۰

اشتباهات بعد از جدایی – کارهایی که بعد از جدایی از شریک عاطفی نباید انجام دهید!

بازدید 345

اشتباهاتی که بعد از جدایی باید از آنها اجتناب کرد
در این مقاله به چند اشتباه که باید در ماه اول پس از جدایی از آنها اجتناب کنید اشاره می کنیم و اینکه چگونه ادامه زندگی خود را با موفقیت پیش ببرید.

جدایی ها بسیار سخت هستند، مهم نیست که چه شرایطی پشت آنهاست. چه با درد یک جدایی مورد انتظار دست و پنجه نرم کنید یا با ویرانی ناگهانی که با از دست دادن شریک زندگی خود در مقابل شخص دیگری به وجود می آید، این تجربه می تواند شما را کاملاً سردرگم کرده و در مورد اینکه چه کاری باید انجام دهید گیج شوید. در اینجا چند اشتباه وجود دارد که باید در ماه اول پس از جدایی از آنها اجتناب کنید و اینکه چگونه زندگی خود را با موفقیت پیش ببرید.

 تلاش برای بازگرداندن آنها

اگرچه ممکن است قلب شما شکسته باشد، باید بآن را بپذیرید.  اینکه بتوانید از همسر سابق خود دوری کنید، فکر نکردن به او را برای شما آسان تر می کند. بنابراین، اگر می‌خواهید بر فکر کردن به کسی غلبه کنید، مطمئن شوید که در سایر جنبه‌های زندگی خود فعال هستید. به باشگاه ها بپیوندید و با دیگران دوست شوید. اجازه ندهید به خاطر رابطه قبلی خود دچار انزوا و افسردگی شوید.

 اشتراک گذاری بیش از حد در رسانه های اجتماعی

می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد که بخواهید درباره احساس خود، آنچه در حال گذراندن آن هستید، و در حال حاضر چه کسانی را تحت تأثیر قرار دهید، پست بگذارید. اما ارسال بیش از حد در مورد سابق یا رابطه تان فقط باعث کنجکاوی افراد نزدیک و حتی غریبه ها می شود. آنها به زندگی عشقی شما نیازی ندارند یا به آن اهمیت نمی دهند، بنابراین آن را با آنها به اشتراک ندهید. بهترین کار این است که رسانه های اجتماعی را محدود به پست های شادی کنید که هیچ ربطی به کسی جز خودتان ندارند. مردم آن‌ها را می‌بینند و شما را فردی مطمئن و نه ناامید می‌پندارند – و این اعتماد به نفس ممکن است به بهبود سریع‌تر قلب شکسته‌تان کمک کند.

روی رابطه قبلی خود تمرکز کردن

آسان است که اجازه دهید احساسات قدیمی عشق و محبت نسبت به همسر سابقتان حواس شما را از ادامه کار منحرف کند. اما به یاد داشته باشید، او دیگر بخشی از زندگی شما نیست – پس آن را رها کنید! سعی کنید هر روز زمانی را به انجام کارهای جدید و سرگرم کننده اختصاص دهید (به جای اینکه به این فکر کنید که قبلاً چقدر چیزهای خوبی با عشق سابق خود انجام می دادید). اگر به عقب نگاه نکنید، سریعتر از او غلبه خواهید کرد. پیوستن به یک گروه فعالیت مانند لیگ ورزشی یا کلاس یوگا را در نظر بگیرید. بیشتر با دوستان بیرون بروید و اطراف خود را با تأثیرات مثبتی که می توانند شما را تشویق کنند تا برای دستیابی به اهداف خود اقدام کنید.

سریع وارد رابطه دیگر شدن

در برخی موارد، ممکن است به محض پایان یافتن آخرین رابطه، خود را برای یک رابطه دیگر آماده کنید. اگر با کسی هستید که واقعاً دوستش دارید و آن شخص نیز همین احساس را نسبت به شما دارد، ممکن است خوب باشد. اما اگر همسر سابقتان آنقدرها هم برای شما خوب نبود – مثلاً اگر او به شما خیانت کرده باشد – بهتر است قبل از شروع به یک رابطه دیگر به آن زمان بدهید. مهمترین چیز این است که قبل از بازگشت به آنجا مطمئن شوید که از نظر عاطفی به اندازه کافی سالم هستید. وقتی منتظر چیزی جدید هستید، رفاه شما همیشه باید در اولویت باشد.

هیچ کاری انجام ندادن


افتادن در افسردگی و فلج آسان است، اما شما این را نمی خواهید! در این روزهای اول زندگی مجردی، بهتر است فعال باشید تا غیر فعال. در حالی که نمی توانید بلافاصله وارد قرار ملاقات شوید – به مدتی برای بهبودی و تجدید قوای عاطفی نیاز دارید – هنوز باید کارهایی انجام دهید که شما را خوشحال می کند. به علاوه، ثابت شده است که فعال ماندن باعث بهبود خلق و خو می شود و به افراد کمک می کند تا سریعتر از روابط خود خارج شوند.

بنابراین با دوستان خود بیرون بروید، سرگرمی جدیدی داشته باشید یا به یک گروه فعالیت بپیوندید که به طور منظم در مکانی نزدیک شما ملاقات می کند.

عدم دادن فضا به آنها

شما به تازگی یکی از طاقت‌فرساترین و دردناک‌ترین موقعیت‌های زندگی را پشت سر گذاشته‌اید. شما نیازی ندارید که کسی به خاطر دوست بودن شما را آزار دهد یا از شما بپرسد که چه احساسی دارید.  اگر فضایی می خواهند، بگذار آن را داشته باشند. و اگر این کار را نکنند، احتمالاً با گذشت زمان آشکار خواهد شد. گزینه های خود را باز نگه دارید

دنبال کردن آنها در رسانه های اجتماعی

این یک اشتباه ساده است که مرتکب می شوید. حتی اگر شما کاملاً حق دارید که ببینید دوست قبلی‌تان چه می‌کند، دلیلی وجود ندارد که خودتان را در چنین رنجی قرار دهید. از نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی آن‌ها دوری کنید و برای یافتن راه‌های دیگر برای مقابله با احساساتتان کمک بگیرید. اگر کاملاً به چیزی نیاز دارید که احساس کنید در ارتباط هستید، یک پیام متنی برای آنها ارسال کنید یا حتی یک پست صوتی برای آنها بگذارید! به این ترتیب آنها مجبور نیستند احساس کنند که می توانند پیام های شما را به طور کامل نادیده بگیرند.

 

دوستیابی آنلاین


قرار آنلاین عالی است، اما برای همه مناسب نیست. در واقع، برخی از کارشناسان استدلال می کنند که عجله در یک رابطه دوستیابی آنلاین خیلی زود پس از جدایی می تواند در واقع مانع از توانایی شما در تصمیم گیری خوب در مورد اینکه با چه کسی قرار می گذارید، شود. قبل از اینکه ابتدا به برنامه های دوستیابی بازگردید، از قرار آنلاین فاصله بگیرید و روی ایجاد زندگی اجتماعی آفلاین خود تمرکز کنید. انجام این کار به شما فرصت می دهد تا ارزیابی کنید که چه چیزی در رابطه قبلی شما اشتباه بوده است – و اینکه چقدر زمان می خواهید برای ایجاد روابط جدید سرمایه گذاری کنید.

گفته می شود، اگر می خواهید دوباره به جستجوی عشق آنلاین بپردازید، حتماً این کار را انجام دهید! فقط شما می دانید که چه زمانی آماده هستید دوباره امتحان کنید. و به یاد داشته باشید: اگر در ابتدا موفق نشدید (بخوانید: شخصی فوق العاده را پیدا کنید)، نگران نباشید – این برای همه ما اتفاق می افتد!

 

دشمنی با نفر سابق خود

اگر نسبت به دوست سابق خود دشمنی کنید، به احتمال زیاد به شما آسیب خواهد رساند. راه‌های زیادی برای مدیریت یک جدایی وجود دارد که شامل نگه داشتن احساسات خصومت و خشم نیست. یادگیری نحوه رها کردن این احساسات کار را برای شما آسان تر می کند و به شریک سابق خود فضایی می دهد تا به زندگی خود ادامه دهد.

 

 

عدم اجازه غمگین شدن به خود

وقتی رابطه شما به پایان می رسد، درد و اندوه زیادی خواهید داشت. خودتان را به خاطر احساس بد سرکوب نکنید، مهم‌ترین چیز این است که به خودتان اجازه دهید التیام یابد و ادامه دهید. بدون هیچ قضاوتی به خود اجازه غصه خوردن بدهید. (شاید کمکی از بیرون بخواهید.) اگر سعی کنید آنچه را که احساس می‌کنید احساس نکنید، این فقط بر مدت زمانی که طول می‌کشد تا ادامه دهید تأثیر می‌گذارد – یا اصلاً این کار را انجام می‌دهید.

 

 

کلام آخر

اغلب، افراد وقتی از شریک زندگی خود جدا می شوند در چاله می افتند. آنها نمی توانند غذا بخورند، بخوابند یا در محل کار تمرکز کنند. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که با یک نفر در مورد احساس خود صحبت کنید. یک درمانگر می تواند به شما کمک کند تا احساسات خود را حل کنید و به مسیر خود بازگردید. پس اگر قلبتان شکسته است، اجازه نده یدتمام زندگیتان را نابود کند! مشاوره بگیرید!

 

 

منابع:

  1. www.psychologytoday.com
  2. https://www.insider.com/breakup-mistakes-and-what-to-do-instead-2018-6
  3. https://www.marriage.com/advice/relationship/what-not-to-do-after-a-breakup/

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر