۰

اگر کودکتان شما را در حین رابطه جنسی دید چه باید کرد؟

بازدید 2313

فهرست مطالب

شاید فراموش کردید در را قفل کنید، یا صدایتان زیاد بود. چیزی که ممکن است از آن می ترسیدید اتفاق افتاده است: فرزندتان در حین انجام کار شما را دید! برای بسیاری از زوج ها این اتفاق می افتد. اگرچه برای دیگران خنده دار است، اما می تواند شرم آورترین اتفاقی باشد که برای شما افتاده است و خاطره ای ناخوشایند را در ذهن فرزندتان به جا بگذارد. بنابراین، اگر فرزندتان شما را در حین عمل دید کرد، چه باید کرد؟

وقتی فرزندتان شما را دید چه باید کرد؟

در اینجا چند راه حل برای زمانی که فرزندتان شما را در حال رابطه جنسی گیر انداخت  آورده شده است:

خونسرد بمانید و شرایط را کنترل کنید.

تنها کاری که نباید انجام دهید این است که وقتی کودکتان وسط کار شما وارد می‌شود، وحشت کنید یا متعجب شوید. اگر مضطرب یا کاملاً خجالت زده به نظر برسید، پس کودک شما می تواند این احساسات را درک کند و فکر کند ممکن است اتفاق بدی رخ داده باشد. درعوض، با سلام همیشگی‌تان به او سلام کنید، یا با یک جمله «هی، غنچه، من تو را ندیدم آنجا ایستاده‌ای!» در حالی که ملحفه های خود را بالا می کشید، با لحنی غیر رسمی. از هرگونه واکنش شدید خودداری کنید و خونسرد باشید.

منتظر واکنش فرزندتان باشید.

اگر در نیمه‌شب بود که هوا به اندازه‌ای تاریک است که فرزندتان جزئیات زیادی را نمی‌بیند، قبل از اینکه بهانه‌جویی کنید یا بپرسید چه چیزی دیده است، منتظر واکنش او باشید. اگر فرزند شما خیلی کم سن است، به احتمال زیاد حتی به اندازه کافی ندیده است که آنچه را که در حال وقوع است پردازش کند. مکالمه را به چیزی معمولی تغییر دهید، مانند «کابوس دیگری دیدی؟» یا “آیا چیزی برای خوردن می خواهی؟”

به فرزندتان بگویید چرا برهنه هستید.

اگر اتفاقی افتاد که فرزندتان شما را بدون لباس دید، لحظه‌ای استراحت کنید و به او بگویید که مامان/بابا را در آغوش گرفته‌اید و او می‌خواهد برود دوش بگیرد.

 

سعی کنید احساسات کودک را درک کنید.

به محض اینکه فرزندتان را دیدید، در حین صحبت کردن از بد نگاه کردن به او اجتناب کنید و در عوض به چهره او نگاه کنید تا بفهمید که در سر او چه می گذرد. ممکن است دلایل مختلفی وجود داشته باشد که او ممکن است وارد اتاق شما شده باشد. شاید از یک کابوس بیدار شده، شاید می‌خواسته بغلتد، یا شاید صداهای شما را شنیده و می‌خواسته کنجکاوی کند! هنگامی که احساسات او را درک کردید، غریزه طبیعی شما برای هدایت مکالمه کمک کننده می شود.

 

فوراً به حالت والد بروید.

مطمئناً، ممکن است فرزندتان شما را در بدترین یا آسیب پذیرترین حالت تان گرفتار کرده باشد، اما اکنون زمان بازگشت به حالت والدین است. طبیعی رفتار کنید و از فرزندتان بخواهید که برای یک آغوش آرامش بخش به رختخواب بیاید تا به او بفهمانید که همه چیز طبیعی است، اگرچه شما عرق کرده و نفس نفس می زنید. اگر با این موضوع راحت نیستید، از او بخواهید به اتاقش برگردد و به او بگویید تا ۳۰ ثانیه دیگر آنجا خواهید بود.

کلمات مناسب را انتخاب کنید.

گفتن حرف درست می‌تواند فوراً اوضاع را آرام کند، اما باید خود را به اندازه کافی جمع و جور کنید  تا آن واکنش تند و سریع را داشته باشید. چند لحظه وقت بگذارید و به فرزندتان چیزی به سادگی بگویید: «ما کمی وقت خصوصی باهم داشتیم». اگر نه، جملهدیگری را برای چنین موقعیتی در ذهن آماده کنید. موفقیت این تکنیک تا حد زیادی به سن فرزند شما بستگی دارد، زیرا درک او از حریم خصوصی به بلوغ او بستگی دارد.

سعی کنید دروغ نگویید.

در برابر وسوسه دروغ گویی مقاومت کنید. وقتی دروغ می‌گویید یا راست می‌گویید، بچه‌ها در تشخیص حالات صورت شما بسیار خوب عمل می‌کنند. مخصوصاً وقتی در میانه کار شما را می گیرند، دروغ های شما به اندازه بقیه زمان ها منسجم نخواهد بود. اگر فرزندتان ببیند که به وضوح بیشتر از آنچه شما گفته‌اید در جریان است، یک سابقه بد ایجاد می‌کند.

اگر می توانید سعی کنید در مورد آن صریح باشید.

در حالی که پوشاندن آن با توضیحی ساده تر است، اما بهتر است چیزی را به کودکان آموزش ندهید که بعداً مجبور به حذف آن خواهند شد. اگر فرزند شما به اندازه کافی بزرگ است که آن را درک کند، می توانید راهی پیدا کنید که به او بگویید این یک چیز بزرگسالی است که در نهایت وقتی بزرگ شد یاد می گیرد. اگر بتوانید آن را با لحنی واقعی و آرام بیان کنید، او آن را آنقدر بزرگ نمی‌داند!

می تواند شروع یک مکالمه باشد.

بچه ها به طور غریزی کنجکاو هستند، و اگر بیشتر از آنچه شما می توانید در آن زمان توضیح دهید دیده اند، وقت آن است که صحبت کنید. به فرزندتان بگویید که بعداً با او صحبت خواهید کرد و در مورد رابطه جنسی با او صحبت کنید. می‌توانید با اصول اولیه‌ای که برای سطح بلوغ او مناسب است شروع کنید و در طول سال‌ها به آن اطلاعات چیزهایی اضافه کنید. در حالی که بسیاری از والدین فکر می کنند ممکن است گفتن آن برای فرزندشان مضر باشد، واقعیت کاملا برعکس است.

 

فرصت دادن به کودک بدون توضیح فوری، اشکالی ندارد.

اگر کودک شما به اندازه کافی بزرگ شده باشد و در مورد رابطه جنسی اطلاعات داشته باشد، یا اگر نوجوان باشد، از وحشت یا خجالت بیرون خواهد رفت. لازم نیست فوراً بهانه ای بیاورید. او می داند چه اتفاقی در حال رخ دادن است، و مانند شما به زمان نیاز دارد تا آرام بگیرد. وقتی همه چیز حل شد و فرزندتان از شوک  خارج شد، می‌توانید با او بنشینید و صحبت کنید.

 

وقتی فرزندتان شما را در حال رابطه می بیند، باید چه بگویید؟

اگر فرزندان شما برای درک جنسی خیلی کوچک هستند، این جملات می توانند شما را نجات دهند:

“اینجا گرم است.”

چه توضیحی بهتر از این که بگویید در اتاق گرم است، برای اینکه به فرزندتان بگویید چرا هم برهنه هستید و هم عرق کرده اید، فکر کنید! سپس، لباس‌هایتان را دوباره بپوشید، کولر یا پنکه سقفی را روشن کنید، و به‌سرعت کودکتان را به رختخواب برگردانید یا چیزی برای خوردن او درست کنید.

 

“ما در حال گذراندن زمان خصوصی هستیم.”

اگر نمی دانید فوراً چه بگویید، می توانید بدون توضیح جزئیات به آنها بگویید که وقت تنهایی شماست. اکثر کودکان می توانند زمان تنهایی را درک کنند و این پیام را دریافت می کنند که قرار است آنجا را ترک کنند.

“بابا داشت مامان را ماساژ می داد.”

بیشتر بچه ها می دانند که ماساژ زمانی انجام می شود که شما نیمه برهنه هستید. اگر بتوانید آن را به اندازه کافی متقاعدکننده بچرخانید، می توانید به کودک خود بگویید که چرا در حین ماساژ کاملا برهنه هستید. اگر  عرق کرده اید، این می تواند بخاطر روغن حین ماساژ باشد!

 

 “چه خبر است؟”

اگر می‌توانید با چهره‌ای پوکری به آن پاسخ دهید، پرسیدن این سؤال به صورت غیر عادی می‌تواند اوضاع را درست کند. شما باید به اندازه کافی متقاعد باشید که برهنه بودن مامان و بابا با هم در رختخواب کاملاً طبیعی است.

“زمان نوازش است!”

زمان نوازش چیزی است که همه بچه ها دوست دارند، و اگر به آنها بگویید که برای بزرگسالان نیز مناسب است، آن را باور خواهند کرد. این بهانه خوبی است اگر در وضعیت مناسبی در رختخواب هستید!

“ما داریم کشتی می گیریم!”

در حال حاضر به اندازه کافی قانع کننده است، و شما می توانید با این راه حل سریع خلاص شوید. با این حال، زمانی که کودک شما برای اولین بار با دوستانش کشتی می گیرد  و لباس هایش را در می آورد، بسیار خجالت آور خواهد بود! 🙂

نکاتی برای والدین برای مقابله با این مشکل

اگر شما یکی از بسیاری از والدینی هستید که در حال رابطه جنسی دیده شده‌اند، در اینجا می‌توانید از این راه حل ها استفاده کنید:

 

یک قفل برای درب بگیرید.

ممکن است درب شما خراب شده باشد یا قفل نداشته باشد. دلیل هر چه که باشد، به یاد داشته باشید که اگر فکر می کنید ممکن است اوضاع کمی بد شود، در را قفل کنید. همچنین می‌توانید به بچه‌هایتان یاد بدهید که قبل از ورود، در بزنند.

زیاد فکر نکنید.

مطمئناً برای شما شرم آور است، اما آنقدرها که فکر می کردید برای فرزندتان بد نیست. اگر او خیلی جوان است، این احتمال وجود دارد که متوجه نشده باشد که چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

اجازه دهید کودک بخوابد.

بچه‌های نوپا و کوچک‌تر حتی متوجه نمی‌شوند که اتفاقی افتاده است، مگر اینکه شما در این کار بسیار پر سر و صدا باشید. بنابراین حتی اگر از خواب بیدار شدند، ساکت شوید و اجازه دهید دوباره بخوابند.

بچه های بزرگتر نیاز به توضیح کافی دارند.

اگر فرزندان شما نگران هستند که اتفاقی خشن یا ترسناک در جریان است، ممکن است مشکل ساز باشد. خودتان را آماده کنید که چگونه می توانید آن را به طور مناسب برای آنها توضیح دهید و صحبت کنید.

از گفتن جزئیات فاکتور گیری کنید.

فقط به مقداری که باید بدانند پاسخ دهید و از دادن اطلاعات بیش از حد بکاهید. فقط  در حدی به آنها بگویید تا به سؤالاتشان پاسخ دهند و آن را رها کنید.

 

ساده ترین توضیحات اغلب جواب می دهند.

می توانید به آنها چیزی به سادگی بگویید “ما داشتیم بازی می کردیم!” و کافی است اگر آنها جزئیات را بپرسند، همیشه می توانید موضوع را تغییر دهید!

 

در برخوردهای بعدی خجل نباشید.

بعد از توضیحات اولیه، دفعه بعد که آنها را دیدید، خونسرد باشید، مثل اینکه این فقط یک چیز بی اهمیت دیگر است که ارزش به خاطر سپردن یا صحبت کردن را ندارد.

منتظر بمانید تا بپرسند.

اگر آنها شما را در میانه کاری ببینند که ممکن است آنها را وحشت زده کند، می توانید صبر کنید تا قبل از شروع گفتگو در مورد موضوع، از شما بپرسند.

 

کلام آخر

اگر احساس می‌کنید که آن‌ها برای آنچه دیده‌اند شایسته توضیح هستند یا بعد از آن متوجه شدید که در رفتار با شما نرمال نیستند، زمان گفتگوی یک به یک فرا رسیده است. اطمینان حاصل کنید که هیچ عضو دیگری از خانواده در اطراف وجود ندارد و به اندازه کافی در لحن خود گرم باشید که آنها سؤال بپرسند.

گرفتار شدن در حین عمل می تواند برای والدین بسیار شرم آور باشد. بنابراین، بهتر است مکالمه داشته باشید و آن را زیر فرش نکشید. اگر کودک شما در سن بسیار کمی است، می توانید از یک راه حل آسان استفاده کنید و برای لحظه ای چیزی بیاندیشید و اجازه دهید آن را از ذهن دور بیندازند. بچه های بزرگتر به زمان توضیح مستقیم نیاز دارند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر