۰

دلایل اصلی طلاق را بشناسید!

بازدید 361

ازدواج می تواند برای اکثر افراد چالش برانگیز باشد. مشکلات ازدواج بعد از بچه‌ دار شدن یا سایر تغییرات عمده می‌تواند چالش‌برانگیز باشد و می‌تواند منجر به رنجش و احساس ناامیدی شود. با این حال، مشکلات ازدواج اغلب نتیجه رفتارهایی از سر خودخواهی است. این مشکلات با رویکرد صحیح و گفتگو  قابل حل است.

 

چند درصد از ازدواج ها به طلاق ختم می شود؟

واقعیت این است که تقریباً ۵۰ درصد از ازدواج ها در ایالات متحده به طلاق ختم می شود. همچنین طبق آمار، زوج ها معمولاً در هفت سال اول ازدواج طلاق می گیرند.  گفته می شود با نزدیک شدن به دهمین سالگرد ازدواج، رضایت زناشویی افزایش می یابد.

 

دلایل اصلی طلاق چیست؟

در این مقاله فهرستی از دلایل رایج طلاق آمده است. اگر هر یک از این موارد را در رابطه خود شناسایی کردید، باید بدانید که رابطه شما به کجا می رود. این به شما کمک می کند بفهمید چه عواملی با خطر بالاتر طلاق مرتبط هستند و اقدامات لازم را انجام دهید تا از آسیب بیشتر جلوگیری کنید.

 

  1. خیانت

خیانت یکی از رایج ترین مشکلات ازدواج در روابط است. جدیدترین داده ها نشان می دهد که حدود ۲۰ درصد از مردان مصاحبه شونده به خیانت به شریک زندگی خود در مقایسه با ۱۰ درصد از زنان اعتراف کرده اند. این آمار شامل خیانت و داشتن روابط عاطفی است.

موارد دیگری که در خیانت گنجانده شده عبارتند از: خیانت یک شبه، خیانت فیزیکی، روابط اینترنتی و روابط بلند مدت و کوتاه مدت. خیانت در یک رابطه به دلایل مختلف رخ می دهد. این یک مشکل رایج است و زوج های مختلف در تلاش برای یافتن راه حلی برای آن هستند. روابط خارج از ازدواج عامل ۲۰ تا ۴۰ درصد از هم پاشیدگی بیشتر ازدواج ها بوده و به طلاق ختم می شود. این یکی از شایع ترین دلایل طلاق است.

 

چگونه مشکلات ازدواج مربوط به خیانت را برطرف کنیم؟

خیانت زمانی رخ می دهد که ارتباط در رابطه شما قوی نباشد و باعث از بین رفتن اعتماد شود. تحقیقات نشان می دهد که حفظ یک پیوند عاطفی قوی، صمیمیت جنسی و احترام به مرزها سه راه کلیدی برای مبارزه با خیانت در رابطه شما هستند.

 

  1. تفاوت های جنسی

صمیمیت فیزیکی در یک رابطه طولانی‌مدت ضروری است، اما علت اصلی یکی از رایج‌ترین مشکلات ازدواج در تمام دوران‌ها، مشکلات جنسی است. مشکلات جنسی ممکن است به دلایل متعددی در یک رابطه رخ دهد و راه را برای مشکلات بیشتر در ازدواج هموار کند.

مطالعات نشان می‌دهد که سازگاری جنسی، همراه با رضایت جنسی، به‌عنوان مهم‌ترین عامل در تعیین رضایت از رابطه برای زوج‌ها ذکر شده است.

شایع ترین مشکل جنسی در یک ازدواج از دست دادن میل جنسی است. بسیاری از مردم این تصور را دارند که فقط زنان مشکلات میل جنسی را تجربه می کنند، اما مردان نیز همین موضوع را تجربه می کنند.

در موارد دیگر، مشکلات جنسی می تواند به دلیل ترجیحات جنسی همسر باشد. یک نفر در رابطه ممکن است چیزهای جنسی متفاوتی را نسبت به همسرش  ترجیح دهد و باعث ناراحتی طرف دیگر شود.

ارتباط و حفظ ذهن باز، کلیدی برای عبور از هر شکلی از ناسازگاری جنسی است. می تواند پیوند فیزیکی و عاطفی حیاتی را برای شکوفایی صمیمیت جنسی دوباره برقرار کند.

 

  1. ارزش ها و باورها

مطمئناً در یک ازدواج تفاوت ها و اختلاف نظرهایی وجود خواهد داشت، اما برخی از تفاوت ها مانند ارزش ها و باورهای اصلی بسیار مهم هستند که نمی توان آنها را نادیده گرفت. ممکن است یکی از طرفین یک دین داشته باشد و دیگری عقیده دیگری داشته باشد.

تفاوت در ارزش ها ممکن است منجر به شکاف عاطفی، در میان سایر مشکلات رایج ازدواج شود. همانطور که ممکن است حدس زده باشید، زمانی که یکی از همسران از انجام کارهای جداگانه خسته می شود، مانند رفتن به مکان های مختلف عبادت، این می تواند باعث دردسر قابل توجهی شود.

چنین مشکلاتی در ازدواج های بین فرهنگی بسیار گسترده است. تفاوت های دیگر اما شامل ارزش های اصلی است. این موارد شامل نحوه تربیت کودکان و چیزهایی است که در دوران کودکی به آنها آموزش داده شده است، مانند تعریف درست و نادرست.

از آنجایی که همه با سیستم های اعتقادی، اخلاقی و اهداف یکسانی بزرگ نمی شوند، فضای زیادی برای بحث و تضاد در رابطه وجود دارد.

راه حل: تنها راه حل تعارضات ناشی از ارزش های مختلف، ارتباط و سازش است. و در مواردی که مصالحه امکان پذیر نیست، بهترین راه حل این است که تفاهم داشته باشید و موافقت کنید که در مورد این موارد اختلاف نظر داشته باشید.

 

  1. مشکلات مالی

پول واقعاً همه چیز را تحت تأثیر قرار می دهد. اگر یک زوج در مورد نحوه رسیدگی به امور مالی یکسان نباشند، می تواند منجر به مشکلات وحشتناکی شود.

چرا طلاق به دلیل ناسازگاری مالی بسیار رایج است؟ بر اساس آمار طلاق، یکی از دلایل طلاق، عدم سازگاری در عرصه مالی است و تقریباً ۴۱ درصد طلاق ها را به همراه دارد.

همه چیز از عادات مختلف خرج کردن و اهداف مالی گرفته تا یکی از همسران که به طور قابل توجهی بیشتر از دیگری پول درمی‌آورند و باعث جنگ قدرت می‌شوند، می‌توانند ازدواج را تا مرز شکست. همچنین، تفاوت در میزان پولی که هر یک از طرفین برای ازدواج به ارمغان می آورد نیز می تواند منجر به بازی قدرت بین یک زوج شود.

همه چیز از عادات مختلف خرج کردن و اهداف مالی گرفته تا یکی از همسران که به طور قابل توجهی بیشتر از دیگری پول درمی‌آورند و باعث جنگ قدرت می‌شوند، می‌توانند ازدواج را تا مرز شکست ببرند.

 

 

  1. عدم ارتباط

ارتباط در ازدواج بسیار مهم است و ناتوانی در برقراری ارتباط موثر به سرعت منجر به رنجش و ناامیدی برای هر دو می شود و بر تمام جنبه های ازدواج تأثیر می گذارد.

از سوی دیگر، ارتباط خوب، پایه و اساس یک ازدواج قوی است. وقتی دو نفر با هم زندگی مشترکی دارند، باید بتوانند در مورد نیازهای خود صحبت کنند و بتوانند نیازهای شریک زندگی خود را درک کنند و تلاش کنند.

فریاد زدن بر سر همسرتان، صحبت نکردن به اندازه کافی در طول روز، اظهار نظرهای تند و زننده برای ابراز وجود، همگی روش های ارتباطی ناسالمی هستند که باید در ازدواج کنار گذاشته شوند.

 

  1. انتظارات غیر واقعی

به راحتی می توان با توقعات زیاد وارد یک ازدواج شد و انتظار داشت که همسر و ازدواج مطابق تصویر شما از آنچه باید باشند، عمل کنند.

این توقعات می تواند فشار زیادی را به طرف مقابل وارد کند و باعث شود احساس ناامیدی کنید و همسرتان را برای شکست آماده کند. انتظارات نادرست می تواند یکی از دلایل طلاق باشد.

 

  1. عدم صمیمیت

عدم ارتباط با شریک زندگی تان می تواند به سرعت یک ازدواج را خراب کند، زیرا این احساس را در زوج ها ایجاد می کند که انگار با یک غریبه زندگی می کنند یا بیشتر شبیه هم اتاقی هستند تا همسر.

این می تواند ناشی از فقدان صمیمیت فیزیکی یا احساسی باشد و همیشه مربوط به رابطه جنسی نیست. اگر مدام به همسرتان سردرگم هستید، بدانید که به مرور زمان می تواند زمینه طلاق شود

اغلب زوج ها با میل جنسی متفاوت و اشتهای جنسی متفاوت دست و پنجه نرم می کنند. این واقعاً می تواند باعث آزار زوجین شود زیرا آنها سعی می کنند نیازهای خود را برآورده کنند. علاوه بر این، در مراحل مختلف زندگی، نیازهای جنسی ما می تواند تغییر کند، که می تواند منجر به احساس سردرگمی و طرد شدن شود.

نادیده گرفتن نیازهای جنسی شریک زندگی تان در زمان های اخیر به عنوان عامل شماره یک طلاق شناخته شده است.

ایجاد رابطه صمیمی و خاص بر عهده هر دو شریک است. کارهای کوچک محبت آمیز، قدردانی را انجام دهید و تا حد امکان از صمیمیت فیزیکی لذت ببرید تا رابطه خود را شیرین کنید.

 

  1. عدم برابری

فقدان برابری در سال‌های اخیر به دلیل اصلی طلاق، یعنی فقدان صمیمیت، پشت سر گذاشته شده است.

وقتی یکی از طرفین احساس می کند که مسئولیت بیشتری در ازدواج به عهده می گیرد، می تواند دیدگاه او را نسبت به طرف مقابل تغییر دهد و منجر به رنجش شود.

عصبانیت اغلب به یکی از دلایل طلاق تبدیل می شود. علت اصلی طلاق است.

هر زوجی باید از طریق مجموعه چالش‌های منحصربه‌فرد خود مذاکره کنند و راه خود را برای زندگی مشترک به عنوان دو برابر که از یک رابطه محترمانه، هماهنگ و شاد لذت می‌برند، بیابند.

 

  1. عدم آمادگی برای ازدواج

تعداد شگفت‌انگیز ۷۵.۰ درصد از زوج‌ها در هر سنی آمادگی نداشتن برای زندگی زناشویی را عامل از بین رفتن رابطه خود می‌دانند. بالاترین میزان طلاق در میان زوج های ۲۰ ساله است. عدم آمادگی یکی از شایع ترین دلایل طلاق است.

تقریبا نیمی از طلاق ها در ۱۰ سال اول ازدواج، به خصوص بین سالگرد چهارم تا هشتم سالگی اتفاق می افتد.

 

  1. آزار جسمی و روحی

آزار جسمی یا عاطفی برای برخی از زوج ها واقعیتی غم انگیز است و ۲۳.۵ درصد از طلاق ها را شامل می شود.

این همیشه از اینکه آزارگر یک فرد «بد» است ناشی نمی شود. معمولا مسائل عاطفی عمیق مقصر هستند. صرف نظر از دلیل، هیچ کس نباید سوء استفاده را تحمل کند، و باید با خیال راحت خود را از رابطه حذف کنید.

 

  1. افزایش وزن

ممکن است به طرز وحشتناکی سطحی یا غیرمنصفانه به نظر برسد، اما افزایش وزن یکی از دلایل اصلی طلاق است.

ممکن است عجیب به نظر برسد، اما افزایش وزن نیز یکی از دلایل اصلی طلاق است. در برخی موارد، مقدار قابل توجهی افزایش وزن باعث می شود که همسر دیگر از نظر جسمی کمتر جذب شود، در حالی که برای برخی دیگر، افزایش وزن بر عزت نفس آنها تأثیر می گذارد، که منجر به مشکلات صمیمیت می شود و حتی می تواند باعث طلاق شود.

 

  1. بی حوصلگی

 یک مشکل زناشویی شدید اما دست کم گرفته شده است.

با گذشت زمان برخی از همسران از رابطه خود خسته می شوند. آنها ممکن است از چیزهایی که در رابطه رخ می دهد خسته شوند. در این شرایط، به دلیل اینکه رابطه قابل پیش بینی شده است، به دلزدگی از رابطه ختم می شود.

یک زوج ممکن است هر روز یک کار را بدون تغییر یا جرقه انجام دهند. جرقه معمولاً شامل انجام کارهای تصادفی گهگاهی است. اگر یک رابطه فاقد فعالیت های خودانگیخته باشد، احتمال زیادی وجود دارد که کسالت به یک مشکل تبدیل شود.

راه حل: کارهای غیرمنتظره را انجام دهید. چه در اتاق خواب باشد، چه در سایر زمینه های زندگی، برای رهایی از کسالت در رابطه خود. شریک زندگی خود را با یک هدیه، یک برنامه غیرمنتظره یا حرکت جنسی جدید غافلگیر کنید و شاهد تغییر رابطه خود باشید.

 

 

  1. تلاش برای تغییر یکدیگر

این مشکل رایج رابطه زمانی رخ می دهد که زوج ها برای شکل دادن به باورهای خود از مرزهای شریک زندگی خود فراتر می روند.

این اتفاق می افتد که چنین بی توجهی به مرزهای شریک زندگی شما ممکن است به اشتباه اتفاق بیفتد. میزان انتقام از طرف همسری که مورد حمله قرار می گیرد معمولاً به موقع آرام می شود.

راه حل: فقط شریک زندگی خود را دوست نداشته باشید، بلکه یاد بگیرید که به مرزهای او احترام بگذارید و او را مجبور به تغییر نکنید. اگر در پذیرش برخی چیزها در مورد شریک زندگی خود با مشکل روبرو هستید، سعی کنید به یاد داشته باشید که شما عاشق شریک زندگی خود همانطور که هست شدید و او نیز همینطور.

  1. عدم توجه

انسان ها موجوداتی اجتماعی هستند و مشتاقانه جویای توجه دیگران، به ویژه نزدیک ترین افراد به خود هستند.

هر ازدواجی، به مرور زمان، از یک مشکل مشترک رابطه رنج می برد، «عدم توجه»، جایی که یک زوج، خواسته یا ناخواسته، توجه خود را به جنبه های دیگر زندگی خود هدایت می کنند.

عدم توجه، ترکیب شیمیایی ازدواج را تغییر می‌دهد، که باعث می‌شود یکی یا همسر به اقدام و واکنش افراطی برانگیزد. این مشکل در ازدواج، اگر به درستی با آن برخورد نشود، می تواند از کنترل خارج شود.

راه حل: قبل از هر چیز به صحبت های شریک زندگی خود گوش دهید. همچنین می‌توانید فعالیت‌های یک زوج مانند رقصیدن یا پیاده‌روی را انجام دهید، که می‌تواند به شما کمک کند به شیوه‌ای تازه و با طراوت به یکدیگر توجه کنید. می تواند به شما کمک کند سر و صدای زندگی روزمره را کاهش دهید و واقعاً روی یکدیگر تمرکز کنید.

 

 

  1. عدم قدردانی

ناتوانی شما در قدردانی از همسرتان می تواند برای رابطه شما مضر باشد.

راه حل: سعی کنید از همه چیزهایی که شریک زندگی تان به شما می آورد قدردانی کنید. یک یادداشت غافلگیرکننده برای آنها بگذارید، یا می توانید برای نشان دادن قدردانی خود، یک جفت گل یا آبگرم به آنها بدهید.

اگر شما کسی هستید که احساس می کنید در رابطه کم ارزش شده اید، سعی کنید این موضوع را با شریک زندگی خود در میان بگذارید. بدون اینکه آنها را سرزنش کنید یا کاری کنید که در گوشه و کنارشان احساس کنند، احساسات و نیاز خود را به تغییر بیان کنید.

احساسات صادقانه شما ممکن است آنها را متوجه نظارت خود کند و آنها را مجبور به ایجاد تغییرات کند.

 

  1. فناوری و رسانه های اجتماعی

خطرات در حال ظهور رسانه های اجتماعی بر ازدواج و خانواده قریب الوقوع است

با افزایش سریع تعامل و وسواس ما نسبت به فناوری و پلتفرم‌های اجتماعی، از ارتباطات چهره به چهره سالم دورتر می‌شویم.

ما در یک دنیای مجازی خودمان را گم می کنیم و فراموش می کنیم که دیگران و چیزهای اطرافمان را دوست داشته باشیم. چنین تثبیت به سرعت به یک مشکل رایج ازدواج تبدیل شده است.

راه حل: هر روز یک ساعت یا یک روز در هفته را زمانی که شما و شریک زندگی خود بدون فناوری هستید، رزرو کنید. تلفن ها و سایر دستگاه های خود را دور نگه دارید تا سعی کنید بدون هیچ مزاحمتی روی یکدیگر تمرکز کنید.

 

  1. عدم اعتماد

این مشکل رایج ازدواج می تواند ازدواج شما را از درون فاسد کند و هیچ شانسی برای بازگرداندن رابطه شما باقی نماند.

ایده اعتماد در ازدواج هنوز بسیار متعارف است و در مواقعی که شک و تردید در رابطه شروع می شود، فشار زیادی بر ازدواج وارد می کند.

راه حل: با کمک یک درمانگر، ارتباط باز می تواند به زوجین کمک کند تا دلایل بی اعتمادی خود و راه هایی را که می توانند آن را حل کنند، درک کنند.

 

  1. رفتار خودخواهانه

حتی اگر می توان با ایجاد تغییرات جزئی در نگرش خود نسبت به همسرتان به طور موثر با خودخواهی مقابله کرد، اما هنوز هم یک مشکل ازدواج گسترده است.

بخش بزرگی از داشتن یک رابطه این است که زندگی خود را با یک شخص دیگر و اولویت های آنها ترکیب کنید. زوج‌ها اغلب این انتقال را دشوار می‌دانند، زیرا اولویت‌های جمعی می‌توانند با اولویت‌های شخصی تضاد داشته باشند، که می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

راه حل: همدلی تنها راه حل رفتار خودخواهانه است. سعی کنید دیدگاه های یکدیگر را درک کنید و توجه را به یک عادت تبدیل کنید. اگر اهداف فردی شما در تضاد با اهداف شما به عنوان یک زوج است، سعی کنید با شریک زندگی خود با آسیب پذیری آشکار صحبت کنید.

 

  1. دروغ گفتن

دروغگویی به عنوان یک مشکل رایج ازدواج تنها به خیانت یا خودخواهی محدود نمی شود. همچنین شامل دروغ های سفید در مورد چیزهای روزمره است. این دروغ ها بارها برای حفظ چهره و اجازه ندادن همسرتان به موقعیت بالا استفاده می شود.

زوج ها ممکن است در مورد مشکلات یا مشکلاتی که ممکن است در محل کار یا سایر سناریوهای اجتماعی با آن مواجه باشند به یکدیگر دروغ بگویند. چنین مشکلاتی ازدواج را سنگین می کند. وقتی همه چیز از کنترل خارج شود، می تواند ازدواج را بسیار خراب کند.

راه حل: دلایلی را تجزیه و تحلیل کنید که چرا شما یا شریک زندگیتان به جای صادق بودن، مجبور به دروغ گفتن هستید. فقط یک بار برای درک و رفع این دلایل می توانید سعی کنید به دروغگویی و عدم صداقت در رابطه خود پایان دهید.

 

  1. نادیده گرفتن مرزها

در حالی که اشکالی ندارد که به چیزهایی اشاره کنید که شریک زندگی شما می تواند در مورد خودش بهبود بخشد، اما ممکن است بهترین ایده نباشد که او را برای تغییر بیش از حد یا فراتر رفتن از مرزهایی که تعیین کرده است، آزار دهید. اگر به موقع بررسی نشود، می تواند به یک مشکل ازدواج تبدیل شود.

راه حل: در مورد مرزها بحث کنید. اگر می خواهید هر دو هفته یکبار با دوستانتان یک شب بیرون بروید، به همسرتان اطلاع دهید. اگر در درک ایده مشکل دارند، مفهوم مرزها را توضیح دهید. به آنها کمک کنید تا مرزهای سالمی برای خود تعیین کنند. به مرزهای آنها نیز احترام بگذارید.

کلام آخر

هیچ ازدواجی آسان نیست. حتی زوج‌هایی که بهترین رابطه را دارند، گاهی اوقات نمی‌توانند بر چالش‌های خود غلبه کنند و در دادگاه به سر می‌برند. به همین دلیل مهم است که مسائل را زودتر در رابطه خود حل کنید، اجازه ندهید که یکی از دلایل طلاق باشد. منتظر نمانید تا زمانی که آنها فراتر از اصلاح باشند.

قبل از اینکه تصمیم بگیرید که همه چیز خارج از کنترل شماست، تمام تلاش خود را بکنید، دلایل زیادی برای طلاق وجود دارد و زمان آن فرا رسیده است که تسلیم شوید.

به این ترتیب، می توانید با دانستن اینکه همه گزینه ها را قبل از قدم بزرگ امتحان کرده اید، آرامش داشته باشید. طلاق یکی از بدترین چیزهایی است که می توانید از نظر عاطفی تجربه کنید، اما گاهی اوقات، اجتناب ناپذیر و برای خوبی است.

مهربانی را تمرین کنید، صمیمیت را در اولویت قرار دهید، به تعطیلات بروید و برای حفظ سلامت و طول عمر رابطه خود به دنبال مشاوره ازدواج باشید (حتی وقتی اوضاع خوب است).

.

 

منابع:

https://ifstudies.org/blog/predicting-infidelity-an-updated-look-at-who-is-most-likely-to-cheat-in-america

https://journals.sagepub.com/doi/full

https://www.researchgate.net/publication/258050550_The_impact_of_sexual_compatibility_on_sexual_and_relationship_satisfaction_in_a_sample_of_young_adult_heterosexual_couples

https://www.researchgate.net/publication/225970781_Marriage_and_Finance

https://www.ncu.edu/blog/dangers-social-media-marriage-and-family

https://aamft.org/Consumer_Updates/Marital_Distress.aspx

https://signalscv.com/2019/11/research-how-many-marriages-end-in-divorce-because-of-infidelity

/https://www.marketwatch.com/story/this-common-behavior-is-the-no-1-predictor-of-whether-youll-get-divorced

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر