۰

چرا دیگر برای همسرم جذابیت ندارم!؟

بازدید 189

علائم و چگونگی احیای مجدد جذابیت در رابطه خود را بیاموزید.

برای پیشرفت یک رابطه، چند چیز باید وجود داشته باشد:

عشق: حفظ ارتباط، مهربانی و مراقبتی که شما و شریک زندگیتان را به هم نزدیک کرد.

اعتماد: پایه و اساس مهمی است که هر پیوندی به آن نیاز دارد تا احساس امنیت بین افراد و البته جذابیت ایجاد کند، زیرا اشتیاق همراه با هیجان آتش را در هر رابطه موفقی روشن نگه می دارد.

سخت است که هر یک از این عوامل را بالاتر از دیگری قرار دهیم، زیرا همه آنها برای حفظ یک رابطه هماهنگ هستند. با این حال، دانستن این موضوع که شریک زندگی شما هیجان انگیزی را از چیزهای پیش پا افتاده ای مانند لبخند شما، نحوه تناسب لباس ها بر روی بدن شما، یا شاید حتی به سادگی تماشای کار شما در مورد خود تجربه می کند، احساسی است که به راحتی در یک رابطه قابل مبادله نیست.

به همین دلیل است که در اولین نشانه‌هایی که نشان می‌دهد دیگر در کسی که دوستش دارید آتش نمی‌زنید، می‌تواند بیش از کمی ناراحت‌کننده باشد.

این مقاله رفتارهای خاصی را توصیف می کند که ممکن است نشان دهنده کاهش جذابیت شریک زندگی شما باشد. در صورتی که شریک زندگی شما این ویژگی ها را نشان دهد، نکاتی را نیز یاد خواهید گرفت که به شعله ور شدن دوباره گرما در رابطه خود کمک می کند.

نشانه هایی که نشان می دهد شریک زندگی شما را جذاب نمی بیند

بیایید نگاهی به برخی از نشانه‌هایی بیندازیم که نشان می‌دهند ممکن است شریک زندگی‌تان مانند گذشته به سمت شما جذب نشود.

 

رابطه جنسی کمتری دارید.

یکی از اولین راه‌ها برای تعیین احساس شریک زندگی‌تان در مورد رابطه فیزیکی‌تان، بررسی زندگی جنسی است. آیا کمتر رابطه جنسی دارید؟ پیش بازی معمولاً چه حسی دارد و آیا به طور چشمگیری تغییر کرده است؟ آیا شما و شریک زندگیتان بعد از رابطه برای صحبت وقت می گذارید؟

این ممکن است به خصوص در مورد زوج های متاهل مورد توجه قرار گیرد. در حالی که تمایل به کند شدن رابطه جنسی در طول ازدواج وجود دارد – یک مطالعه جمعیتی کاهش قابل توجهی در تعداد دفعات رابطه جنسی زوج ها در هفته نشان داد – یک تغییر ناگهانی در دفعات رابطه جنسی با شریک زندگی خود می تواند نشان دهنده تغییر در نحوه رابطه جنسی باشد. شریک زندگی شما را جذاب می بیند. به همین ترتیب، هنگامی که صمیمیت در پیش بازی وجود ندارد، یا اگر این عمل به طور کلی در هنگام رابطه جنسی حذف شود. می تواند علامت هشدار دیگری باشد.

در برخی موارد، دفعات رابطه جنسی ممکن است تحت تأثیر قرار نگیرد، اما آنچه به طور قابل توجهی تغییر می کند این است که شریک زندگی شما در مورد مسائل چگونه رفتار می کند. رابطه جنسی ممکن است شروع به شرایط روتین کند، تقریباً مانند یک چک باکس که باید در رابطه شما علامت زده شود – شور و شوق، گفتگو و صمیمیت که معمولاً به دنبال عشق ورزی شما می آمد از بین رفته است.

 

 

شریک زندگی شما زمان بیشتری را جدا از شما می گذراند.

جایی که شریک زندگی شما شروع به گذراندن لحظات بیشتری دور از خانه مشترک یا دور از شما می کند، این موضوع به طور قابل درک می تواند نگران کننده باشد. با این حال، گذراندن زمان کمتر شما و شریک زندگیتان ممکن است همیشه دلیلی برای نگرانی نباشد – آنها ممکن است صرفاً زمانی را به تنهایی بخواهند و ممکن است برایشان دشوار باشد که بدون ایجاد ترس در شما به اشتراک بگذارند.

با این حال، جایی که آنها مکرراً بهانه می آورند که چرا نمی توانند شما را ملاقات کنند، یا زمانی که شما با هم وقت می گذرانید، معمولاً کوتاه و فاقد صمیمیت واقعی است – این می تواند نشانه کاهش جذابیت به سمت شما باشد.

 

آنها تلاش کمتری برای رابطه می کنند.

یک شاخص واقعا دردناک که نشان می دهد شریک زندگی شما دیگر شما را جذاب نمی بیند، این است که چقدر تلاش کمی برای رابطه انجام می دهد. شرایط علاقه ممکن است کنار گذاشته شود، برنامه‌ریزی فعالیت‌ها با هم ممکن است مربوط به گذشته باشد، و حتی واداشتن آنها به پاسخگویی به متن‌های شما ممکن است به چالشی نگران‌کننده تبدیل شود.

این می تواند به طور قابل توجهی دردناک باشد، به خصوص در مواردی که شریک زندگی شما به ویژه در ایجاد احساس خاص در اوایل رابطه خود کوشا بوده است.

 

صمیمیت شروع به تبدیل به احساس خانوادگی می کند.

در موارد دیگر، ممکن است متوجه شوید که شریک زندگی‌تان همه کارها را درست انجام می‌دهد: مکرراً در طول روز با شما تماس می‌گیرد تا به‌روزرسانی‌ها را ارائه دهد، برای تاریخ‌های فیلم برنامه‌ریزی می‌کند، یا یک روز را تعیین می‌کند که در آن در طول هفته در جایی غذا بخورید. تنها مسئله این است که بیشتر به نظر می رسد که با یک برادر یا خواهر سر و کار دارید تا فردی که ترجیح می دهید با او صمیمی بمانید.

در حالی که دوستی و اعتماد در رابطه باقی می‌ماند، جرقه‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد شریک زندگی شما فقط به شما چشم دارد و تمام کارهای ممکن را برای زنده نگه داشتن آن شعله انجام می‌دهد.

قابل درک است که جذابیت ممکن است همیشه ماندگارترین واکنشی نباشد که از طرف شریک زندگی خود ایجاد می کنید. با این حال، هنگامی که طرف مقابل شما شروع به از دست دادن وابستگی و تمایل خود به شما می کند، ممکن است آینده رابطه شما را تهدید کند.

بیشتر از قبل دعوا می کنید.

اگر شریک زندگی تان نسبت به شما عصبانی تر است و هرگز فرصتی را برای نزاع در مورد چیزهای بزرگ یا کوچک در رابطه تان از دست نمی دهد، این نه تنها نشانه آن است که او ممکن است جذابیت شما برایش کاهش یافته باشد، بلکه می تواند همچنین نشانه مشکل بیشتر برای ادامه رابطه است.

 

 وقتی جذابیت از بین رفت چه باید کرد؟

مدتی را جدا از هم بگذرانید.

ممکن است دوری از شریکتان در زمانی که می‌خواهید دقیق‌تر نگاه کند و حسی را با شما تجربه کند، معکوس به نظر برسد – اما این تغییر ممکن است همان چیزی باشد که رابطه شما به آن نیاز دارد.

با اختصاص زمان برای رفتن به سفرهای انفرادی برای خود و تشویق شریک زندگی خود به تعطیلات با خانواده و دوستان – ممکن است به شریک زندگی خود فرصت دهید که دلتنگ شما شود. این همچنین می تواند به شما فرصتی بدهد تا خود را دوباره کشف کنید.

با این حال، فاصله زمانی به معنای دوری کامل از دیگری نیست. برای جلوگیری از بیگانگی با آنها، هر از گاهی چک کنید. می‌توانید از این دوره برای تقویت روابط دیجیتالی خود از طریق تماس‌های مجازی یا تلفنی استفاده کنید. این ممکن است تغییری نسبت به روابط معمول شما ایجاد کند و به بهبود جذابیت آنها برای شما کمک کند.

 

به کارهای عاشقانه خود رجوع کنید.

می‌توانید با انجام تمام کارهایی که خود و معشوقه‌تان در زمان قرار ملاقات انجام می‌دهید، رابطه‌تان را به روزهای اول بازگردانید. برای قرار گذاشتن وقت بگذارید، مراقب ظاهر خود باشید و نامه های عاشقانه صمیمی برای یکدیگر بنویسید. قرار گذاشتن در سینما، شرکت در کلاس های آشپزی با هم، یا شرکت در سایر فعالیت های زن و شوهری صمیمی مانند کلاس سفال می تواند به ایجاد صمیمیت مورد نیاز کمک کند. نزدیکی و دوری از روال رابطه تان می تواند به افزایش جذابیت شریکتان برای شما کمک کند.

 

 

با یک درمانگر صحبت کنید.

ممکن است تصمیم بگیرید برای مداخله در چالش های رابطه خود از کمک حرفه ای استفاده کنید. درمان راهی عالی برای کشف و بهبود هر گونه چالش صمیمیت یا جذابیتی است که ممکن است با شریک زندگی خود تجربه کنید. زوج درمانی وجودی شناختی، درمان شناختی-رفتاری مبتنی بر زوج، و رفتار درمانی شناختی دیالکتیکی تنها برخی از راه هایی هستند که یک متخصص می تواند در رابطه شما مداخله کند.

علاوه بر کار بر روی جذابیت شریک زندگی خود، یک زوج درمانگر ممکن است به شناسایی نقاط قوت در رابطه شما و همچنین سایر زمینه هایی که شما و همسرتان می توانید در آنها پیشرفت کنید کمک کند.

 

 

کلام آخر

 جذابیت و صمیمیت برای موفقیت و شادی که از رابطه خود به دست می آورید بسیار مهم است. این ویژگی‌ها را می‌توان نجات داد، علی‌رغم علائم هشداردهنده‌ای که ممکن است از رفتار شریک زندگی خود دریافت کرده باشید. صرف زمان جدا از هم برای کشف دوباره عشق خود به یکدیگر، صحبت صادقانه در مورد چالش ها، یا وقت گذاشتن برای شرکت در زوج درمانی تنها برخی از راه هایی است که می توانید جادوی جذابیت را به رابطه خود بازگردانید.

منابع:

  1. Ueda P, Mercer CH, Ghaznavi C, Herbenick D. Trends in Frequency of Sexual Activity and Number of Sexual Partners Among Adults Aged 18 to 44 Years in the US, 2000-2018JAMA Netw Open. ۲۰۲۰;۳(۶):e203833. Published 2020 Jun 1. doi:10.1001/jamanetworkopen.2020.3833
  2. Overall NC, McNulty JK. What Type of Communication during Conflict is Beneficial for Intimate Relationships?. Curr Opin Psychol. ۲۰۱۷;۱۳:۱-۵. doi:10.1016/j.copsyc.2016.03.002
  3. Couples Therapy for Adults Experiencing Relationship Distress: A Review of the Clinical Evidence and Guidelines [Internet]. Ottawa (ON): Canadian Agency for Drugs and Technologies in Health; 2014 Oct 17. APPENDIX 4, Summary of Included Couples Therapy Interventions.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر