۰

دلایل چاقی بعد از ازدواج

بازدید 613

چرا خانم ها بعد از ازدواج چاق می شوند؟ من خانم های زیادی را می شناسم  که بعد از ازدواج مقداری وزن اضافه کردند. خوب، امروز ما این راز را یک بار برای همیشه حل خواهیم کرد. در زیر تمام پاسخ‌هایی را در مورد اینکه چرا زنان بعد از ازدواج چاق می‌شوند را خواهید یافت!

چرا زنان بعد از ازدواج چاق می شوند؟

زنان بیشتر به دلیل بارداری و داشتن زمان کمتر برای خود شروع به افزایش وزن می کنند. در اینجا لیستی از دلایل احتمالی وجود دارد که به طور کامل سندرمی به نام “چاق شدن همسر” را توضیح می دهد:

همه چیز با  ماه عسل شروع می شود.

استرس ناشی از تمام تدارکات عروسی در هوا ناپدید شده است. بنابراین، جای تعجب نیست که تازه ازدواج کرده ها در ماه عسل شروع به افزایش وزن کنند. این امر به ویژه در صورتی صادق است که یک زوج ماه عسل خود را در یک مقصد عجیب و غریب بگذرانند. منظورم این است که شما باید آن همه غذای جدید را بچشید، بنابراین غذا خوردن غیرقابل اجتناب است.

همه چیز با جلسات جشن ماه عسل، احساس امنیت و شادی شروع می شود. از این گذشته، هیچ چیز لذت بخش تر از گذراندن وقت با عزیزتان و لذت بردن از غذای خوب در کنار هم نیست، درست است؟

شریک زندگی شما یک فرد خوش غذا است.

چرا خانم ها بعد از ازدواج چاق می شوند؟ خوب، اگر شریک زندگی شما اهل غذا خوردن است، افزایش وزن به سادگی اجتناب ناپذیر است. اگر شریک زندگی شما هم اهل غذا خوردن باشد و هم در آشپزخانه خوب باشد، حتماً وزن زیادی اضافه خواهید کرد.

می توانید انتظار ناگهانی غذا خوردن در هر ساعت از شبانه روز، بازدید از رستوران های جدید و تماشای مکرر برنامه های آشپزی را داشته باشید (که شما را حتی گرسنه تر می کند).

هوس غذا بعد از رابطه جنسی زیاد است.

تغییرات در زندگی جنسی شما نیز می تواند بر افزایش وزن شما تأثیر بگذارد. بله، داشتن رابطه جنسی منظم برای کاهش وزن مفید است، اما هوس های بعد از رابطه جنسی واقعاً مفید نیستند.

اجازه دهید این را برای شما بازنویسی کنم. وقتی از نظر جسمی صمیمی تر می شوید هوس های بعد از رابطه جنسی بیشتر خواهد شد. بستنی، شکلات، پیتزا پپرونی و …! اگر از من بپرسید، هوس های بعد از رابطه جنسی معادل باردار شدن است، زیرا در هر دو مورد، شما هوس های غذایی خاصی دارید که قوی تر از اراده شما هستند.

بارداری

در بیشتر موارد، زنان به دلیل باردار شدن وزن اضافه می کنند. این زمانی است که تمام آن هوس های غذایی عجیب و غریب شروع به تداخل با رژیم غذایی معمول شما می کند. ناگهان معتاد آناناس می شوید و نمی توانید زندگی خود را بدون آب سیب یا کره بادام زمینی تصور کنید. غذایی که  از خوردن آن اجتناب می کردید، ناگهان مورد علاقه شما می شود. در اینجا هیچ قانونی وجود ندارد.

از آنجایی که شما زندگی دیگری را در درون خود دارید، جایی برای خودخواه بودن در مورد غذا وجود ندارد، درست است؟ شما چیزی را می خورید که بدن شما (بخوانید: کودک شما) هوس می کند.

زمان کمتری برای خودتان می گذارید.

کارهای خانه، رفتن به سر کار، آشپزی، غذا دادن به نوزاد و…. وقتی ازدواج کردید، متوجه می شوید که دیگر به اندازه قبل برای خودتان وقت ندارید. پس چرا زنان بعد از ازدواج چاق می شوند؟ چون سوپر زن می شوند!

از صبح زود تا زمان خواب، مطمئن می شوند که همه چیز در خانه و ازدواجشان به خوبی پیش می رود. به همین دلیل، آنها زمان زیادی برای ورزش یا تمرکز روی رژیم غذایی خود ندارند.

افزایش سطح استرس

آیا می دانستید که افزایش سطح استرس باعث چاقی می شود؟ سبک زندگی پرمشغله، برنامه‌ریزی‌ها، کارهای ازدواج، بچه‌ها، شغل… همه این‌ها سطح استرس شما را افزایش می‌دهند و در نتیجه شما را به یک «ماشین غذا خوردن» تبدیل می‌کنند.

به این “غذا خوردن احساسی” می گویند. اساساً، زمانی است که غذا می خورید زیرا احساس استرس می کنید. شما فکر می کنید غذا احساس بهتری به شما می دهد و این کار را می کند (اما فقط برای یک لحظه).

هنگامی که متوجه شدید وزن زیادی اضافه کرده اید، حتی بیشتر غذا می خورید تا آن احساسات منفی را سرکوب کنید. بنابراین، افزایش وزن پس از ازدواج می تواند به نوعی برزخ تبدیل شود که در آن غذا منبع اصلی شادی شما می شود.

ورود به منطقه امن

ورود به ازدواج به معنای ورود به منطقه آسایش است. شما دیگر در مورد “برای همیشه مجرد ماندن” استرس ندارید و واقعاً از شریک زندگی خود راضی هستید. شما احساس راحتی، امنیت و عشق می کنید. نه تنها کیفیت زندگی شما افزایش می یابد، بلکه اشتهای شما نیز افزایش می یابد.

به نظر می رسد زوج هایی که احساس امنیت، دوست داشتن و خوشحالی می کنند، احتمال افزایش وزن در ازدواجشان بیشتر است. همچنین در مقاله ای به نام “روانشناسی سلامت” در سال ۲۰۱۳ به این موضوع اشاره شده است.

تغییر در سطوح متابولیسم

آیا می دانستید که بلافاصله پس از رسیدن به سن ۳۰ سالگی، میزان متابولیسم شما شروع به کاهش می کند؟ اگر این را به افزایش وزن مرتبط کنید، همه چیز کاملاً قابل توضیح است. هنگامی که متابولیسم شما شروع به کاهش می کند، خیلی سریعتر از قبل شروع به افزایش وزن خواهید کرد. بله، این بدان معناست که برای سوزاندن چربی باید بیشتر از قبل ورزش کنید.

معاشرت بیشتر = غذای بیشتر

یکی از «مقصران» اصلی افزایش وزن زوج ها در ازدواج، اجتماعی شدن بیشتر است. من کاملاً مطمئن هستم که شما می دانید در مورد چه چیزی صحبت می کنم.هر جا که می روید و هر کاری که می کنید، مدام می شنوید که کسی شما را برای شام دعوت می کند. یا این شما هستید که دیگران را برای شام دعوت می کنید، درست است؟وقتی دوستان و خانواده خود را با دوستان و خانواده او ترکیب می کنید، یک دستور العمل مطمئن برای افزایش وزن است.

به ظاهر خود کمتر اهمیت می دهید.

چرا افراد بعد از ازدواج چاق می شوند؟ به این دلیل است که شما نسبت به ظاهر خود کمتر هوشیار می شوید. حقیقت تلخ این است که افراد مجرد اغلب نسبت به زوج های متاهل به ظاهر خود آگاه تر هستند.به این دلیل است که افراد مجرد زمان بیشتری برای خود دارند و بیشتر روی کار کردن روی خودشان (و جذب یک شریک بالقوه) متمرکز هستند.

“دلیل افزایش وزن زوج های شاد این است که وقتی نیازی به جذب همسر ندارند، انگیزه کمتری برای حفظ وزن خود دارند.”

بنابراین، وقتی ازدواج کردید، همه چیز به این بستگی دارد که چه کسی آخرین تکه کیک را می‌خورد، چه کسی ظرف‌ها را می‌شوید، و چه کسی تمام آن باقیمانده‌ غذاها را می‌خورد.

کم خوابی

کم خوابی در میان زوج های متاهل دارای فرزند امری رایج است. چرا زنان بعد از ازدواج چاق می شوند؟ زیرا زندگی زناشویی با بچه ها قطعاً شما را از خواب محروم می کند. احساس می کنید در یک مسابقه دائمی با خواب هستید. درست زمانی که فکر می کنید به حداقل میزان خواب نزدیک شده اید، همه چیز بلافاصله تغییر می کند.

نداشتن خواب کافی بر تغییرات هورمونی در بدن شما تأثیر می گذارد و در نهایت بیشتر و بیشتر غذا می خورید. افزایش وزن در نتیجه نخوابیدن کافی است.

تغییر در عادات غذایی

هر خانواده ای عادات غذایی خاص خود را دارد. اگر اعضای خانواده شوهرتان واقعاً در مورد  رژیم غذایی خود آگاه نیستند، این ممکن است به شما نیز منعکس شود.

هر زمان که آنها مقداری غذای باقیمانده را برای شما بسته بندی کنند، به احتمال زیاد این چیزی است که باعث افزایش وزن می شود. اگر عادات غذایی همسرتان با شما مطابقت ندارد، دیر یا زود، یکی از شما دو نفر شروع به تقلید از دیگری می کند. تغییر در عادات غذایی اجتناب ناپذیر است مگر اینکه شما همان طرز فکر را در مورد رژیم غذایی خود داشته باشید.

چگونه از افزایش وزن در ازدواج جلوگیری کنیم؟

سفر کاهش وزن می تواند واقعا چالش برانگیز باشد و به همین دلیل، بهتر است تا زمانی که دیر نشده از آن جلوگیری کنید! می تواند بر رفاه شما تأثیر بگذارد.

به برنامه تمرینی خود پایبند باشید.

من تقریباً مطمئن هستم که ورزش آخرین کاری است که می خواهید انجام دهید، اما، باور کنید، کاملاً ارزشش را دارد. هنگامی که روال تناسب اندام شما بخشی از سبک زندگی شما شود، به معنای واقعی کلمه به ورزش معتاد خواهید شد.

نیازی به گفتن نیست که تمرین روتین به شما کمک می کند تا استرس را کاهش دهید و سلامت روانی خود را بهبود بخشید.

این چربی سرسخت شکم خود به خود آب نمی شود و شما این را می دانید. پیوستن به باشگاه احتمالا یکی از بهترین تصمیماتی است که در زندگی خود می گیرید. چرا؟ زیرا شما کاملا تناسب اندام خواهید داشت و رفتن به باشگاه همیشه می تواند بهانه شما برای ترک خانه برای یک یا دو ساعت باشد.

یک مربی خصوصی بگیرید.

خودمان را گول نزنیم مربیان خصوصی ارزان نیستند، اما اگر بتوانید از پس آن بربیایید، بهترین سرمایه گذاری را در مورد خودتان کرده اید. آنها علاوه بر انگیزه دادن به شما برای ادامه عرق کردن، برنامه غذایی خاصی را نیز برای شما تنظیم می کنند که شما را در تناسب اندام نگه می دارد. داشتن یک مربی شخصی واقعاً یک موهبت است (به خصوص اگر او همسر شما باشد).

رژیم غذایی خود را به روز کنید.

شما نیازی به یک مربی شخصی ندارید که به شما یاد دهد چگونه سالم غذا بخورید. با اینترنت و صدها نکته در مورد خوردن غذای سالم، می توانید همه این کارها را خودتان انجام دهید.

اگر می خواهید وزن کم کنید، حتما باید از مصرف زیاد بستنی، شیرینی و کربوهیدرات خودداری کنید. افراد چاق می شوند زیرا انواع خاصی از مواد غذایی را می خورند که باعث تقویت آن می شود. به روز رسانی رژیم غذایی خود این مشکل را برطرف می کند. من پیشنهاد می کنم به یک سبک زندگی کل نگر پایبند باشید.

نکاتی را از یک متخصص تغذیه دریافت کنید.

اصولا کمک گرفتن از افراد متبحر در این زمینه می تواند کمک کننده باشد. کارشناسان تغذیه در این زمینه پ متخصص هستند، بنابراین می توانید از آنها انتظار داشته باشید که بهترین توصیه ها را در مورد کاهش وزن و متعادل کردن وعده های غذایی تان به شما ارائه دهند.

به پزشک مراجعه کنید.

گاهی اوقات، دلیل اصلی افزایش وزن ما به دلیل برخی «مسائل اساسی» در بدن ما است. منظور من این است که دلیل افزایش وزن شما ممکن است بیماری، عدم تعادل هورمونی یا کمبود ویتامین های ضروری و سایر موارد در بدن شما باشد.اگر مشکوک هستید که ممکن است این مورد باشد، اکیداً توصیه می شود خود را توسط پزشک معاینه کنید.

سلامتی اولویت اول است!

چرا خانم ها بعد از ازدواج چاق می شوند؟ عوامل زیادی بر افزایش وزن در ازدواج تأثیر می گذارند (ما رایج ترین آنها را در بالا ذکر کردیم). چیزی که می خواهم به خاطر بسپارید این است که اولویت شما هرگز نباید این باشد که از بیرون خوب به نظر برسید. این فقط در مورد آن نیست. این به سلامت شما مربوط می شود زیرا این اولویت شماره یک است.

شما باید در درجه اول به خاطر سلامتی خود ورزش کنید و غذای سالم بخورید زیرا یک زن سالم = زن شاد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر