۰

دلایل امتناع زنان از رابطه جنسی

بازدید 1346

دلایلی که زنان ممکن است از رابطه جنسی امتناع کنند.

شاید همسر شما اقدام به انجام رابطه جنسی نکند، یا به وضوح از آن اجتناب می کند. شاید هر زمان که شما بخواهید اقدام به رابطه جنسی کنید او درخواست شما را رد می‌کند، و مدت زیادی است که شما با یکدیگر رابطه جنسی نداشته‌اید. در زیر چند دلیل احتمالی وجود دارد که ممکن است توضیح دهد چرا همسرتان از نظر جنسی مانند سابق نیست.

نکته مهم: تنها راه برای اینکه دقیقا بفهمید چرا همسرتان به رابطه جنسی علاقه ندارد این است که خودتان از او بپرسید. تحقیقات، روانشناسان و گوگل می توانند راهکارهایی ارائه دهند. اما تنها همسرتان می تواند به شما بگوید که چرا نمی خواهد با شما رابطه جنسی داشته باشد:

 

در مورد رابطه جنسی با هم تفاهم ندارید.

این امکان وجود دارد که شما و همسرتان به سادگی نیازهای متفاوتی در رابطه با رابطه جنسی داشته باشید. یکی از شما به سادگی بیشتر از دیگری تمایل به رابطه جنسی دارد. شریکی که میل جنسی پایین‌تری دارد، مشکلی ندارد – او فقط  به اندازه طرف مقابل تمایلی به رابطه جنسی ندارند. طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۵، از هر پنج زوج، چهار زوج در ماه گذشته با اختلاف میل جنسی با همسر خود مواجه بودند. همسر شما ممکن است مثل شما تمایلی به رابطه جنسی نداشته باشد و حتی ممکن است نداند که رابطه جنسی چقدر برای شما مهم است.

در مورد آن چه باید کرد: یک گفتگوی جدی و اکتشافی با یکدیگر در مورد اینکه رابطه جنسی در چه حد برای شما لازم است، داشته باشید. سپس در مورد اینکه چگونه می توانید یک زندگی جنسی رضایت بخش ایجاد کنید که برای هر دوی شما مفید باشد صحبت کنید. انجام این گفتگو با کمک یک متخصص روابط جنسی، مانند یک درمانگر جنسی می تواند مفید باشد. همچنین ممکن است به کشف علت اختلاف تمایل کمک کند.

 

 

او خیلی سرش شلوغ است.

کار کردن در یک شغل تمام وقت علاوه بر انجام کارهای خانه و مراقبت از بچه ها می تواند طاقت فرسا و استرس زا باشد. بنابراین برخی از زنان ممکن است احساس کنند بیش از حد مشغول کار هستند و نمی توانند برای رابطه جنسی انرژی داشته باشند. به‌ویژه در ازدواج‌، زنان هنوز هم اکثریت قریب به اتفاق کار خانگی و مراقبت از کودکان را انجام می‌دهند. حتی زمانی که هر دو طرف ساعت‌های مساوی را در محل کار می‌گذرانند. اگر این در مورد ازدواج شما صادق است، ممکن است همسرتان به خاطر عدم تعادل، رنجش را تحمل کند.

در مورد آن چه باید کرد: مطمئن شوید که همسرتان زمانی برای استراحت و ریکاوری دارد. همچنین، توجه کنید که کارهای خانه را به طور مساوی انجام دهید. از جمله فشار ذهنی. اگر همسرتان احساس ‌کند که مسئولیت‌های خانه را کمتر بر دوش شما گذاشته است – و شما را در تلاش فعالانه برای به عهده گرفتن سهم بیشتری برای خود هستید – ممکن است که او زمان، انرژی و علاقه بیشتری به رابطه جنسی نشان دهد.

با این حال، شما باید تلاش کنید تا مسئولیت ها را به طور مساوی تقسیم کنید. زیرا به او و رابطه خود اهمیت می دهید، نه فقط به این دلیل که امیدوارید این کار باعث بهبود رابطه جنسی شما شود.

 

 او احساس فشار می کند.

شاید یک اختلاف تمایل بین شما وجود داشته باشد. چه به طور کلی یا فقط در این زمان خاص از زندگی‌تان، و هر دوی شما کاملاً از آن آگاه هستید. احساس این ناهماهنگی – یا احساس اینکه شریک زندگی شما همیشه در حال درخواست رابطه جنسی است – می تواند باعث شود که فرد کم میل جنسی برای داشتن رابطه جنسی تحت فشار باشد. به گفته جسا زیمرمن، درمانگر جنسی،  فشار برای رابطه یک قاتل میل جنسی است که می تواند چرخه اجتناب جنسی را ایجاد کند.

او همچنین می گوید: “بعضی از فشارها ناشی از این موضوع است که “باید” رابطه جنسی داشته باشید. به عبارت دیگر، فشار باعث ایجاد رابطه جنسی بد می شود، حتی زمانی که شما واقعاً رابطه داشته باشید،  تمام این فشارها و رابطه جنسی بد ممکن است باعث شود همسر شما به طور کامل علاقه خود را به رابطه جنسی از دست بدهد.

زیمرمن توصیه می کند: «باید استرس جنسی را در سه مرحله از بین ببرید: انتظارات خود را به چالش بکشید. با شریک زندگی خود به طور مؤثر ارتباط برقرار کنید و با استفاده از تجربیات فیزیکی جدید فشار را از بین ببرید.

نوع رابطه جنسی که دارید برای او خوب نیست.

اگر برای یک زن، رابطه جنسی لذت جنسی او را به همراه نداشته باشد ممکن است علاقه خود را به رابطه جنسی از دست بدهد، حتی در یک ازدواج شاد. به ویژه، بیشتر زنان نمی توانند تنها از طریق آمیزش آلت تناسلی در واژن به ارگاسم برسند. اگر زندگی جنسی زن و شوهر از روالی پیروی کند که احساس خوبی برای زن نداشته باشد، ممکن است علاقه خود را به داشتن رابطه جنسی کاملاً از دست بدهد.

بیز استون، مربی روابط عمومی در می گوید: «رویکرد معمولی و هدف گرا در رابطه جنسی، الهام بخش، برانگیخته یا راضی نمی کند. “احساس انتظار برای داشتن رابطه جنسی به روش خاصی، یا احساس این که اگر میل خود را با شریک زندگی خود کشف کنید، نیاز به رابطه جنسی دارید، در واقع می تواند به مرور زمان میل جنسی زن را خفه کند.”

بیاموزید که چگونه یک زن را به ارگاسم برسانید و چگونه رابطه جنسی را برای زنان بهتر کنید. همچنین، تعریف خود را از رابطه جنسی گسترش دهید. تجربیات جنسی را با هم داشته باشید که حول محور مقاربت نباشد. از همسرتان بپرسید که چه چیزی را دوست دارد و چه چیزی برای او جذاب و لذت بخش است.

 

 او از نظر عاطفی با شما ارتباط ندارد.

مارگارت پل روانشناس، دکترای مارگارت پل میگوید: “همه نیازی به ارتباط عاطفی ندارند تا رابطه جنسی عالی باشد. اما در روابط طولانی مدت، فقدان ارتباط می تواند عامل بزرگی در تمایل فرد به داشتن رابطه جنسی با شریک زندگی خود باشد.”

آخرین باری که شما دو نفر با هم گفتگوی صمیمانه و طولانی داشتید کی بود؟ اگر شما دو نفر بیشتر شبیه هم اتاقی هستید تا شریک عاشقانه، رابطه جنسی ممکن است ناخوشایند یا غیر جذاب باشد.

در مورد آن چه باید کرد: زمانی را برای ارتباط عاطفی با یکدیگر اختصاص دهید و ارتباط روحی خود را دوباره احیا کنید. شب قراربگذارید.  (بدون فشار برای داشتن رابطه جنسی). یا به سادگی زمان بیشتری را صرف صحبت کردن با یکدیگر در مورد احساسات درونی خود کنید: احساسات، ترس هایتان، ناامیدی ها، امیدها و رویاهایتان.

 

مشکلات دیگری در رابطه وجود دارد.

اگر با مشکلات دیگری در رابطه روبرو هستید – یک مشاجره مداوم، یک رابطه عاشقانه، اختلاف نظر در مورد تصمیمات مربوط به بچه ها یا کار یا پول، به معنای واقعی کلمه هر چیزی – آنگاه این تنش ها ممکن است به زندگی جنسی شما نفوذ کند. همانطور که ونسا مارین، درمانگر جنسی،می گوید: “یک رابطه دو طرفه بین رضایت از رابطه و میل جنسی وجود دارد.”

در مورد آن چه باید کرد: به تعارضات مداوم در رابطه خود رسیدگی کنید. از همسرتان در مورد احساس او در مورد رابطه، در مورد شما و در مورد زندگی مشترکتان بپرسید و ببینید چگونه می توانید رابطه خود را به جای خوب بازگردانید.

 

او روی مادر بودن تمرکز کرده است، نه همسر.

گاهی اوقات وقتی یک زن مادر می‌شود، می‌تواند بر نحوه‌ی دید او از خود و نحوه‌ی دید همسرش تأثیر بگذارد. زنان فشار زیادی را به خود وارد می کنند تا مادر کاملی باشند – تا همه چیز را با هم داشته باشند. آنها به خاطر هر اشتباه کوچک یا عدم آگاهی خود را سرزنش می کنند.

سوزان هاردویک اسمیت، پزشک متخصص زنان و زایمان، می نویسد: “هویت والدین جوان می تواند کاملاً با هویت فرزندان درآمیخته شود. “داشتن فرزندان کوچک بهانه مکرر و مشروعی برای نداشتن رابطه جنسی است.”

در این مورد چه باید کرد: مطمئن شوید که همسرتان می‌داند که او را موجودی جذاب می‌بینید- مرتباً از او تعریف کنید، بوسه‌های گرم و محبت‌آمیزی را به او بدهید و این کارها را بدون اینکه آنها را به درخواست‌های جنسی گره بزنید، انجام دهید. فقط این کار را انجام دهید تا او احساس خوبی داشته باشد.

او را تشویق کنید که چقدر به عنوان یک مادر شگفت انگیز است. به او بفهمانید که دلتان برایش تنگ شده، او را می خواهید و آرزویش را دارید. حتی ممکن است استفاده از کلمه حسود در اینجا اشکالی نداشته باشد.

 

 

 نسبت به بدن خود احساس ناامنی می کند.

یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های جنسی زنان، احساس خودآگاهی نسبت به بدن شان در هنگام رابطه جنسی است. این برای هر کسی که در مورد بدن خود اضطراب دارد (که متأسفانه برای اکثریت قریب به اتفاق زنان صادق است) مرتبط است، اما ممکن است به ویژه برای زنان با افزایش سن، زایمان یا به سادگی تغییراتی در بدنشان در طول زمان مرتبط باشد. اگر همسر شما اخیراً علاقه خود را به رابطه جنسی از دست داده است، ممکن است به احساسات او در مورد بدنش مربوط باشد.

در مورد آن چه باید کرد: یادگیری دوست داشتن بدن خود یک مسیر رشد شخصی است. بنابراین این چیزی نیست که بتوانید فقط با تعریف کردن از او آن را درست کنید (اگرچه مطمئناً می تواند کمک کند!). اگر فکر می‌کنید که همسرتان با مسائل مربوط به تصویر بدنی خود مشکل دارد، به آرامی آن را با او در میان بگذارید و ببینید آیا راه‌هایی وجود دارد که بتوانید از او حمایت کنید – بدون اینکه به نظر برسد که بدن او را نقد می‌کنید یا به او پیشنهاد می‌کنید که باید این وضعیت را تغییر دهد.

 

 یائسگی ممکن است بر میل جنسی او تأثیر بگذارد.

یائسگی می تواند بر عملکرد جنسی و علاقه کلی زن به رابطه جنسی تأثیر بگذارد. از نظر تشریحی و فیزیولوژیکی، کاهش استروژن و پیری ساده باعث ایجاد مشکلات بالقوه برای میل جنسی ما می شود. با افزایش سن، پوشش واژن نازک‌تر، انعطاف‌پذیرتر می‌شود و رطوبت کمتری تولید می‌کند. جریان خون به کلیتوریس و واژن کاهش می‌یابد و کلیتوریس کوچک می‌شود. اعصاب حساس و باعث  لذت کمتر می‌شود. رسیدن به ارگاسم می‌تواند دشوار شود یا غیرممکن به نظر می رسد.

در مورد آن چه باید کرد: استفاده از روان کننده می تواند به شدت به خشکی و درد واژن کمک کند، و شامل تحریک کلیتورال بیشتراست.  همچنین بهتر است  که با پزشک خود صحبت کند تا ببیند آیا گزینه های درمانی دیگری وجود دارد یا خیر.

 

 

ممکن است مشکلات سلامتی داشته باشد که میل جنسی او را تحت تأثیر قرار می دهد.

بسیاری از مسائل بهداشتی می تواند بر میل جنسی زنان تأثیر بگذارد، از دیابت گرفته تا شرایط درد مزمن و سرطان. تغییرات هورمونی، که می تواند از دهه ۲۰  شروع شود، می تواند علت اصلی کاهش میل جنسی باشد.  بسیاری از مسائل مختلف سلامتی و شرایط زندگی می‌توانند بر هورمون‌های شما تأثیر بگذارند، مانند مصرف هورمونی ضدبارداری (به عنوان مثال، قرص).

تصور نکنید که عدم علاقه او به داشتن رابطه جنسی با شما حتما به این معنی است که از نظر پزشکی مشکلی وجود دارد. با او با در نظر گرفتن و کار کردن با تمام مسائل بین فردی، عاطفی و روابط شروع کنید. پرداختن به این مسائل احتمالاً زندگی جنسی شما را به طور طبیعی تقویت می کند.

در مورد آن چه باید کرد:  اگر همسرتان مشکل پزشکی شناخته شده ای دارد، در مورد اینکه چگونه زندگی جنسی شما ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرد و راه هایی که می توانید برای حفظ سلامت زندگی جنسی خود با یکدیگر همکاری کنید، صحبت کنید. او همچنین می تواند با پزشک خود صحبت کند تا ببیند چه گزینه هایی برای بهبود  میل جنسییش وجود دارد.

اگر او با یک بیماری مهم یا وضعیت دردناکی مواجه است، ممکن است در این زمان مناسب نباشد که برای رابطه جنسی بیشتر تلاش کنید. شما می توانید احساسات خود را در مورد اهمیت رابطه جنسی در رابطه خود بیان کنید تا او بداند و به شما بگوید که توانایی انجام چه کاری را دارد.

 

 او با مشکلات روانی خود دست و پنجه نرم می کند.

افسردگی، اضطراب، استرس، و سایر مسائل مربوط به سلامت روان همگی با کاهش میل جنسی مرتبط هستند. همانطور که برخی از داروهای ضد افسردگی نیز همینطور هستند. اگر همسر شما با مشکلات روانی دست و پنجه نرم می کند، ممکن است در حال حاضر علاقه کمتری به رابطه جنسی داشته باشد.

در مورد آن چه باید کرد: مانند هر مشکل سلامتی دیگری، مهم است که از شریکی که با سلامت روانی دست و پنجه نرم می کند، دلسوزی و از او حمایت کنید. می‌توانید به آرامی این موضوع را مطرح کنید که می‌خواهید زندگی جنسی مشترک خود را در اولویت قرار دهید تا همسرتان احساس شما را بفهمد و به‌طور متقابل بتوانید راه‌هایی برای کار روی این بخش از زندگی‌تان بیابید و در عین حال نسبت به حالات او حساس باشید.

 

 او در حال از دست دادن علاقه به شما یا رابطه است.

گاهی اوقات از دست دادن علاقه به رابطه جنسی با همسرتان نشانه از دست دادن علاقه به رابطه است. این امکان وجود دارد که همسرتان دیگر مجذوب شما نشود. یا شاید دیگر علاقه ای به زندگی با شما نداشته باشد.

در مورد آن چه باید کرد: عجولانه نتیجه گیری نکنید. با همسرتان درباره احساس او نسبت به شما و ازدواجتان، گفتگو کنید. شاید زمینه هایی از ازدواج شما وجود داشته باشد که باید روی آنها کار کنید. شاید کمی زوج درمانی تفاوت بزرگی ایجاد کند. یا شاید زمان آن رسیده است که به این فکر کنید که آیا این ازدواج واقعا ارزش حفظ کردن را دارد یا خیر.

 

او فقط روحیه رابطه جنسی ندارد.

گاهی اوقات یک زن متاهل علاقه ای به داشتن رابطه جنسی با همسرش ندارد زیرا در حال حاضر حال و هوای آن را ندارد. و این کاملاً طبیعی است! ممکن است واقعاً علت بزرگتری نداشته باشد.

در مورد آن چه باید کرد: به یاد داشته باشید که این مشکلی ندارد که گاهی اوقات با شریک زندگی خود رابطه جنسی نداشته باشید. او را با محبت نپذیرید و یک روز دیگر دوباره شروع کنید.  مهمتر از همه، در مورد آن با او صحبت کنید! فقط خود همسرتان می تواند دلیل دقیق عدم علاقه به رابطه جنسی با شما را به شما بگوید.

 

رابطه در حال عبور از یک بحران است.

اگر یک رابطه در حال عبور از یک بحران باشد، احمقانه است که فکر کنیم رابطه جنسی آن را نجات می دهد. برعکس. هنگامی که یک بحران پیش می آید و هر دو طرف می خواهند به یک رابطه ادامه دهند، مهم است که همه فشارها را رها کنید و از همان ابتدا دوباره تلاش کنید.

 

مرد فقط به خودش فکر می کند.

اگر مردی بعد از یک روز طولانی رابطه جنسی را فقط به عنوان یک آرامش در نظر بگیرد، با شریک زندگی خود ارتباط برقرار نمی کند. او فقط سعی می کند هر چه سریعتر به هدفش برسد. در این حالت یک زن احساس می کند که از او استفاده می شود و علاقه ای به رابطه جنسی ندارد.

یک زن باید به شریک زندگی خود بگوید که چه احساسی دارد و به او کمک کند ابعاد متفاوتی در رابطه جنسی پیدا کند. به آرامی، از طریق ماساژهای حسی، او می تواند به او بیاموزد که با او ارتباط برقرار کند و اشتیاق و عشق واقعی را تجربه کند، که بعداً به رابطه آنها خواهد رسید. و می تواند دوباره آن را احیا کند.

 

کلام آخر

علت بی میلی زنان هرچه که باشد قابل درمان است. حتما در مورد اینگونه مشکلات باید با پزشک صحبت کنید. با مشاوره، تغییر الگوی زندگی، دارو و … می توان به درمان بی میلی زنان کمک کرد. ولی قطعا در ابتدای امر باید این مشکل ریشه یابی شده و سپس نسبت به حل آن اقدام کرد.

 

 

منابع:

  1. https://www.webmd.com/sex-relationships/features/why-women-lose-desire-for-sex.
  2. https://www.mindbodygreen.com/articles/why-my-wife-isnt-interested-in-sex
  3. https://www.mensxp.com/relationships/sex-and-intimacy
  4. www.netradicni-medicina.cz

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر