرار دهید که هر روز شریک زندگی خود را درگیر این گفتگوها کنید. به احتمال زیاد، آنها شروع به پاسخ متقابل خواهند کرد و از شما سؤالات مشابهی می پرسند. ممکن است فوراً اتفاق نیفتد، اما اعتماد کنید که در طول زمان این اتفاق خواهد افتاد. انسان ها کاملا قابل پیش بینی هستند. ما تمایل داریم آنچه را که به ما داده شده است پس بدهیم.

 

وارد دنیای آنها شوید.

 

به طور خاص، وارد دنیای افکار آنها شوید. بله، طبیعتاً با طرح سؤال این اتفاق می افتد. اما همچنین مهم است که تلاشی آرام و درونی برای در نظر گرفتن دیدگاه شریک زندگی خود انجام دهید.  تمرینی که نمی توانید در حین ایجاد مجدد یک پیوند عاطفی از آن صرف نظر کنید.

این مستلزم چه چیزی است؟ هر روز فقط ۶۰ ثانیه را انتخاب کنید، چشمان خود را ببندید و فقط یک دقیقه وقت بگذارید و تصور کنید که دنیای شریک زندگی در حال حاضر چگونه است – از نقطه نظر او. چه چیزی ممکن است در حال حاضر احساس/تجربه/نیاز داشته باشند؟ واقعیت فعلی آنها چیست؟ چالش های آنها چه می تواند باشد؟ آنها شادی را از کجا می یابند؟ آنها ممکن است نگران چه چیزی باشند، در آرزوی آن باشند، یا چه چیزی ممکن است آنها را ناراحت کند؟

شما حتی مجبور نیستید در مورد آنچه در چشمان خود می بینید با همسرتان صحبت کنید – حداقل نه بلافاصله و گاهی اوقات هرگز. زیرا با درگیر شدن در این فعالیت کوتاه، همدلی و حوصله بیشتری در مسیر زندگی روزمره با شریک زندگی خود خواهید داشت. مهمتر از همه: این افزایش همدلی می تواند ریشه ارتباط عاطفی مجدد باشد.

 

 قرارهای هفتگی را تنظیم کنید.

ازدواجی که در آن زوج‌ها هر هفته یک کار سرگرم کننده با یکدیگر انجام می‌دهند، فضای زیادی برای احساس تنهایی در آن ازدواج باقی نمی‌گذارد. ارتباط قوی باقی می ماند. آنها دائماً در مورد کارهای زندگی یکدیگر به روز می شوند و هر هفته منتظر چیزی هستند.

براساس مقالات دلیل کمتر شناخته شده برای مهم بودن شب قرار، «دانشمندان علوم اجتماعی دریافته اند زنانی که حداقل یک دوره زمانی را در هفته با همسر خود می گذرانند، در ازدواجشان ۷ برابر شادتر هستند.»

بنابراین، برو و آن تاریخ را برنامه ریزی کن!

 

 حرف بزنید، حرف بزنید، حرف بزنید!

یکی از بزرگترین مشکلات در روابطی که یک یا هر دو طرف احساس تنهایی می کنند، عدم ارتباط است. زن و شوهر از صحبت کردن منصرف شده اند. آنها بیش از حد مشغول زندگی فردی و مهم خود هستند و از رابطه خود غافل شده اند و فکر می کنند که این رابطه به خودی خود برقرار خواهد شد. گفتگوهای عمیق برای فعال و سالم نگه داشتن رابطه ضروری است.

 

قدم های کوچک بردارید.

وقتی به انجام کاری برای بهبود زندگی زناشویی خود فکر می کنید تا احساس تنهایی نکنید، ممکن است تصور کنید که باید یک حرکت بزرگ باشد. مسئله این نیست. انجام مداوم کارهای کوچک برای یکدیگر نشان می دهد که به یکدیگر اهمیت می دهید.

به عنوان مثال، پر کردن بطری آب، گذاشتن یک فنجان قهوه برای آنها، پایین آوردن تخت، مرتب کردن تخت و غیره چیزهای کوچکی هستند که نشان دهنده عشق هستند. این اعمال خدماتی نشانه های بزرگی از عشق می شود.

اگر برای مرتب کردن رختخواب خود وارد اتاق خواب خود شوید و تخت خواب از قبل برای شما آماده شده باشد، چگونه می توانید احساس تنهایی کنید؟ شرط می بندم که احساس تنهایی نمی کنی. شما به خاطر این حرکت خوب لبخند خواهید زد و احساس سپاسگزاری خواهید کرد.

 

 درک، شفقت و احترام نشان دهید.

در ازدواجی که هر یک از طرفین درک، شفقت و احترام را نشان می دهند، وحدت وجود دارد. وقتی وحدت وجود دارد، چگونه تنهایی در آن ازدواج وجود دارد؟  اگر با مهربانی و احترام با یکدیگر رفتار کنید هیچ کس احساس نمی کند که شنیده نمی شود، که در نهایت باعث می شود مردم احساس تنهایی نکنند.

با همسرتان مانند بهترین دوستتان رفتار کنید. وقت بگذارید و عشق را نشان دهید. به افرادی که هستند احترام بگذارید. کارهایی را انجام دهید که نشان دهید آنها را دوست دارید – به طور مرتب، نه فقط در روز ولنتاین یا روز تولد آنها. هر روز روز خوبی برای کار روی ازدواجتان است. و اگر این کار را بکنید، تنهایی نمی تواند نفسش را بگیرد.

 

از سرزنش بپرهیزید.

همانطور که برای غلبه بر تنهایی در رابطه خود کار می کنید، مهم است که از سرزنش خودداری کنید. این می تواند باعث شود که شریک زندگی شما مورد حمله قرار گرفته و حالت تدافعی به خود بگیرد. به جای اینکه این مکالمات را در مورد کارهایی که همسرتان انجام نمی‌دهند («تو هرگز درباره روزم از من سؤال نمی‌پرسی!»)، روی صحبت کردن در مورد احساسات و نیازهای خود تمرکز کنید («من احساس تنهایی می‌کنم و اگر تو درباره احساسات و عواطف من سوال بپرسی ابن به من کمک خواهد کرد»)

 

زمان بیشتری را با هم بگذرانید.

داشتن زمان با کیفیت بیشتر با همسرتان گام مهم دیگری است. نیازهای زندگی روزمره، از جمله خانواده و کار، می تواند تمرکز روی رابطه شما را سخت کند. انجام کارهایی مانند تعیین وقت برای یک قرار ملاقات شبانه، رفتن به رختخواب در همان زمان، و صحبت در مورد روزهایتان فقط چند مورد هستند. چیزهایی که می تواند به شما کمک کند بیشتر با همسرتان ارتباط برقرار کنید.

محدود کردن استفاده از رسانه های اجتماعی نیز ممکن است مفید باشد.  استفاده زیاد از رسانه های اجتماعی ممکن است به افزایش احساس انزوا و تنهایی کمک کند. همچنین می تواند به انتظارات غیر واقعی در مورد رابطه شما کمک کند. وقتی نکات برجسته‌ای از زندگی و روابط دیگران را می‌بینید، ممکن است باعث شود که نسبت به خودتان احساس مثبت کمتری داشته باشید.

 

بفهمید که چه چیزی در رابطه تغییر کرده است.

اغلب وقتی مردم متوجه می‌شوند که در ازدواجشان احساس تنهایی می‌کنند، به این دلیل است که اخیراً تغییری در رابطه رخ داده است که شرکای خود را از همگامی خارج کرده و این احساس فاصله را ایجاد کرده است. اگر بتوانید مشخص کنید که چه چیزی باعث این تغییر شده است، می‌دانید که به عنوان یک زوج روی چه چیزی تمرکز کنید تا شکاف را بهبود بخشید.

به عقب بروید و ببینید که آیا هر دو می‌توانید تشخیص دهید که این تغییر چه زمانی شروع شده است. و در راه‌هایی برای کاهش احساس تنهایی با یکدیگر همکاری کنید.

 

زبان عشق یکدیگر را یاد بگیرید.

پنج زبان عشق عبارتند از کلمات تایید، لمس فیزیکی، زمان با کیفیت، اعمال خدمات و هدیه. هر فردی یک زبان اصلی عشق دارد که روش ترجیحی آنها برای دریافت عشق است. جکسون به زوج‌هایی که سعی می‌کنند از نظر عاطفی با یکدیگر ارتباط بیشتری داشته باشند، توصیه می‌کند زبان عشق یکدیگر را یاد بگیرند و فعال‌تر این شکل از محبت را ابراز کنند.

وقتی می‌توانید به زبان عشق شریک زندگی‌تان صحبت کنید، جایی برای احساس تنهایی وجود ندارد، زیرا احساس می‌کنند دوستش دارند، مورد قدردانی قرار می‌گیرند، شنیده می‌شوند و مورد احترام قرار می‌گیرند.

 

دریافت پشتیبانی و حمایت.

اگر شما و شریک زندگیتان در تلاش برای کار بر روی این موضوع هستید یا به سادگی نمی دانید از کجا شروع کنید، آندره و جکسون هر دو می گویند که کار با یک مشاور یا زوج درمانگرها می تواند راهی مفید برای رسیدن به مسیر درست باشد.

همچنین منابع زیادی برای روابط وجود دارد، مانند کتاب‌هایی در مورد روابط، دوره‌های آنلاین و رویدادهای زوج‌های مجازی که می‌توانند به زوج‌ها کمک کنند تا حمایت بیشتری دریافت کنند. جکسون کتاب هفت اصل برای موفقیت در ازدواج را توسط جان گاتمن، دکترا و نان سیلور توصیه می کند.

 

دوستی ها و دنیای درونی خود را توسعه دهید.

برای زوج ها مهم است که برای احساس رضایت و سرزندگی خود صرفاً به یکدیگر وابسته نباشند. اگر احساس تنهایی می کنید، ممکن است به این دلیل نباشد که مشکلی در خود رابطه یا با شریک زندگی تان وجود دارد. در عوض، می تواند به سادگی نشانه ای باشد که دوستی های قوی، اجتماع و رضایتی را که برای شما لازم است را از دست داده اید.

وقت آن رسیده است که با اولویت دادن به تمامیت خود، رابطه خود را از وابستگی به هم وابسته به یکدیگر تبدیل کنید.برای روشن کردن دنیای خود، خارج از ازدواج، به چه سرگرمی ها و علایقی می توانید متمایل شوید؟ چگونه می توانید شروع به پرورش سایر روابط در زندگی خود، از جمله دوستان و خانواده کنید؟ ممکن است زمان آن رسیده باشد که برخی از ارتباطات جدید را شروع کنید .

بدانید که زمان رفتن است.

تنهایی در یک رابطه به معنای تمام شدن رابطه نیست و لزوماً به این معنا نیست که دیگر همدیگر را دوست ندارید. با این حال، هنگامی که احساسات خود را به شریک زندگی خود بیان کردید، به این نکته توجه کنید که آیا آنها واقعاً برای کمک به شما در احساس امنیت و دوست داشتن دوباره در رابطه تلاش می کنند یا خیر. به علاوه، آندره توصیه می کند که اگر احساس می کنید انگیزه لازم برای کار روی رابطه را ندارید، توجه کنید.

من معتقدم اگر هر دو طرف عمدی در مورد انجام کار بهبود رابطه با هم داشته باشند، پیشرفت می تواند اتفاق بیفتد. با این حال، اگر سطح سرمایه‌گذاری برای یک یا هر دو در ازدواج تغییر کند، و انگیزه‌ای برای مبارزه برای ازدواج وجود نداشته باشد، ممکن است لازم باشد در مورد اینکه چه تصمیم‌هایی از سلامت روانی طرفین درگیر محافظت می‌کند، گفتگو شود.

صحبت نهایی

ازدواج شما نباید شامل تنهایی باشد. اگر مشکلاتی وجود دارد که باعث تنهایی می شود – به جز “ترس از همسر”، که کاملا جدی است و ممکن است نیاز به ترک رابطه داشته باشد، به آن مسائل رسیدگی کنید. مشاوره می تواند نجات دهنده باشد، یا می توانید شروع به اجرای پیشنهادات ذکر شده در بالا کنید و متوجه شوید که چگونه ازدواج شما به طور ناگهانی شروع به رونق می کند.

به یاد داشته باشید، قبل از هر اتفاقی، باید با همسرتان صحبت کنید. آنها ممکن است ندانند که شما در ازدواج خود احساس تنهایی می کنید. سپس، ببینید چه اقداماتی را می توان برای از بین بردن این احساس انزوا انجام داد. اگر هر دوی شما همدیگر را دوست داشته باشید، و بهتر است، همدیگر را دوست داشته باشید، تمایلی برای بهتر کردن اوضاع وجود خواهد داشت. پس، تنها چیزی که باقی می‌ماند، اقدام به کار است.

مهم است که به یاد داشته باشید که هر ازدواج متفاوت است. و هر رابطه‌ای یک فرورفتگی طبیعی خواهد داشت که ممکن است شامل دوره‌هایی از احساس ارتباط کمتر باشد.

اگر در زندگی زناشویی خود احساس تنهایی می کنید، مهم است که بفهمید چه چیزی ممکن است باعث آن شده باشد و اقدامات لازم را برای رفع مشکل انجام دهید. در حال حاضر پرداختن به موضوع می تواند به شما کمک کند. تا برای ایجاد یک رابطه سالم تر تلاش کنید.

منابع:

  1.  Loneliness and Social Connections: A National Survey of Adults 45 and Older.
  2.  Americans unhappy with family, social or financial life are more likely to say they feel lonely..
  3. Time for each other: work and family constraints among couples.
  4.  Social media use and perceived social isolation among young adults in the U.S.
  5.  Loneliness in America: how the pandemic has deepened an epidemic of loneliness and what we can do about it.
  6.  Stress, ageing and their influence on functional, cellular and molecular aspects of the immune system.
  7.  Loneliness, social isolation, and cardiovascular health.
  8.  Conflict management: difficult conversations with difficult people
  9. Short and long-term effectiveness of couple counselling: A study protocol.
  10.  The Loneliness of the Emotionally Abusive Relationship
  11.  What If There Is No Emotional Support In A Relationship?
  12. : Importance of Scheduling Quality Time in a Relationship
  13.  Public Displays of Affection are Good for your Marriage and Family
  14.  ۵ Less-Known Reasons Why Date Night Is Important

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر