۰

سوالاتی که باید قبل از ازدواج بپرسید!

بازدید 377

سوالات زیادی برای شناختن طرف مقابل  وجود دارد که باید از او بپرسید، و اگر برای “بله” گفتن آماده می شوید، ممکن است فکر کنید که دیگر همه چیز را در مورد شریک زندگی خود می دانید. اما، زمانی که فکر می کنید بقیه عمر خود را باید با کسی بگذرانید، در نظر گرفتن سؤالات مهمی که قبل از ازدواج باید بپرسید، کلیدی برای یک زندگی طولانی مدت است. احتمالاً مکالمات سخت تری وجود دارد که ارزش انجام آنها را داشته باشد، و سؤالاتی برای پرسیدن وجود دارد که شما را از این سؤال دور می کند که “آیا باید طلاق بگیرم”؟

بپرسیدن سوالات مهم برای اطمینان از اینکه شما و شریک زندگی تان هر دو از نظر ارزش ها، اهداف و سبک زندگی همسو هستید، کلید تعیین طول عمر رابطه است.

آشنایی با کسی قبل از ازدواج بیشتر از پرسیدن سؤالات جنسی قبل از ازدواج است – اگرچه آنها نیز مهم هستند (و در این لیست گنجانده شده اند). پرسیدن در مورد خانواده، دوستان، امور مالی و همچنین بسیاری از موضوعات دیگر باید در اولویت باشد.

پیش از این، سؤالات جنسی برای پرسیدن قبل از ازدواج، سؤالات تعهد، سؤالات در مورد تعارض و موارد دیگر را پیدا کنید. به گفته کارشناسان، اینها نکات مهمی است که قبل از گره زدن باید در نظر گرفت.

 

سوالاتی که قبل از ازدواج باید بپرسید.

 

زندگی ایده آل شما چگونه است؟

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که زوج‌ها، به‌ویژه در طول زمان با آن‌ها مواجه هستند، داشتن این گونه اهداف زندگی است که همسو هستند. و این یکی از بزرگ‌ترین پیش‌بینی‌کننده‌های موفقیت در روابط، داشتن اهداف همسو، مانند اهداف زندگی است. بنابراین، حتما از شریک زندگی خود بخواهید تصویری از زندگی خود در چند سال آینده ترسیم کند، از جمله مواردی مانند شغل یا جایی که دوست دارد زندگی کند. پاسخ او به سؤالاتی مانند این می تواند به شناسایی چالش ها و فرصت های بالقوه ای که ممکن است شما دو نفر در رابطه با آینده مشترک خود داشته باشید کمک کند.

 

 

دیدگاه شما در مورد کودکان چیست و جایگاه آنها در زندگی ما چگونه است؟

مانند تصمیمات شغلی و جایی که  دوست دارند زندگی کنند، داشتن فرزند یک جزء کلیدی برایزندگی شما و شریک زندگیتان است. اگر آن‌ها بچه می‌خواهند، تعداد بچه‌هایی که می‌خواهند داشته باشند و اینکه چگونه می‌خواهند بچه‌هایشان را تربیت کنند، چیزهایی هستند که باید قبل از حرکت به سمت جلو مشخص شوند و درباره آنها توافق شود.

 

خانواده برای شما چه معنایی دارد؟

شریک زندگی شما چه ارزشی برای خانواده قائل است؟ رابطه آنها با پدر و مادر و خواهر و برادرشان چگونه است؟  این سؤالات بسیار مهم هستند زیرا نحوه رفتار شخصی با خانواده خود نشانگر بزرگی برای چگونگی رفتار آنها با همسر خود است. همچنین تعیین نقش خانواده آنها در تصمیماتی که می گیرند و اینکه خانواده آنها چقدر در زندگی آنها نقش دارد (و زمانی که ازدواج کردید) مهم است که بدانید.

 

 

اهداف مالی شما چیست و چگونه به آنها دست خواهیم یافت؟

این سؤال می‌تواند به شناسایی سواد مالی، ارزش‌های پول و کمک به درک اینکه چگونه شما و شریک زندگی‌تان می‌توانید از نظر مالی با هم بسازید، کمک کند. سوالات مربوط به موفقیت‌ها و شکست‌های گذشته از نظر مالی، یا ترس‌ها و نگرانی‌های مربوط به پول، می‌تواند به شما کمک کند تا ارزش‌های مالی شریک زندگی‌تان را درک کنید و تعیین کنید که آیا ارزش‌های مالی شما همسو هستند یا خیر.

 

نظر شما در مورد اینکه چگونه پول خود را با هم مدیریت کنیم چیست؟

گفتگو در مورد اینکه چگونه شما و شریک زندگیتان  می توانید امور مالی خود را با هم مدیریت کنید «سخت است»، اما در مورد ازدواج بسیار مهم است.

از شریک زندگی خود بپرسید که در حال حاضر چگونه پول خود را مدیریت می کند تا در مورد چیزهایی مانند بدهی و اهمیت پس انداز برای آنها ایده بگیرید. در مرحله بعد، در مورد اینکه آنها چگونه هر دو پس از ازدواج با بودجه و درآمد چگونه اداره می کنید – آیا یک حساب مشترک دارید یا روش ایده آل دیگری وجود دارد، بحث کنید؟

 

رابطه تان با دوستان و افراد صمیمی تان چگونه است؟

 اگر فردی حلقه دوستان بزرگ و متنوعی دارد، دوستانی که مدت‌هاست می‌شناسند، و چیزهای مثبتی درباره دوستانش برای گفتن دارند، «اینها همه نشانه‌های خوبی هستند». این به این معنی است که این فرد مهارت های روابط خوبی دارد.

 

 

چرا روابط قبلی شما تمام شد؟

مونیر توضیح می دهد که چگونه شریک شما روابط گذشته خود را می بیند و در مورد شرکای قبلی خود صحبت می کند، نشانگر خوبی از مهارت های روابط آنها است. مونیر ادامه می‌دهد، اگر آنها روابط کوتاه‌مدت فراوانی داشته‌اند و هیچ‌گونه مسئولیتی در مورد اینکه چرا یا چگونه همه چیز درست نشد، نمی‌پذیرند، این یک پرچم قرمز است. اما، اگر آنها چند رابطه طولانی مدت داشته اند و نشان می دهند که درک درستی از دلیل پایان یافتن روابط یا جدایی دو طرفه داشته اند، این نشان می دهد که شریک زندگی شما “تعملی در خود انجام داده است و می داند چگونه به آن وابسته شود.” نتیجه می گیرد.

 

 

رابطه جنسی و صمیمیت در ازدواج چگونه باید باشد؟

درک اینکه شریک زندگی شما چگونه به رابطه جنسی و صمیمیت نگاه می کند بسیار مهم است. شما باید بفهمید که آیا آنها عاشق “خوبی” هستند یا خیر – آیا آنها به نیازهای شما اهمیت می دهند و چه چیزی شما را خوشحال می کند، و همچنین در مورد انتظارات آنها در مورد اینکه چقدر دوست دارند به عنوان یک زوج متاهل رابطه جنسی داشته باشند یا خیر. چگونه آنها ترجیح می دهند صمیمی باشند تا آن جرقه را زنده نگه دارند.

 

 

عشق چقدر برای شما مهم است؟

مانند رابطه جنسی و صمیمیت، درک اینکه چگونه شریک زندگی شما به رابطه عاشقانه نگاه می کند تا ببینید آیا این رابطه با ارزشی که شما برای عشق قائل هستید مطابقت دارد یا خیر. این موضوع برای زندگی روزمره به عنوان یک زوج متاهل در حال پیشروی مهم است. آیا آنها قصد دارند تا مدت ها پس از پایان مرحله ماه عسل به زندگی عاشقانه ادامه دهند؟ آنها چگونه برای انجام این کار برنامه ریزی می کنند – آیا نیاز دارند که شما به آنها بگویید؟

 

چگونه بحث ها را مدیریت می کنید؟

این مهم‌ تر است که شما چگونه درگیری را هدایت می‌کنید تا آنچه در نتیجه درگیری اتفاق می‌افتد، زیرا این فرآیند منعکس کننده رابطه است. تعیین نحوه برخورد شریک زندگی‌تان با اختلافات و حل تعارض‌ها در رابطه با مهارت‌های حل تعارض بسیار مهم و تعیین کننده است.

 

 

نظر شما درمورد دین یا معنویت چیست؟

بسیاری از روابط به دلیل عدم سازگاری در زمینه معنوی از هم می پاشند. گاهی اوقات مردم به طور کامل در مورد اعتقادات مذهبی یا معنوی خود و نقشی که این باورها در زندگی آنها ایفا می‌کند، نمی‌دانند، اغلب از ترس. اما، در نهایت این باورها خود را نشان خواهند داد – بنابراین نکته مهمی برای مطرح شدن است.

 

اعتقادات سیاسی شما چیست؟

در عصر حاضر، سازگاری در طیف سیاسی مهم است.  لزومی ندارد که شما دقیقاً همانطور فکر کنید. اما شما باید تمایل داشته باشید که در مورد سیاست صحبت کنید تا بتوانید تصمیم بگیرید: «آیا می توانم از عهده این کار برآیم؟» در نظر بگیرید که آنها اخبار خود را از کجا دریافت می کنند، یا چقدر رادیکال یا لیبرال هستند. اگر دو نفر از شما عقاید متفاوتی دارید اما خیلی از هم دور نیستند، احتمالاً مشکلی نیست. اما، اگر باورهای شریک زندگی شما به هیچ وجه با اعتقادات شما همسو نباشد، ممکن است به یک نقطه دردناک در رابطه تبدیل شود.

 

 

ارزش ها و باورهای شما در مورد تعهد چیست؟

ایده تعهد ممکن است همیشه مورد بحث قرار نگیرد، اما تفاوت‌های ظریف و جزئیات تعهد، و اینکه شریک زندگی شما چگونه آنها را می‌بیند، برای سلامت و طول عمر رابطه شما حیاتی است. صحبت کردن با شریک زندگی‌تان در مورد تجربیات قبلی‌اش در رابطه با تعهد، اگر مواقعی وجود داشته باشد که تعهد را متوقف کرده و چرا، یا مشکلاتی که در رابطه با تعهد و اینکه تعهد در عمل چگونه به نظر می‌رسد، می‌تواند به شکستن ارزش‌ها و باورهای او کمک کند.

تعهد

نظر شما در مورد طلاق چیست؟

بحث در مورد طلاق “یک دیدگاه بسیار غیر عاشقانه” است. “با این حال، ارزش کاوش را دارد.” مهم است که بدانیم آیا طلاق یا جدایی چیزی است که آنها هرگز به آن فکر می کنند و تحت چه شرایطی. به عنوان مثال، مرزهایی که به سادگی نمی‌توان از آنها عبور کرد، چیست؟ علاوه بر این،  از آنها بپرسید که چگونه می‌توانند با یک قطع ارتباط یا شکاف جدی در رابطه کنار بیایند – چه راه‌هایی را برای رفع مشکل می‌خواهند انجام دهند؟ اگر شما دو نفر در حال مبارزه بودید، آنها با مشاوره فردی یا رابطه درمانی موافق هستند؟

 

۱۰ سال بعد رابطه مان را چگونه می بینید؟

در ذهن داشتن پاسخ این سوال می تواند به زوجین کمک کند تا با تعارضات فعلی کنار بیایند، زیرا آنها برای رسیدن به اهداف نهایی رابطه خود تلاش می کنند.

 

 

منابع:

  1. www.oprahdaily.com/life/relationships-love
  2. www.brides.com/questions-to-ask-before-marriage
  3. www.womenshealthmag.com/relationships
  4. www.today.com/life/relationships/questions-to-ask-before-marriage

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر