۰

اهمیت پیش نوازی در رابطه جنسی

بازدید 1519

چگونه می‌توان همراه سکس عشق بازی را تجربه کرد؟ چگونه از رابطه جنسی بیشتر لذت ببریم؟ آیا می‌توان دوباره سکس را همانند اوایل ازدواج تجربه کرد؟ آیا می‌توان رضایت جنسی همسر را افزایش داد؟ احتمالاً شما هم پس از ازدواج با چنین سؤالاتی مواجه شده‌اید و به دنبال راهی برای بهبود کیفیت رابطه جنسی بوده‌اید. یکی از راه‌های افزایش رضایت جنسی از نظر سکس‌تراپیست‌ها عشق بازی یا معاشقه است. در ادامه مطلب چگونگی عشق بازی را به طور کامل به شما توضیح می‌دهیم.

پیش بازی چیست؟

پیش بازی معمولاً بخش بزرگی از رابطه جنسی است – برخی حتی ممکن است آن را بهترین بخش رابطه بدانند. پیش بازی از طریق تحریک فیزیکی و ذهنی باعث ایجاد برانگیختگی و لذت جنسی می شود. پیش بازی در رابطه جنسی یک مرحله آماده سازی کامل در نظر گرفته می شود که بدن را به لذت های متفاوتی از رابطه جنسی می رساند. به گفته متخصصان، پیش بازی شامل مجموعه ای از اقدامات تحریک کننده است، لمس کردن، بوسیدن، لیسیدن، صحبت های اروتیک، متلک گفتن – تا زمانی که این ها توافقی، لذت بخش و ایمن باشد، هیچ مرز درست یا غلطی وجود ندارد.

چرا پیش بازی در “رابطه” مهم است؟

پیش بازی به ذهن و بدن شما کمک می کند که خلق و خوی خود را بهبود ببخشید. این راهی برای ایجاد برانگیختگی و لذت است.

از نظر فیزیولوژیکی می‌تواند آلت تناسلی و کلیتوریس را تحریک و واژن و آلت تناسلی را خود روان‌سازی کند. این تغییرات چیزی است که باعث می شود اصطکاک و دخول جنسی احساس خوبی داشته باشد تا اینکه ناراحت کننده یا حتی دردناک باشد..

از نظر عاطفی، برانگیختگی می تواند مانند ایجاد ارتباط و افزایش میل باشد. پیش بازی می تواند صمیمیت بین شما و شریک زندگی تان را افزایش دهد و به شما کمک کند علایق جنسی خود را کشف کرده و با آنها ارتباط برقرار کنید.

رابطه جنسی لذت بردن است، نه فقط ارگاسم – ممکن است ارگاسم در هر بار رابطه جنسی اتفاق نیفتد، اما همیشه باید احساس خوبی داشته باشید. پیش بازی راهی برای کسب لذت جنسی فراهم می کند که به جای هدف نهایی، بر لذت تمرکز دارد.

اهمیت پیش بازی

پیش بازی نقش بسیار مهمی ایفا می کند، به ایجاد اعتماد، پیوند بین دو نفر و بیدار کردن احساسات جنسی کمک می کند، در نتیجه هر دو بدن را به هم نزدیک می کند.

در طول پیش بازی، شما در دنیایی زندگی خواهید کرد که فقط شما دو نفر در آن حضور دارید و حتی به هیچ چیز دیگری جز طیف وسیعی از احساساتی که داده و دریافت می شود اهمیت نمی دهید. اعمالی مانند بوسیدن، نوازش و در آغوش گرفتن به تحریک لذت های غنی در بدن شما کمک می کند. این مقدمه ای است که یک “سرگرمی” پر از شور و هیجان را ترویج می کند.

دیدگاه بیولوژیکی:

از منظر بیولوژیکی، به ویژه برای یک زن، افراط در پیشبازی بسیار مهم است. پیش بازی باعث افزایش انگیختگی می شود و در نتیجه باعث نعوظ کلیتوریس می شود. عملکرد کلیتوریس مشابه عملکرد آلت تناسلی است. هجوم خون به کلیتوریس منجر به نعوظ آن می شود که برای رسیدن به ارگاسم ضروری است. پیشبازی همچنین باعث ایجاد رطوبت واژن می شود که باعث می شود رابطه جنسی نفوذی برای هر دو مرد و زن آسان تر و بدون درد باشد. فقدان رطوبت واژن باعث می شود که آمیزش جنسی نسبتاً دردناک باشد و گاهی اوقات مقداری خونریزی نیز به همراه داشته باشد. برخلاف افسانه رایج، پیش بازی برای هر دو جنس به یک اندازه مهم است. بر اساس تحقیقات، مردان و زنان هر دو گزارش دادند که زمانی که برانگیختگی جنسی بیشتر بود، به ارگاسم بهتری دست یافتند.

 

دیدگاه روان‌شناختی:

از منظر روان‌شناختی، پیش‌بازی باعث القای احساس امنیت و آسیب‌پذیری کمتری می‌شود. فقدان پیش بازی ظاهراً باعث می شود که احساس غفلت شده و اطمینان عاطفی مورد نیاز اکثر افراد را انکار کند. تحقیقات نشان می‌دهد که پیش‌بازی روابط زوجین را در خارج از اتاق خواب تقویت می‌کند. پیش بازی اساساً در روابط طولانی مدت مهم است زیرا به تقویت احساس با هم بودن کمک می کند. پیش بازی همچنین برای اینکه به شریک زندگی اجازه دهید احساس کند توجه و مراقبت شما را جلب می کند، مهم است. در القای امنیت روانی و سلامت عاطفی ضروری است.

همچنین کسب لذت متقابل از عمل جنسی ضروری است و از این رو باید به نیاز هر دو طرف برای یک تجربه رضایت بخش توجه شود. پیش بازی در رسیدن به ارگاسم مهم است، به خصوص برای زنانی که لزوماً از طریق رابطه جنسی دخول به ارگاسم نمی رسند. با همه چیز گفته شده و انجام شده، اگر این چیزی است که هر دو طرف می‌خواهند، گهگاه از پیش‌بازی صرفنظر کنیم. مهم است که ببینیم هر یک از طرفین از کل تجربه جنسی چه می‌برند و بر اساس آن کار کنیم.

پیش بازی برای زنان

پیش بازی برای اکثر زنان، به ویژه زنان پس از ۳۰ سالگی، روشی مؤثر برای کمک به “سکس” است که به آرامی و بی نقص انجام شود.

پیش بازی برای مردان

برای مردان، پیش بازی به نشان دادن شجاعت مرد در “سکس” کمک می کند. در آن زمان، آلت تناسلی کوچک شل می شود و انزال زودرس را محدود می کند، که از آن مرد می تواند زن خود را در حین رابطه جنسی کاملاً به ارگاسم برساند.

فواید پیش بازی برای سلامتی چیست؟

بسیاری از مردم به اشتباه بر این باورند که پیش بازی فقط برای ایجاد احساسات نشاط بخش در رابطه جنسی بدون هیچ گونه فوایدی برای سلامتی کار می کند. در واقع توانایی تحریک اعصاب و مغز، کمک به هیجان‌انگیز شدن روح، تقویت سیستم ایمنی، مقاومت بهتر در برابر پیری و افزایش عمر را دارد.

نکاتی برای شروع

در اینجا چند نکته مفید وجود دارد که باید در پیش بازی های پرشور خود به کار ببرید، از جمله:

بررسی منطقه صمیمی

اگر ناحیه جنسی نشانه هایی از آسیب را نشان می دهد، یا به درستی کار نمی کند، بهتر است برای بررسی آن به پزشک مراجعه کنید. برای مردان ممکن است مشکل در حفظ نعوظ باشد، در حالی که برای زنان ممکن است مقاربت دردناک باشد.

 خجالت نکشید.

بسیاری از زوج ها وقتی از شریک زندگی خود می خواهند که مناطق اروژن (نقاط حساس) بدن را تحریک کند، مانند: مقعد، نوک سینه ها یا پشت گردن، احساس ناراحتی می کنند. با این حال، بیشتر این مناطق به اصطلاح “تابو” اغلب دارای اعصابی هستند که باعث ایجاد احساسات هیجانی می شوند. پس خجالتی نباش.

یکدیگر را درک کنید.

برای مردان، قبل از رفتن به جنگ بیشتر به احساسات زنان گوش دهید. زیرا درک طرف مقابل، زنان را راحت‌تر، و تصعید آسان‌تر می‌کند.

پیش بازی را حفظ کنید.

بسیاری از زنان با تصور اینکه این اتفاق نخواهد افتاد، شانس ارگاسم خود را از دست می دهند. این واقعاً یک اشتباه است،از دست دادن کامل ترین احساس در هنگام انجام “سکس”. به یاد داشته باشید، اگر شما برانگیخته باشید، به ارگاسم خواهید رسید.

اگر از کاری که شریکم انجام می دهد خوشم نیاید چه؟

گاهی اوقات رابطه جنسی ناخوشایند است. هنگامی که این اتفاق می افتد، ارتباط کلیدی است. اجازه دهید شریکتان بداند از چه چیزی لذت می برید. همه ما می‌توانیم در طول رابطه جنسی احساس آسیب‌پذیری کنیم، به‌ویژه زمانی که با شریک جدیدی هستیم یا چیزهای جدیدی را آزمایش می‌کنیم. شروع با «خیلی داغ می‌شود اگر…» می‌تواند روشی جذاب برای بحث در مورد آنچه می‌خواهید باشد. یا می توانید به سادگی بگویید “این برای من احساس خوبی ندارد، بیایید تلاش کنیم …”.

آیا پیش بازی همیشه منجر به رابطه جنسی بعد از آن می شود؟

نه همیشه. پیش بازی به تنهایی لذت بخش است. رابطه جنسی لازم نیست دنبال شود.

من پیشبازی را دوست دارم و بیشتر برانگیخته می شوم – اما همیشه به آن نقطه نمی رسم. چرا؟

چیزهایی مانند خلق و خوی ما می توانند بر انگیختگی تأثیر بگذارند. اگر به آن علاقه ندارید، فشاری برای داشتن رابطه جنسی احساس نکنید. شما به کسی مدیون رابطه جنسی نیستید، حتی بعد از پیش بازی. اگر شما یا همسرتان برانگیخته هستید، اما به اندازه کافی «خیس» نیستید، ممکن است برای داشتن رابطه جنسی راحت به روان کننده اضافی نیاز داشته باشید.

پیش بازی به اعمال مقدماتی قبل از رابطه جنسی اشاره دارد. به پیش بازی اهمیت زیادی داده نمی شود، اگرچه بخش مهمی از کل تجربه جنسی است.

سخن آخر

عشق بازی با همسر یک تجربه بسیار شخصی است. در معاشقه هر دو نفر باید به نیازها و احساسات یکدیگر توجه کنند. در حین رابطه جنسی با همسر خود صحبت کنید و ببینید به چه چیزی نیاز دارد. این رفتارها باعث افزایش رضایت از رابطه شده و لذت جنسی را بیشتر می‌کند.

اگر احساس می‌کنید، کیفیت رابطه جنسی شما و همسرتان پایین آمده و با روش‌های مختلف نمی‌توانید نیازهای جنسی خود را برطرف کنید، بهتر است با یک روان‌شناس و سکس‌تراپیست مشاوره داشته باشید. روان‌شناس باتوجه‌به نوع مشکلات و نحوه رابطه جنسی بهترین راهکار را ارائه می‌دهد.

 

منابع:

  1. https://www.bostonmedicalgroup.com/dont-ignore-the-foreplay.
  2. https://www.vinmec.com/why-is-foreplay-in-sex-important/
  3. https://finance.yahoo.com/news/importance-foreplay
  4. https://www.medicinenet.com/

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر