۰

چرا مردان در رابطه خیانت می کنند؟

بازدید 533

فهرست مطالب

خیانت چقدر رایج است؟

نشانه های مردی که خیانت می کند چیست؟

آیا همه مردان خیانت می کنند؟

دلایل خیانت مردان در روابط چیست؟

 

دلایل خیانت مردان در رابطه

خیانت زمانی است که یکی از طرفین به اعتماد شریک زندگیش خیانت می کند و قول حفظ انحصار عاطفی و جنسی با او را می شکند. فریب خوردن توسط کسی که خیلی دوستش دارید می تواند ویرانگر باشد. افرادی که مورد خیانت قرار می گیرند به شدت رنج می برند. وقتی شخصی توسط شریک زندگی خود که آرزوی گذراندن تمام عمر خود را با او داشته فریب داده شده احساس خشم، ناامیدی و شکست می کند. اولین چیزی که هنگام خیانت دیدن  به ذهن انسان می رسد این است: “چرا این اتفاق افتاد؟ چه چیزی باعث خیانت کردن او شد؟»

 

خیانت چقدر رایج است؟

اگرچه زن و مرد هر دو خیانت می کنند، اما آمار نشان می دهد که مردان بیشتر از زنان به داشتن روابط پس از ازدواج اعتراف کرده اند. بنابراین، چند درصد از مردم خیانت می کنند؟

اگر بپرسید چند درصد از مردان خیانت می کنند و چند درصد از زنان خیانت می کنند، جای تعجب نیست که مردان ۷ درصد بیشتر از زنان خیانت می کنند.

 

نشانه های مردی که خیانت می کند چیست؟

هر اشتباهی آنقدر بزرگ نیست که در یک رابطه بخشیده نشود، اما خیانت یک رابطه را لکه دار می کند. می تواند قربانی را مادام العمر زخمی کند. اگرچه خیانت به جنسیت خاصی محدود نمی شود، اما در این بخش به توضیح نشانه های یک مرد خیانت کار می پردازیم.

اگر دوستانی دارید که در مورد ارتباط شریک زندگی شما با کسی که هیچ اطلاعی از او ندارید گزارش داده اند، می تواند یکی از نشانه های یک مرد خیانتکار باشد. با این حال، مهم است که قبل از رسیدن به هر نتیجه ای با شریک زندگی خود صحبت کنید و تمام حقیقت را بدانید.

وقتی مردی خیانت می‌کند می توانید متوجه تغییر در روال کارهایش شوید. هنگامی که او شروع به دروغ گفتن می کند، بین گفتار و رفتارش تفاوت وجود دارد. همچنین اگر او سریع عصبانی می شود و خیلی هم عصبانی می شود، این فقط به این دلیل است که او صبر خود را در ارتباط شما از دست می دهد و ممکن است به شخص دیگری علاقه پیدا کند. همچنین خیانت بر تلاش هایی که او در رابطه انجام می دهد تأثیر می گذارد.

مرد شما به اندازه گذشته با شما ارتباط برقرار نمی کند، که نشانه آشکاری از از دست دادن علاقه او به شما است. با توجه به اینکه مردانی که دارای روابط غیراخلاقی هستند، چیزهای یواشکی زیادی در زندگی او می گذرد، آنها چیز زیادی برای افشا ندارند زیرا می دانند که هر چه بیشتر صحبت کنند، بیشتر در سلسله دروغ های خود گرفتار می شوند. بنابراین، به جای داستان سازی، ترجیح می دهند سکوت کنند.

 

آیا همه مردان خیانت می کنند؟

دلایل اصلی خیانت افراد در روابط چه می تواند باشد؟ چرا مردم به افرادی که دوستشان دارند خیانت می کنند؟ دلایل زیادی می تواند وجود داشته باشد که چرا مردان خیانت می کنند، بسته به شرایط آنها، قصد آنها، ترجیحات جنسی آنها و بسیاری موارد دیگر.

واقعاً بی انصافی خواهد بود که فقط مردان را خیانتکار بدانیم. فقط مردان نیستند، بلکه هر انسانی میل شدیدی برای ارضای خود دارد. اما اگر این نیاز به ارضای خود بیش از ارتباط با همسر باشد، منجر به خیانت می شود. آمار تایید می کند که مردان بیشتر از زنان خیانت می کنند، اما این دلیل نمی شود که همه مردان خیانت می کنند.

 

دلایل خیانت مردان در رابطه

زنان ممکن است خود را با این سؤالات عذاب دهند که “چرا این اتفاق می افتد؟ چرا مردان متاهل خیانت می کنند؟»،

این فقط در مورد پرش های زودگذر نیست. بسیاری از اوقات، زنان متوجه می‌شوند که همسرانشان به روابط دیرینه خود ادامه می‌دهند و در مورد دلایل خیانت و جلب توجه خارج از ازدواج تعجب می‌کنند. “چرا مردان در روابط خیانت می کنند؟”

مردان به دلایل مختلف خیانت می کنند.

 

اول، ما باید تشخیص دهیم که بین چرایی خیانت مردان تفاوت وجود دارد:

تنوع

کسالت

هیجان خطر یک رابطه

برخی از مردان نمی دانند که چرا مجبور به انجام این کار هستند

قوانین اخلاقی برای ازدواج وجود ندارد

انگیزه درونی/نیاز به توجه (نیاز به توجه بیش از حد معمول است)

دلایلی که مردان برای خیانت بیان می کنند به شما کمک می کند تا دیدگاه مردان در مورد امور را درک کنید:

شریک زندگی آنها میل جنسی پایینی دارد/علاقه ای به رابطه جنسی ندارد

ازدواج در حال فروپاشی است

از شریک زندگی خود ناراضی هستند

شریک زندگی آنها همان چیزی نیست که قبلا بودند

وزنش اضافه شد

همسر بیش از حد نق می زند و سعی می کند او را تغییر دهد

رابطه جنسی بهتر با کسی که آنها را بهتر درک می کند.

از دیدگاه تکاملی – آنها برای تک همسری طراحی نشده بودند.

زیرا آنها احساس حق دارند/می توانند.

 

 مردان زمانی خیانت می کنند که احساس بی کفایتی کنند.

احساس بی‌کفایتی، مقدمه‌ای برای تمایل به خیانت است. مردان (و زنان) زمانی که احساس بی کفایتی می کنند، به خیانت می پردازند. مردانی که به طور مکرر خیانت می کنند، کسانی هستند که به طور مکرر احساس کم بودن می کنند. آنها به دنبال یافتن کسی هستند که به آنها احساس اولویت و قدرت بدهد.

در اصل، آنها سعی می کنند خلاء را پر کنند که شریک زندگی آنها قبلاً اشغال می کرد. جلب توجه خارج از یک رابطه، نشانه این است که شریک زندگی آنها را وادار به احساس بی کفایتی کرده است.

جلب توجه خارج از رابطه، نشانه بارز خیانت در یک رابطه و دلیل خیانت مردان است.

 مردان از ابراز تمایل خود به لذت احساس شرم می کنند. 

تقریبا وجه مشترک بسیاری از مردانی که خیانت کرده اند درجاتی از شرم در مورد تمایلات آنها برای لذت بردن است. یک مرد خیانتکار اغلب کسی است که با یک احساس شرم قوی اما پنهان در مورد تمایلات جنسی خود گرفتار می شود. بسیاری از آنها شریک زندگی خود را دوست دارند و عمیقاً به آنها ارادت دارند، اما با گذشت زمان ترس شدیدی از رد شدن خواسته هایشان در آنها ایجاد می شود.

هرچه هر یک از ما به کسی که دوستش داریم نزدیک‌تر می‌شویم، این پیوند آشناتر و خانوادگی‌تر می‌شود، و بنابراین سخت‌تر است که به‌عنوان فردی به دنبال لذت باشیم – به‌ویژه وقتی صحبت از رابطه جنسی و عاشقانه باشد – بدون اینکه به طور بالقوه به طرف مقابل صدمه بزنیم.

بسیاری از مردان به جای اینکه شرمساری ناشی از افشای خواسته های خود و طرد شدن را به خطر بیندازند، تصمیم می گیرند که آن را به هر دو صورت داشته باشند: یک رابطه ایمن، مطمئن و محبت آمیز در خانه. و یک رابطه جنسی هیجان انگیز، رهایی بخش، در جای دیگر.

پیشنهاد می کنیم  تا به جای متوسل شدن به تقلب یا جدایی‌های غیرضروری، وظیفه چالش‌برانگیز مذاکره درباره نیازهای جنسی با شریک‌شان را انجام دهند. مذاکره آشکار درباره نیازهای جنسی برای هر کسی که درگیر است بهتر از فریب دادن شریک زندگی خود و زیر پا گذاشتن قوانین شناخته شده رابطه است.

 

 مردها خیانت می کنند چون این کار را انتخاب کرده اند.

هیچ چیز نباید باعث شود مردان به شریک زندگی خود خیانت کنند، مردان به این دلیل که خودشان این کار را می کنند خیانت می کنند. خیانت یک انتخاب است. او یا انتخاب می کند که این کار را انجام دهد یا انتخاب نمی کند.

خیانت تظاهر مسائل حل نشده است که به آنها رسیدگی نشده است، خلأی که ​​برآورده نشده است و ناتوانی در تعهد کامل به رابطه و شریک زندگی خود است. خیانت شوهر به زن اتفاقی نیست. این انتخابی است که شوهر انجام داده است. هیچ توضیح موجهی برای دلیل خیانت مردان وجود ندارد.

 

 مردان به دلیل خودخواهی خیانت می کنند.

در ظاهر، دلایل زیادی برای خیانت مردان وجود دارد. مانند: “مرغ همسایه غاز است”، احساس خواستن، هیجان فتح، تنوع طلبی، توجه، و غیره.

 

 مردان به دلیل عدم قدردانی خیانت می کنند.

«در حالی که دلایل متعددی وجود دارد، یکی از موضوعاتی که در مورد مردان وجود دارد، عدم قدردانی و توجه است.

بسیاری از مردان احساس می کنند برای خانواده خود سخت کار می کنند. آنها احساسات خود را درونی می کنند و می توانند احساس کنند که کارهای زیادی انجام داده اند و در ازای آن به اندازه کافی دریافت نکرده اند. این توضیح می دهد که چرا مردان خیانت می کنند. رابطه در قالب خیانت فرصتی را برای دریافت تحسین، تایید، توجه جدید و دیدن دوباره خود در چشمان دیگران فراهم می کند.”

 

 مردان به دنبال عشق و توجه هستند.

چند دلیل وجود دارد که چرا مردان خیانت می‌کنند، اما آن چیزی که برای مهم است این است که مردان توجه را دوست دارند. در روابط، زمانی که احساس دوست داشتن و قدردانی وجود ندارد، خیانت سر زشت خود را نشان می دهد.اغلب اوقات زوج ها آنقدر مشغول می شوند که فراموش می کنند مراقب یکدیگر باشند.

اگر مردان احساس کنند که نادیده گرفته شده اند، یا دائماً مورد آزار و اذیت قرار می گیرند، به دنبال کسی می گردند که به آنها گوش دهد، از آنها تعریف کند و احساس خوبی در آنها ایجاد کند، برخلاف آنچه که در رابطه  با شریک زندگی خود احساس شکست می کردند.

 

 از ازدواج خود ناامید می شوند.

«اغلب مردان به همسران خود خیانت می کنند زیرا از ازدواج خود ناامید شده اند. آنها فکر می کردند که وقتی ازدواج کنند، زندگی عالی خواهد بود. آنها با همسرشان کنار هم می‌بودند و می‌توانستند هرچه می‌خواهند با هم صحبت کنند و هر زمان که می‌خواهند رابطه جنسی داشته باشند و در دنیایی بدون محدودیت با هم زندگی کنند.

با این حال، آنها شروع به انجام زندگی مشترک با کار، مسئولیت های مالی و بچه دار شدن می کنند. یکدفعه لذت از بین می رود.

مردها نسبت به بچه های خانه که تمام وقت و انرژی همسرشان را مصرف می کنند، حسادت می کنند. به نظر می رسد که زن دیگر او را نمی خواهد یا به او توجه نمی کند.

به این دلیل است که آنها شروع به جستجو در جای دیگری به دنبال شخصی می کنند که آنچه را که نیاز دارند به آنها بدهد، هم توجه و هم تحسین جنسی. آنها بر این فرض هستند که شخص دیگری می تواند و می تواند نیازهای آنها را برآورده کند و آنها را خوشحال کند.

 

مردان اگر اعتیاد جنسی داشته باشند خیانت می کنند.

دلایل متعددی وجود دارد که چرا مردان مرتکب خیانت می شوند. یکی از روندهایی که در ۲۰ سال گذشته شاهد آن بوده ایم، افزایش تعداد مردانی است که به اعتیاد جنسی مبتلا شده اند.

این افراد از رابطه جنسی سوء استفاده می کنند تا حواس خود را از ناراحتی عاطفی که اغلب نتیجه ضربه یا غفلت گذشته است منحرف کنند. آنها برای احساس تایید یا خواسته شدن تلاش می کنند و این توضیحی است برای اینکه چرا مردان خیانت می کنند.

آنها اغلب احساس ضعف و حقارت دارند و تقریباً همه آنها با توانایی پیوند عاطفی با دیگران دست و پنجه نرم می کنند. اعمال نامناسب آن‌ها ناشی از انگیزه و ناتوانی در تقسیم‌بندی رفتارهایشان است.

مردانی که تحت مشاوره برای اعتیاد جنسی قرار می‌گیرند، یاد می‌گیرند که چرا از رابطه جنسی سوء استفاده می‌کنند – از جمله خیانت – و با این بینش می‌توانند با آسیب‌های گذشته کنار بیایند و یاد بگیرند که از نظر عاطفی با همسر خود به شیوه‌ای سالم ارتباط برقرار کنند، بنابراین احتمال خیانت در آینده را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند.

 

مردان مایل به ماجراجویی هستند.

چرا مردم به افرادی که دوستشان دارند خیانت می کنند؟

برای میل به ماجراجویی و هیجان، ریسک پذیری، جستجوی هیجان.

هنگامی که شوهران خیانت می کنند، از روتین زندگی روزمره فرار می کنند. زندگی بین کار، رفت و آمد، آخر هفته های خسته کننده با بچه ها، جلوی تلویزیون یا کامپیوتر. راه برون رفت از مسئولیت ها، وظایف و نقش خاصی که برای خود قائل شده یا در اختیار گرفته اند.

 

 مردان به دلیل مشکلات وجودیشان خیانت می کنند.

یکی از رایج‌ترین دلایلی که مردان به همسرشان خیانت می‌کنند، بر تاریکی قلب یا ذهنشان متمرکز است، جایی که عواملی از جمله شهوت، غرور، وسوسه‌های یک رابطه، و ناامیدی‌های شخصی از شریک زندگی یا به طور کلی آن‌ها را مستعد ابتلا می‌کند. بی وفا بودن

 

 مردان زمانی که شریک زندگی آنها در دسترس نیست خیانت می کنند.

مردان (یا زنان) زمانی خیانت می کنند که شریک زندگی آنها در دسترس آنها نباشد.

 

مردان زمانی که صمیمیت کم باشد خیانت می کنند.

خیانت نتیجه فقدان صمیمیت در ازدواج است. صمیمیت می تواند چالش برانگیز باشد، اما اگر مردی در رابطه خود احساس «دیده شدن» کامل نداشته باشد یا نیازهایش را بیان نکند، می تواند احساس پوچی، تنهایی، عصبانیت و قدردانی نکردن در او ایجاد کند. سپس ممکن است بخواهد این نیاز را در خارج از رابطه برآورده کند.

 

مردان زمانی که  تحسین وجود ندارد خیانت می کنند.

 شایع ترین دلیل این است. علت اینکه مردان به دنبال معاشرت در خارج از رابطه هستند، عدم تحسین و تأیید شریک زندگی خود است. دنیای بیرون به مثابه آینه ای از عزت نفس عمل می کند. بنابراین اگر مردی در خانه با عدم تایید، تحقیر یا ناامیدی مواجه شود، آن احساسات را درونی می کند.

بنابراین هنگامی که فردی خارج از رابطه با آن احساسات مقابله می کند. “بازتاب” متفاوتی را به مرد نشان می دهد، مرد اغلب به سمت آن کشیده می شود.

 

مردها وقتی احساس می کنند زنشان ناراضی است خیانت می کنند.

“من معتقدم مردان خیانت می کنند زیرا مردان زندگی می کنند تا زنان خود را خوشحال کنند. و وقتی دیگر احساس نمی کنند که موفق هستند، به دنبال زنی جدید می گردند که بتوانند آنها را خوشحال کنند.

 

 مردان به عنوان یک عنصر احساسی از دست رفته خیانت می کنند.

مردم خیانت می کنند، زیرا چیزی از دست رفته است. یک عنصر عاطفی اصلی که شخص به آن نیاز دارد و برآورده نمی شود. و شخصی به سراغش می‌آید که این نیاز را برطرف می‌کند.

اما ممکن است چیزی از درون فرد گم شده باشد.

به عنوان مثال، فردی که در سال های جوانی مورد توجه قرار نگرفته است.  وقتی مورد توجه خاص قرار می گیرد یا به او علاقه نشان داده می شود، احساس بسیار خوبی دارد. به همین دلیل است که مردان خیانت می کنند.

 

مردان زمانی خیانت می کنند که احساس ارزشمندی نمی کنند.

این می تواند به اشکال مختلف ظاهر شود، البته بر اساس فرد. اگر همسرشان با آنها صحبت نکند، وقت خود را با آنها سپری نکند، یا در سرگرمی هایی با آنها شرکت نکند، ممکن است احساس بی ارزشی کنند.

دیگران ممکن است احساس بی ارزشی کنند اگر شریکشان از رابطه جنسی منظم با آنها دست بکشند. یا اگر به نظر می رسد که شریک زندگی آنها بیش از حد مشغول زندگی، خانه، فرزندان، کار و غیره است، آنها را در اولویت قرار دهید.

اما در زیربنای همه اینها این احساس وجود دارد که مرد مهم نیست، برای او ارزشی قائل نیست و شریک زندگی او دیگر قدر او را نمی داند.

این امر باعث می‌شود که مردان به دنبال جلب توجه در جای دیگری باشند. اغلب، ابتدا این جلب توجه از سوی دیگری است (که اغلب به عنوان یک “رابطه عاطفی” از آن یاد می‌شود) که بعداً به رابطه جنسی منجر می‌شود.

بنابراین، اگر مرد خود را در اولویت قرار ندهید، و به او احساس ارزشمندی نمی کنید، نباید تعجب کنید که او به دنبال جلب توجه در جای دیگری باشد.

 

 مردها وقتی نیازهایشان برآورده نمی شود خیانت می کنند.

“من فکر نمی کنم دلیل مشترکی وجود داشته باشد که چرا مردان خیانت می کنند زیرا همه افراد منحصر به فرد هستند و موقعیت آنها منحصر به فرد است.

چیزی که در ازدواج باعث ایجاد مشکلاتی مانند رابطه نامشروع می شود، این است که افراد از نظر عاطفی از شریک زندگی خود جدا شده اند و نمی دانند چگونه نیازهای خود را به شیوه ای سالم برآورده کنند، بنابراین به دنبال راه های دیگری برای برآورده شدن خود می گردند.

 

مشکلات هم‌زمان

ممکن است مشکل دائمی با الکل و یا داروهایی داشته باشد که بر تصمیم‌گیری او تأثیر می‌گذارد و در نتیجه تصمیمات جنسی پشیمان‌کننده‌ای را به همراه دارد. یا شاید مشکلی مانند اعتیاد جنسی داشته باشد، به این معنی که به طور اجباری درگیر خیالات و رفتارهای جنسی به عنوان راهی برای بی حس شدن و اجتناب از زندگی می شود.

سوء استفاده در دوران کودکی: او ممکن است در حال واکنش مجدد یا پاسخ نهفته به ترومای حل نشده دوران کودکی باشد – غفلت، سوء استفاده عاطفی، آزار جسمی، سوء استفاده جنسی، و غیره. در چنین مواردی، زخم های دوران کودکی او باعث ایجاد دلبستگی و مسائل صمیمیت شده است که او را قادر یا تمایلی به ارتکاب کامل نمی کند. به یک نفر او همچنین ممکن است از هیجان و حواس پرتی ناشی از خیانت جنسی به عنوان راهی برای تسکین درد این زخم های قدیمی و التیام نیافته استفاده کند.

 

آنها به دنبال راهی برای خروج از رابطه هستند.

“گاهی اوقات وقتی مردان خیانت می کنند، به این دلیل است که آنها سعی می کنند از یک رابطه خارج شوند، و این اولین قدم است.”

اگرچه افراد از هر جنسیت ممکن است به این دلیل خیانت کنند، مردان ممکن است کمتر در مورد نیازهای خود و رابطه با شریک زندگی خود صحبت های دشواری داشته باشند. اگر آنها به دنبال راهی برای خروج هستند، ممکن است خیانت را وسیله ای برای رسیدن به هدف بدانند.

 

آنها در فکر خیانت انتقام جویانه هستند.

برخی از افراد از روی عصبانیت، حسادت یا میل به انتقام دست به خیانت می‌زنند و خیانت می‌کنند. حتی اگر شریک زندگی آنها به آنها خیانت نکرده باشد، اگر آنها کاری کرده باشند که شریک زندگی خود را ناراحت کنند (به عنوان مثال، دوستی نزدیک با مرد دیگری)، “آنها در نهایت خیانت می کنند تا نکته ای را بیان کنند.

 

کلام آخر

اکنون که دلایل مختلف خیانت و دروغگویی مردان را می دانید، باید تلاش صادقانه ای برای مراقبت از جنبه های حیاتی برای نجات ازدواج خود انجام دهید. البته اگر این کار عمداً توسط شوهرتان برای خلاص شدن از شر شما یا آسیب رساندن به شما انجام شود، نمی توانید کاری انجام دهید.

اما در موارد دیگر، زمانی که می دانید شوهرتان فرد بزرگی است، سعی کنید پیوند، دوستی و عشق عمیق تری را در خود پرورش دهید. هیچ مردی نمی خواهد رابطه ای را که همه اینها را  به او ارائه می دهد خراب کند.

این توصیه‌های مفید به زنان کمک می‌کند تا دلایل خیانت مردان را شناسایی کنند و شاید به آنها بینشی در مورد نحوه تفکر مردان و آنچه می‌توانند برای جلوگیری از خیانت آن‌ها انجام دهند، می‌دهد.

 

منابع:

  1. https://ifstudies.org/blog/who-cheats-more-the-demographics-of-cheating-in-americahttps://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/adult-health/in-depth/infidelity/art-20048424https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21667234/
  2. https://www.marieclaire.com.au/why-do-men-cheat
  3. https://www.mindbodygreen.com/articles/why-do-men-cheat-in-relationships-9-possible-reasons
  4. https://www.marriage.com/advice/relationship/30-experts-explain-reasons-why-men-indulge-in-cheating/

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر