۰

چگونه با وجود مشغله با همسر خود در ارتباط بمانیم؟

بازدید 197

زمانی که هر دو مشغول هستید با همسرتان در ارتباط بمانید.

پیدا کردن راه هایی برای حفظ ارتباط با همسرتان در زمانی که هر دوی شما مشغول هستید می تواند چالش برانگیز باشد. اگر همیشه به شدت مشغول هستید، پیدا کردن زمان برای چیزهای کوچک دشوار اما امکان پذیر است.

وقتی شغل و سایر تعهدات شما و همسرتان را به مسیرهای جداگانه ای می کشاند، اگر مراقب نباشید، ممکن است احساس کنید که در یک خانه زندگی می کنید، اما بیشتر شبیه هم اتاقی ها هستید.

تحقیقات نشان می دهد که زوج ها در حالی که زمان با کیفیتی را با هم می گذرانند، شادی بیشتر و استرس کمتری را تجربه می کنند. اما اگر برنامه‌های شما مملو از سفر، کلاس، کار یا تربیت بچه‌ها باشد، چگونه زوج‌ها می‌توانند رابطه‌ای شاد و سالم داشته باشند؟ راه هایی برای برقراری ارتباط با شریک زندگی تان وجود دارد، پس ادامه مطلب را بخوانید.

سفر راهی شگفت انگیز برای گسترش ذهن و تجربه فرهنگ ها و غذاهای جدید است. اما اگر شریک زندگی‌تان با شما سفر نمی‌کند، تمام این مدت زمانی که جدا از هم سپری می‌شود، می‌تواند تاثیر واقعی بر رابطه‌تان بگذارد.

از هر زوجی که بچه بزرگ می کنند، تمام وقت کار می کنند یا به طور منظم در سفر هستند، بپرسید، آنها به شما خواهند گفت: وقت گذاشتن برای همسرتان همیشه آسان نیست. عشق خود به سفر یا زمان با کیفیت با شریک زندگی خود را قربانی نکنید – می توانید همه چیز را باهم داشته باشید!

 

ادامه

من دقیقاً به شما می گویم که چگونه وقتی مشغول هستید برای همسرتان وقت بگذارید:

شما باید هدفمند رابطه خود را بسازید. و ممکن است، حتی زمانی که زمان کوتاه است. به آن به عنوان یک تمرین فکر کنید. برنامه ریزی شده است، عمدی است و شما را قوی تر می کند.وقتی کاری انجام نمی دهید نمی توانید از نظر بدنی قوی تر شوید. در رابطه زناشویی شما هم همینطور است. قوی تر نمی شود مگر اینکه آن را بسازید.

شما می توانید بهانه ای برای این که چرا برقراری ارتباط بسیار دشوار است، بیاورید، درست مانند اینکه می توانید بهانه هایی در مورد اینکه چرا کار نمی کنید بیاورید. وقت آن است که بهانه ها را کنار بگذارید و فعالانه به دنبال یک ارتباط معنادار با همسرتان باشید.

در اینجا چند راه وجود دارد که می‌توانید با هم ارتباط داشته باشید و با هم رشد کنید، حتی اگر زمان زیادی ندارید.

به یکدیگر پیام بدهید.

شما در طول روز زمان دارید تا پیامی را ارسال کنید. ارسال متن از برنامه ها و احوالاتتان  راهی عالی برای درگیر نگه داشتن یکدیگر در کاری است که انجام می دهید. آنها را در مورد بخش های مهم روز خود مطلع کنید.

به عنوان مثال، می توانید پیام دهید: “از ملاقات با فلانی احساس عصبی بودن می کنم.” سپس بعد از جلسه، فراموش نکنید که به روز رسانی کنید، مانند « من تازه جلسه ام را تمام کردم و عالی بود. آنها ایده من را دوست داشتندو ..» این یک به روز رسانی است و با اشتراک گذاری، همسرتان را در کاری که انجام می دهید درگیر می کنید.

چند متن اطلاعاتی در روز شما را در ارتباط نگه می‌دارد، اما اگر می‌خواهید به این موضوع ادامه دهید (که باید)، فراموش نکنید که پیام‌های شخصی مانند «دلم برات تنگ شده» بفرستید. یا «دوستت دارم» یا «دیشب شگفت انگیز به نظر می رسیدی». شما همدیگر را دوست دارید، پس آن بیان کنید!

ارسال متنی که می‌گوید «به تو فکر می‌کنم» همیشه جواب است. همه دوست دارند بدانند که کسی به آنها فکر می کند – به خصوص عشق زندگی آنها.

 یک یادداشت عاشقانه بگذارید.

یادداشت دست نویس یکی از شیرین ترین راه های ارتباط با همسرتان است. یک ایده برای این کار این است که چیزی را روی یک کارت یادداشت کنید و آن را جایی بچسبانید. همچنین می توانید چند کلمه روی یک یادداشت نوشته شده بنویسید و آن را به آینه حمام بچسبانید.

اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید، یک جمله سریع بگویید: «صبح بخیر، دوستت دارم!» عالی است. عمیق تر از آن، “من بسیار ممنونم برای تمام کارهایی که برای خانواده انجام می دهی. من بهتو افتخار می‌کنم و امیدوارم روزت شگفت‌انگیز باشه.» این شروع خوبی خواهد بود.

هدیه بدهید.

هدف از هدیه نشان دادن آنچه خرج کرده اید نیست، بلکه دلیلی بر مراقبت شما است. هدایای کوچک زمانی که انتظار نمی رود می تواند به رشد عشق و جذابیت شما برای یکدیگر کمک کند. برای در ارتباط ماندن با همسرتان در مواقع مشغله نیازی به با هم بودن ندارد.

شما فکر می کنید که این هدیه فقط به گیرنده کمک می کند که هدیه دهنده را بیشتر دوست داشته باشد، اما تعجب خواهید کرد که چگونه انتخاب چیزی باعث می شود که شما، گیرنده را بیشتر دوست داشته باشید، فقط به این دلیل که به او فکر می کنید.

 به یک قرار بروید.

قرار گذاشتن راه بسیار خوبی است که شما و همسرتان می توانید در ارتباط باشید. تحقیقات در مورد اهمیت یک شب قرار منظم نشان می‌دهد که زوج‌هایی که زمان با کیفیتی را با هم می‌گذرانند، کمتر از هم جدا می‌شوند و افزایش هیجان، عشق پرشور و ارتباطات را تجربه می‌کنند

حتی اگر نیاز به گذشتن از چیز دیگری دارید، با اختصاص زمان کمی برای قرار ملاقات، به یکدیگر نشان دهید که چقدر به یکدیگر تمایل دارید! در ارتباط ماندن با همسرتان در مواقع مشغله به این معناست که او را در اولویت قرار دهید – حتی اگر غیرممکن به نظر برسد. حتی یک پیاده روی عصرانه می تواند به اندازه یک شام فانتزی دوست داشتنی باشد.

گاهی اوقات برای یک آخر هفته با هم برنامه ریزی کنید. با هر بودجه ای می توان یک تعطیلات آخر هفته عالی را برنامه ریزی کرد.

ناگفته نماند، وقتی با هم هستید، روی هم تمرکز کنید. یعنی گوشی را کنار بگذارید و در یک چالش دوری از وسایل دیجیتال برای آن مدت شرکت کنید! بقیه دنیا تا چند ساعت بدون شما زنده خواهند ماند. فقط کنار هم باشید و حواس پرتی را از بین ببرید. آیا رابطه شما ارزشش را ندارد؟

به یکدیگر کمک کنید.

بسیاری از زوج ها کارهای خانه را تقسیم می کنند. یکی شست و شو می دهد، دیگری مثلا ظرف ها را می شوید. یکی جاروبرقی می کند، دیگری گرد و غبار به یکدیگر کمک کنید اعمال محبت آمیز و خدمات به شما کمک می کند تا با همسرتان در ارتباط باشید.

خطهای ارتباط را باز نگه دارید.

واضح است که ارتباط آشکار و صادقانه پایه و اساس یک رابطه عالی است. اگر می‌خواهید رابطه‌تان به رشد ادامه دهد، شما و شریک زندگی‌تان باید بتوانید در مورد هر چیزی با یکدیگر صحبت کنید.

شما می توانید با صحبت در مورد مشکلاتی که دارید قبل از اینکه فرصتی برای خارج شدن از کنترل داشته باشند، ارتباط را باز نگه دارید. باز بودن در مورد برنامه شخصی خود یکی دیگر از راه های عالی برای حفظ اطلاعات از یکدیگر است.’

ابراز قدردانی

ازدواج هایی که در آن شرکا به طور مرتب از یکدیگر قدردانی می کنند، احساس رضایت بیشتری از رابطه، تعهد، صمیمیت و حمایت از رسیدن به هدف دارند. شما می توانید با تعریف و تمجید از شریک زندگی خود و ادامه استفاده از آداب اولیه، قدردانی کنید.

اعتماد ایجاد کنید.

مطالعه ای که توسط دانشگاه نورث وسترن انجام شد نشان داد که زوج هایی که به یکدیگر اعتماد عمیقی دارند اغلب روابط رضایت بخش تری نسبت به زوج هایی که اعتماد ندارند گزارش می دهند. ایجاد این نوع اعتماد در هر رابطه ای مهم است، به خصوص در رابطه ای که هر دو زمان زیادی را از هم جدا می گذرانید.

اعتماد به همسرتان به شما کمک می کند در رابطه خود احساس راحتی و حمایت کنید. ناگفته نماند، به شما آرامش می دهد که همسرتان در حالی که شما نیستید چه می کند.

همدیگر را بخندانید.

یکی از راه هایی که شما و همسرتان می توانید پیوندتان را تقویت کنید، شوخی کردن با هم است. مطالعات نشان می‌دهد زوج‌هایی که با هم می‌خندند، شادترند، بیشتر حمایت می‌شوند و احتمال بیشتری دارد که برای مدت طولانی با هم بمانند. گاهی ممکن است آنقدر سرتان شلوغ باشد که فقط برای یک شوخی وقت داشته باشید. این  یک راه عالی برای ارتباط با شریک زندگی شماست!

ارتباط فیزیکی را حفظ کنید.

لمس یک راه بزرگ برای ارتباط زوج ها است، و ما فقط در مورد آنچه پشت درهای بسته می گذرد صحبت نمی کنیم.

هورمون اکسی توسین که در لحظات صمیمیت ترشح می‌شود، صمیمیت عاطفی بین زوج‌ها را افزایش می‌دهد، استرس را کاهش می‌دهد و زوج‌ها را بیشتر به گفتن “دوستت دارم” تشویق می کند. این هورمون قدرتمند می تواند به شما و همسرتان کمک کند حتی زمانی که مجبورید در طول سفر از هم دور باشید.

این صمیمیت فیزیکی نیز لازم نیست در اتاق خواب اتفاق بیفتد. محبت های فیزیکی مانند در آغوش گرفتن، گرفتن دست ، ماساژ دادن، نوازش، یا بوسیدن لب ها یا صورت نیز به شدت با رضایت شریک زندگی مرتبط است.

یک سرگرمی یا روتین را با هم انجام دهید.

سازگاری یکی از ویژگی های برتر یک رابطه پایدار است. یکی از راه‌هایی که می‌توانید با برنامه‌تان سازگار باشید، کارکردن وارد برنامه روزمره شما شود

وقتی شریک زندگی شما در حال حاضر بخشی منظم از روز شماست (خواه ورزش کردن، قرار ملاقات های ناهار، نواختن ساز یا اشتراک گذاری یک سرگرمی با هم و غیره) داشتن لحظات معنادار در میان یک برنامه پر هرج و مرج بسیار آسان تر می شود.

برای ارتباط با شریک زندگی خود فداکار باشید.

اگر یک برنامه فشرده دارید، آخرین چیزی که می خواهید این است که یک مورد دیگر را به لیست کارهای خود اضافه کنید. اما نکته اصلی این است: اگر برای شما مهم است، برای آن وقت می گذارید. به همین سادگی!

وقت گذاشتن برای شریک زندگی به معنای فداکاری است. این ممکن است به معنای قربانی کردن زمان خانواده، زمان در محل کار، با دوستان یا حتی فدا کردن چند ساعت خواب برای گذراندن زمان با کیفیت به عنوان یک زوج باشد.

روابط همیشه راحت نیستند، اما این که شریک عاشق خود را در اولویت زندگی خود قرار دهید همیشه ارزشش را دارد. این را در نظر داشته باشید زمانی که در ساعت ۷ صبح با معشوقه خود قرار قهوه می خورید (حتی اگر فکر می کردید ترجیح می دهید چرت بزنید.) برای اینکه با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید، باید آنها را در اولویت قرار دهید.

کلام آخر

این سوال وجود دارد که کدام کمیت بهتر است یا کیفیت. هر دو ایده آل خواهند بود. با این حال، اگر در مرحله‌ای از زندگی هستید که کمیت ممکن نیست، باید کاری که انجام می‌دهید بهترین کیفیت را داشته باشد.

با اجرای این پنج عمل، ارسال پیامک به یکدیگر، نوشتن یادداشت، دادن هدایای کوچک، تمرکز بر روی یکدیگر زمانی که با هم هستید و خدمت به یکدیگر، ارتباط شما با یکدیگر عمیق تر می شود و عشق شما به یکدیگر افزایش می یابد.

درست همانطور که بدن شما می تواند به طور چشمگیری تغییر کند، حتی با صرف یک سرمایه گذاری کوچک از زمان تمرین در هر روز، ازدواج شما نیز می تواند با کمی کار قوی تر شود. به برقراری ارتباط با همسرتان متعهد بمانید و برای بهبود کیفیت زمانی که با هم دارید تلاش کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر