۰

آیا گریه در رابطه یا بعد از ارگاسم طبیعی است؟

بازدید 541

چرا ممکن است در طول رابطه جنسی گریه کنید.

برای بسیاری از افراد، رابطه جنسی یک عمل بسیار احساسی است. هنگام داشتن رابطه جنسی، ممکن است متوجه شوید که احساسات بسیاری از لذت تا شادی را تجربه می کنید. حتی ممکن است برخی افراد آنقدر تحت تأثیر احساسات قرار گیرند که شروع به گریه کنند.
اگر تا به حال در چنین موقعیتی قرار گرفته اید، اولین چیزی که باید بدانید این است که در اکثر موارد کاملا طبیعی است. در حالی که ممکن است نسبتاً خجالت آور باشد، معمولاً جای نگرانی نیست. این کمک می کند تا بفهمید چرا این اتفاق افتاده است و اگر می خواهید چه کاری می توانید انجام دهید تا از تکرار آن جلوگیری کنید.
این مقاله به این موضوع می پردازد که چرا ممکن است در حین رابطه جنسی گریه کنید و بعد از وقوع آن چه باید کرد.

اگر تا به حال در حین رابطه جنسی گریه کرده اید، سوال فوری که از خود می پرسید این است که “چرا؟” به خصوص اگر به نظر می رسد که اشک از هیچ جا سرازیر نشده است. در حالی که گریه معمولاً با غم و اندوه همراه است، بسیاری از احساسات می توانند باعث گریه شما شوند، از خوشحالی گرفته تا ناامیدی.

شما دردی ناخواسته را تجربه می کنید.

رابطه جنسی هرگز نباید به شکلی ناخواسته و ناراحت کننده دردناک باشد. اگر در حین رابطه جنسی درد و ناراحتی ناخواسته ای را تجربه کنید، ممکن است شروع به گریه کنید. برای رفع این مشکل، فوراً به همسر خود اطلاع دهید که درد دارید و یا به طور کامل کار را متوقف کنید یا سرعت کار را به میزان قابل توجهی کاهش دهید، فقط با رضایت، مراقبت و ارتباط واضح ادامه دهید.
درد حین رابطه جنسی، که به عنوان دیسپارونی نیز شناخته می شود، ممکن است در نتیجه عفونت، آسیب یا عدم روانکاری باشد.

زنان مبتلا به بیماری به نام واژینیسموس اغلب در حین رابطه جنسی احساس درد می کنند. واژینیسموس وضعیتی است که رابطه جنسی دخول را برای زنان دشوار می کند. معمولاً باید با ترکیبی از دارو و درمان درمان شود.

 افسرده هستید.

اگر با احساس غم و اندوه یا افسردگی دست و پنجه نرم کرده اید، این احساسات در طول رابطه جنسی از بین نمی روند، حتی اگر رابطه جنسی یک فعالیت لذت بخش باشد. اگر غمگین یا افسرده هستید، ممکن است در لحظات تصادفی روزتان ناگهان گریه کنید و این ممکن است شامل رابطه جنسی نیز باشد.
افسردگی یک وضعیت چالش برانگیز است که باید با دارو، درمان یا ترکیبی از هر دو درمان شود.

شما از داشتن رابطه جنسی خجالت می کشید.

بسیاری از مردم با محتاط بودن در مورد رابطه جنسی دست و پنجه نرم می کنند. حتی برخی افراد رابطه جنسی را یک عمل کثیف می دانند. اگر فردی هستید که به رابطه جنسی به عنوان یک عمل شرم آور فکر می کنید، مهم است که این احساسات را فراموش کنید تا به راحتی از رابطه جنسی لذت ببرید.
فرض کنید در مورد داشتن رابطه جنسی با یک فرد خاص یا در یک موقعیت خاص، احتیاط دارید. در این صورت، رابطه جنسی را تا زمانی که این احساسات برطرف نشده و احساس راحتی بیشتری در رابطه جنسی داشته باشید، متوقف کنید.

ارگاسم را تجربه کرده اید.

برخی از افراد متوجه می شوند که هر بار که به ارگاسم می رسند، کمی گریه می کنند. ارگاسم یک واکنش شدید بدن به لذت هنگام داشتن رابطه جنسی است.
در مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۷، محققان دریافتند که افراد طیف گسترده‌ای از احساسات را تجربه می‌کنند، از گریه گرفته تا عطسه و حملات پانیک پس از ارگاسم. این پدیده به عنوان “پدیده حین ارگاسم” شناخته می شود و نادر است.

 

شما دچار اختلال عملکرد جنسی هستید.

اگر کار، زندگی یا هر مشکل شخصی دیگری بر شما غلبه کند، این می تواند در طول رابطه جنسی بر شما تأثیر بگذارد. هنگام داشتن رابطه جنسی، بدن شما به طور پیوسته ترکیبی از هورمون ها را آزاد می کند. اگر افزایش هورمون ها را با استرس یا اضطراب ترکیب کنید، ممکن است گریه کنید.
برخی از افراد همچنین دارای وضعیتی به نام اضطراب عملکرد جنسی هستند که می تواند باعث گریه آنها در حین رابطه جنسی شود. تحقیقات نشان می دهد که این اختلال ۹ تا ۲۵ درصد مردان و ۶ تا ۱۶ درصد زنان را تحت تأثیر قرار می دهد.

شما با ترومای حل نشده روبرو هستید.

اگر در گذشته مورد آزار جنسی یا عاطفی قرار گرفته اید، این می تواند باعث آسیب شود. زندگی با آسیب های جنسی می تواند داشتن و لذت بردن از رابطه جنسی پس از حادثه را پیچیده کند، به خصوص اگر هنوز از ترومای خود بهبود نیافته اید.
پیشنهاد می شود که با شرکت در گروه‌های درمانی یا حمایتی، به آسیب‌های حل‌نشده‌ی خود بپردازید و شریکی را در نظر بگیرید که می‌تواند از طریق ارتباط عاطفی و جنسی دلسوزانه، درک، و محترمانه از بهبودی شما حمایت کند.

 

شما مبتلا به نارسایی پس از مقاربت هستید.

دیسفوری پس از مقاربت عارضه ای است که پس از رابطه جنسی باعث ایجاد احساس غم و اندوه شدید در زنان می شود.
در مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۵، محققان دریافتند که حدود ۴۶ درصد از شرکت‌کنندگان حداقل یک بار در زندگی خود نارسایی پس از مقاربت را تجربه کرده‌اند. اگر این بیماری را دارید، ممکن است ناگهان بعد از رابطه جنسی یا در حین رابطه جنسی گریه کنید، حتی اگر از آن لذت می‌بردید. در برخی موارد، حتی ممکن است در حین رابطه جنسی بدون هیچ دلیلی با شریک زندگی خود دعوا کنید.

شما از شریک زندگی خود ناراضی هستید.

گریه کردن می تواند نشانه مشکلاتی در رابطه شما باشد. اگر با شریک زندگی خود دچار مشکلات عاطفی شده اید یا در فکر جدایی هستید، همه اینها می تواند در طول رابطه جنسی به نتیجه برسد.
اگر اینطور است، مهم است که این موضوع را با شریک زندگی خود در میان بگذارید تا هر دو بتوانید روی ترمیم رابطه کار کنید یا راه های جداگانه خود را ادامه دهید.

گاهی بسیار خوشحالید.

باور کنید یا نه، ممکن است در حین رابطه جنسی فقط به این دلیل که بسیار خوشحال هستید گریه کنید. این ممکن است به این دلیل باشد که شما در حال داشتن رابطه جنسی با فردی هستید که عمیقاً دوستش دارید یا واقعاً از رابطه جنسی با شریک زندگی خود لذت می برید. بنابراین، اگر متوجه شدید که دارید گریه می کنید، جلوی خود را نگیرید و اجازه دهید اشک جاری شود.

این می تواند یک لحظه پیوند صمیمی بین شما و همسرتان باشد. مطمئناً ضروری است که به شما بگوییم که دارید گریه می کنید زیرا بسیار خوشحال هستید تا شریک زندگی خود را نگران نکنید.

اگر در یک رابطه ناراضی هستید و تغییرات هورمونی را تجربه می کنید چه باید بکنید.

هورمون هایی که در طول رابطه جنسی آزاد می شوند، مانند اکسی توسین و دوپامین، احساس آرامش و شادی ایجاد می کنند.
همراه با شدت فیزیکی و احساسی رابطه جنسی – با اشک ریختن یا گریه کردن.
اگر شرایط دیگری مانند سندرم پیش از قاعدگی (PMS)، بارداری،  یائسگی، یا اگر تحت درمان باروری هستید،  در بدن شما تغییرات هورمونی را تجربه می کند که ممکن است باعث گریه شما در حین رابطه جنسی نیز شود.

گاهی اوقات، بودن در لحظه، فضایی را برای بروز احساسات دیگر ایجاد می کند، به ویژه احساساتی که ممکن است از آنها اجتناب کرده باشیم، بی حس کرده باشیم یا سرکوب کرده باشیم. رابطه جنسی می تواند باعث آزاد شدن انواع احساسات شود.

 

 

راه حل

اگر فقط در حین رابطه جنسی گریه کرده اید، ممکن است کمی از آن احساس خجالت کنید. شاید دانستن اینکه شما تنها نیستید کمک کند و در بیشتر مواقع کاملاً طبیعی است. کاری که بعدا انجام می دهید معمولاً به دلیل گریه شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر درد دارید، باید بلافاصله رابطه جنسی را متوقف کنید و منبع درد خود را کشف کنید.

اگر نمی توانید علت درد خود را تشخیص دهید، ممکن است لازم باشد در مورد آن به پزشک مراجعه کنید. اگر به هر دلیل دیگری گریه می کنید، با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید تا بتوانید ریشه آن را با هم پیدا کنید. چگونه به گریه همسر در حین رابطه جنسی پاسخ دهیم؟

گریه ناگهانی شریک جنسی در حین یا بعد از رابطه جنسی می تواند تعجب آور باشد. همچنین می تواند باعث شود که شما احساس گناه، نگرانی یا اضطراب در مورد حال شریک زندگی خود داشته باشید. مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که در مورد آن گفتگو کنید. طوری از کنارش رد نشوید که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده. گاهی اوقات گریه همسرتان در حین رابطه جنسی می تواند به این موضوع اشاره کند.

 

مسائل عاطفی یا محدودیت هایی که ممکن است در مورد رابطه شما داشته باشند.

 احساسات آنها را درک می کنید و با آنها همدردی می کنید و از آنها بپرسید که چگونه می توانید کمک کنید. ضروری است تا زمانی که احساس نکنید هر دو به یک نتیجه کامل در مورد موضوع رسیده اید، برای از سرگیری رابطه جنسی یا هر گونه فعالیت جنسی عجله نکنید.
علاوه بر گفتگو در مورد علت وقوع گریه:
 از شریک زندگی خود بپرسید که آیا مایل به توقف است (پاسخ ممکن است ادامه دادن یا توقف باشد)  سرعت خود را کم کنید و به نشانه های غیرکلامی شریک زندگی خود توجه کنید  فعالیت جنسی را متوقف کنید و شریک خود را نزدیک نگه دارید تا زمانی که آماده صحبت کردن/ارتباط یک کلمه باشد.

 

کلام آخر

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است در حین یا بعد از رابطه جنسی گریه کنید. باید بدانید که جای نگرانی نیست و در برخی موارد حتی می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که شما یک رابطه سالم و محبت آمیز با شریک زندگی خود دارید. با این حال، اگر اغلب در حین رابطه جنسی گریه می کنید و به نظر نمی رسد دلیل آن را بفهمید، ممکن است لازم باشد با یک روان درمانگر یا درمانگر جنسی در مورد آن صحبت کنید. شما می توانید این کار را با همسرتان انجام دهید یا به تنهایی.

 

 

منابع:

۱. Cleveland Clinic. Dyspareunia (Painful Intercourse).

۲. Reinert AE, Simon JA. “Did you climax or are you just laughing at me? ” rare phenomena associated with orgasm.

۳. Pyke RE. Sexual performance anxiety. Sexual Medicine Reviews.

۴. Schweitzer RD, O’Brien J, Burri A. Postcoital dysphoria: prevalence and psychological correlates. Sexual Medicine.

۵. Magon N, Kalra S. The orgasmic history of oxytocin: Love, lust, and labor. Indian J Endocrinol Metab.

۶. Hoyer J, Burmann I, Kieseler ML, et al. Menstrual cycle phase modulates emotional conflict processing in women with and without premenstrual syndrome (PMS – A pilot study. Schmidt U, ed. PLoS ONE.

۷. Harvard Health Publishing. Depression during pregnancy and after.

۸. Dalal PK, Agarwal M. Postmenopausal syndrome. Indian J Psychiatry.

۹. An Y, Sun Z, Li L, Zhang Y, Ji H. Relationship between psychological stress and reproductive outcome in women undergoing in vitro fertilization treatment: psychological and neurohormonal assessment.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر