۰

چگونه درد رابطه جنسی را کمتر کنیم؟

بازدید 2973

قرار است رابطه جنسی یک تجربه لذت بخش باشد، اما برای برخی افراد، درد می تواند آن را ناخوشایند یا ناراحت کننده کند. درد هنگام رابطه جنسی می تواند ناشی از مشکلات جسمی، هورمونی، عاطفی یا روانی باشد.. اگر استرس یا احساسات منفی افکار شما را متشنج می کند، سعی کنید با شریک زندگی خود آرامش برقرار کنید و خواسته های خود را بیان کنید. زمان خود را برای پیش بازی طولانی کنید و موقعیت های مختلف را نیز امتحان کنید. فراموش نکنید که همیشه می توانید دست نکه دارید و دوباره تلاش کنید.

به دنبال کمک از متخصص باشید.

با پزشک خود صحبت کنید.

 با فهرستی از موضوعاتی که می‌خواهید درباره آنها بحث کنید آماده شوید. آماده باشید تا در مورد اینکه چگونه در حین رابطه جنسی درد را تجربه کرده اید صحبت کنید. از او در مورد درمان های احتمالی بپرسید. بسته به تشخیص احتمالی، پزشک ممکن است آزمایش یا آزمایش خون را نیز تجویز کند.

به عنوان مثال، آندومتریوز یک وضعیت پزشکی دردناک است که می تواند زنان را تحت تاثیر قرار دهد و باید توسط پزشک تشخیص داده شود. در صورت عدم درمان، می تواند باعث درد شدید زن در هنگام نزدیکی شود. سایر علل پزشکی دردناک جنسی عبارتند از اگزما در نواحی حساس، واژینیسموس یا اسپاسم در واژن، بیماری التهابی لگن، کیست تخمدان، یا زخم ناشی از جراحی.

نوع دردی که دارید را شرح دهید.

 انواع مختلف درد ممکن است علائم خاصی را نشان دهد. زمانی که در حین مقاربت احساس درد می کنید و نوع دردی که دارید به پزشک خود بگویید. برخی از سوالاتی که ممکن است بخواهید به آنها پاسخ دهید عبارتند از:

آیا در هنگام دخول درد دارید یا فقط در هنگام رانش؟

آیا درد بعد از رابطه جنسی ادامه دارد؟

آیا درد ضربان دارد، می سوزد یا درد می کند؟

آیا این یک درد جدید است یا یک بیماری قدیمی؟

 

هرگونه عدم تعادل هورمونی را برطرف کنید.

 

 اگر از کمبود تستوسترون، استروژن یا هورمون دیگری رنج می برید، این می تواند بر سطح لذت یا درد شما در حین رابطه جنسی تأثیر بگذارد. با پزشک خود در مورد گزینه های درمانی احتمالی برای اصلاح مشکلات هورمونی صحبت کنید. آنها ممکن است یک کرم، یک دارو یا یک پک درمانی را پیشنهاد کنند.برخی از این درمان‌ها می‌توانند بسیار موفق باشند تا ۷۵ درصد از بیماران اظهار داشته باشند که درد جنسی آنها کاهش یافته است.

یائسگی، تولد، شیردهی و سندرم تخمدان پلی کیستیک همگی می توانند بر هورمون های شما تأثیر بگذارند و منجر به رابطه جنسی دردناک شوند.

 

هر گونه عفونتی را درمان کنید.

 اگر به هر نوع بیماری مقاربتی (STD) مبتلا هستید، قبل از برقراری رابطه جنسی با پزشک خود مشورت کنید. همچنین، اگر از هر نوع عفونت تناسلی رنج می برید، به دنبال درمان باشید، زیرا ممکن است باعث خشکی و درد در حین رابطه جنسی شود.

به عنوان مثال، زن و مرد هر دو می توانند از سیستیت رنج ببرند، که یک عفونت مثانه است که می تواند باعث درد در هنگام مقاربت شود. یکی دیگر از علل شایع عفونت دستگاه ادراری (UTI) است. برای دریافت یک آنتی بیوتیک به پزشک مراجعه کنید.

 

فیزیوتراپی می تواند کمک کننده باشد.

 اگر قبلاً آسیب دیده اید، کار با فیزیوتراپیست می تواند به افزایش حرکت و انعطاف پذیری شما کمک کند. این تغییرات همچنین ممکن است درد شما را در حین رابطه جنسی کاهش دهد. افراد مسن ممکن است فیزیوتراپی را نیز مفید بدانند، به خصوص اگر از بیماری های عصبی رنج می برند.

 

به یک درمانگر جنسی مراجعه کنید.

یک درمانگر جنسی با شما به تنهایی یا با شریک زندگیتان در مورد هر گونه نگرانی در مورد زندگی جنسی شما صحبت خواهد کرد. آنها ممکن است بتوانند تمرینات یا تاکتیک های ارتباطی را برای کاهش درد در حین مقاربت ارائه دهند.اگر در گذشته مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اید، احتمالاً ایده خوبی است که با یک مشاور صحبت کنید. این به شما کمک می کند که به جای درد، از رابطه جنسی لذت ببرید.

کاهش استرس در هنگام رابطه جنسی

آرام باشید.

 چند نفس عمیق بکشید و بر این تمرکز کنید که هوا از بینی و دهان شما خارج شود. قبل از رابطه یا گذراندن وقت با کسی، چند حرکات کششی یوگا انجام دهید. تا زمانی که احساس کنید استرس از بین می رود، این کار را با خودتان تکرار کنید. اگر استرس دارید، احتمالاً تنش خود را در بدن خود نگه می دارید و لذت رابطه جنسی را کمتر می کنید.

گاهی اوقات این کمک می کند که ترس های خود را بشناسید. می توانید  به شریک زندگی خود بگویید: “من در مورد این موضوع عصبی هستم، بنابراین ممکن است نیاز داشته باشم بیشتر استراحت کنم.”

یک محیط آرام ایجاد کنید.

سعی کنید در محیطی رابطه جنسی داشته باشید که بتوانید تمام تمرکز و انرژی خود را روی شریک زندگی خود متمرکز کنید. صداهای بیرون و حواس پرتی را به حداقل برسانید. موبایلتان را خاموش کنید.. ایجاد یک محیط آرام به شما کمک می کند تا کاملاً آرام شوید و خودتان باشید.

شما باید به این فکر کنید که چه نوع محیطی برای شما آرامش بخش است. برخی از مردم شمع و نور ملایم را ترجیح می دهند، در حالی که برخی دیگر موسیقی را در پس زمینه دوست دارند.

 

با همسر خود بیشتر ارتباط برقرار کنید.

 ممکن است فکر کنید که داشتن یک مکالمه جنسی با همسرتان غیرعاشقانه است، اما صحبت نکردن می تواند بسیار مضرتر باشد. اگر قبل از داشتن رابطه جنسی در مورد چیزهایی که دوست دارید صحبت کنید، به احتمال زیاد در رختخواب نیز علاقه یا عدم علاقه خود را ابراز خواهید کرد. همچنین مهم است که مرزهای جنسی یکدیگر را بشناسید.

برای مثال، ممکن است بگویید: “من واقعاً دوست دارم آهسته شروع کنم.” یا، “اگر چراغ ها را خاموش کنیم، بیشتر آرامش خواهم داشت.”

اگر به نوعی مشکل سلامتی مانند آندومتریوز دارید، ایده خوبی است که شریک زندگی خود را نیز از این موضوع آگاه کنید. باز باشید و از طرد شدن نترسید. شریک زندگی شما ممکن است بتواند راه هایی را برای بهتر کردن رابطه جنسی برای شما ایده بگیرد.

به خوبی از بدن خود مراقبت کنید.

 اگر درست غذا بخورید، ورزش کنید و به اندازه کافی بخوابید، رابطه جنسی بهتر و کمتر دردناکی خواهید داشت. رابطه جنسی می تواند شبیه به یک تمرین ورزشی باشد. اگر سالم نباشید، بدن شما ممکن است به شدت به رابطه جنسی پاسخ دهد. سعی کنید یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید. حداقل سه بار در هفته ورزش کنید. حداقل هشت ساعت خواب بدون مزاحمت در شبانه روز داشته باشید.

سلامتی و کاهش وزن نیز با کاهش علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) در زنان همراه است. برای مردان، کاهش وزن می تواند سطح تستوسترون را متعادل کند و منجر به عملکرد جنسی بهتر شود.

کاهش درد هنگام رابطه جنسی

آهسته شروع کنید.

 قبل، حین و بعد از رابطه جنسی با همسرتان وقت بگذارید. عجله در کارها احتمالاً باعث افزایش سطح استرس شما می شود و احتمال درد را افزایش می دهد. هنگامی که در حال داشتن رابطه جنسی هستید، وقت خود را برای یافتن چیزهایی که شریک زندگی تان را لذت می بخشد صرف کنید و از بیان خواسته های خود نیز نترسید.اگر رابطه جنسی دردناک است، توقف و تلاش مجدد در نقطه دیگری اشکالی ندارد.

 

بیشتر رابطه جنسی داشته باشید.

 این ممکن است عجیب به نظر برسد، اما درگیر شدن بیشتر در رابطه جنسی در واقع می تواند بدن شما را بیشتر به این روند عادت دهد و در نتیجه درد آن را کمتر کند. برای برخی از مردان و زنان، اندام های جنسی در صورت عدم تحریک می توانند از درجات مختلفی از آتروفی رنج ببرند. داشتن رابطه جنسی از این امر جلوگیری می کند و جریان خون را در ناحیه تناسلی افزایش می دهد. فعال بودن بیشتر از نظر جنسی، به روشی ایمن، می‌تواند برخی از ترس و استرس مرتبط با رابطه جنسی را کاهش دهد.

پیش بازی را بیشتر کنید.

حداقل ۲۰ تا ۳۰ دقیقه برای پیش بازی به خود اختصاص دهید، زیرا این میانگین زمانی است که بیشتر افراد برای تحریک و آماده شدن برای رابطه جنسی طول می کشند. از این زمان به عنوان فرصتی برای اطمینان از آمادگی روحی و جسمی همسرتان استفاده کنید. انواع مختلف لمس را آزمایش کنید تا بفهمید چه چیزی برای هر دوی شما بهتر است. به عنوان مثال، درجات مختلف فشار و لمس را امتحان کنید. لمس های نرم را با نوازش های قوی تر مخلوط کنید.

از روان کننده استفاده کنید.

به عنوان بخشی از پیش بازی، ممکن است بخواهید از روان کننده برای خود و شاید هم شریکتان استفاده کنید. روان کننده واژن بر پایه آب را می توان مستقیماً روی واژن، فرج یا آلت تناسلی بریزید. معمولاً چند قطره برای کاهش اصطکاک و درد کافی است. مرطوب‌کننده‌های واژن نیز وجود دارد که رطوبت و تسکین را برای چند روز فراهم می‌کند. بسیاری از مردم روغن کاری را به ویژه در صورت داشتن رابطه جنسی با کاندوم مفید می دانند.

پوزیشن های مختلف را امتحان کنید.

 انواع پوزیشن های جنسی را آزمایش کنید تا ببینید کدام یک برای شما و هم برای همسرتان لذت بخش ترین است و کمترین درد را دارند. دخول از بغل می تواند برای برخی از زنان راحت باشد زیرا نفوذ سطحی بیشتری را فراهم می کند. هم مرد و هم زن گاهی اوقات ترجیح می‌دهند که یک موقعیت برتر را به عهده بگیرند زیرا کنترل بیشتری می‌دهد.

برای کاهش درد ستون فقرات، متخصصان پزشکی اغلب موقعیت میسیونری را توصیه می‌کنند، زیرا به فردی که دراز می‌کشد اجازه می‌دهد یک حوله یا چیز نرم دیگری را برای حمایت زیر انحنای ستون فقرات خود قرار دهد.

در صورت نیاز توقف کنید.

 اگر در هر نقطه از رابطه جنسی احساس درد کردید و می خواهید دست نگه دارید، به همسرتان بگویید و از هم جدا شوید. برای ادامه دادن فقط به نفع شریک زندگی خود فشاری را تحمل نکنید. با احساس خود ارتباط برقرار کنید و با هم کار کنید تا یک بار دیگر در شرایط بهتر تلاش کنید.

 

از هر گونه محرک اجتناب کنید.

 اگر متوجه شدید که بلافاصله در حین یا بعد از رابطه جنسی قرمزی، خارش یا سوزش را تجربه می کنید، ممکن است در معرض یک ماده محرک قرار گرفته باشید. برخی از افراد حساسیت به لاتکس دارند که باعث می شود نسبت به برخی از کاندوم ها واکنش بدی نشان دهند. برخی از زنان حتی به منی حساسیت دارند. برای مردان و زنان، استفاده از اسپرم کش ها یا روان کننده های خاص نیز می تواند باعث تحریک شود.

اگر متوجه شدید که یک محصول خاص باعث تحریک پوست شما می شود، از مصرف آن اجتناب کنید یا یک محصول جایگزین پیدا کنید. به عنوان مثال، افراد مبتلا به آلرژی به لاتکس اغلب از کاندوم های طبیعی پوست بره استفاده می کنند.

 

نکات

اگر در حال حاضر رابطه جنسی تان بیش از حد است، می توانید صمیمیت خود را به روش های مختلف دیگری از جمله بوسیدن نیز ابراز کنید.

اگر در حین رابطه جنسی دچار درد می‌شوید، به سرعت مشکل را برطرف کنید، زیرا بعید است که از بین برود و ممکن است بدتر شود.

اطمینان حاصل کنید که همیشه رابطه جنسی ایمن را انجام دهید.

منابع:

  1. https://www.nhs.uk/common-health-questions/sexual-health/why-does-sex-hurt/
  2. http://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/painful-intercourse/basics/causes/con-20033293
  3. http://www.healthywomen.org/content/article/when-sex-hurts
  4. https://www.glamour.com/story/sex-question-will-sex-hurt-les
  5. https://www.spine-health.com/conditions/lower-back-pain/back-pain-and-sex
  6. http://teenhealthsource.com/sex/making-sex-feel-good/

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر