۰

آیا می توان سایز آلت تناسلی را افزایش داد؟

بازدید 2970

اینترنت مملو از وب‌سایت‌هایی است که همه چیز از قرص‌ها گرفته تا گشادکننده‌های آلت تناسلی را می‌فروشند که ادعا می‌کنند طول و قطر آلت تناسلی را افزایش می‌دهند. اما آیا این درمان ها موثر هستند؟

نگرانی مردان در مورد اندازه آلت تناسلی باعث ایجاد یک صنعت جهانی چند میلیون پوندی در “محصولات تقویت کننده مردان” شده است. تولیدکنندگان ادعا می‌کنند که محصولاتی از جمله قرص‌ها، کرم‌ها و وکیوم ها می‌توانند اندازه آلت تناسلی را افزایش دهند. برخی افراد نیز به جراحی فکر می کنند.

پیش از این درباره اندازه نرمال آلت تناسلی مردانه صحبت کردیم. در این مقاله به بررسی اثربخشی و عوارض روش های بزرگ کردن آلت تناسلی می پردازیم.

درمان های غیر جراحی

برخی از چیزهایی که مردان برای افزایش سایز آلت تناسلی استفاده می کنند عبارتند از:

  • پمپ آلت تناسلی یا وکیوم
  • مکمل و قرص ها
  •  جلکینگ
  • وزنه آلت تناسلی
  • حذف چربی ها

پمپ های آلت تناسلی

پمپ های آلت تناسلی که به آن پمپ های خلاء نیز می گویند، معمولا برای درمان اختلال نعوظ و بهبود پس از جراحی های خاص (مانند جراحی رادیکال پروستات) استفاده می شود. این دستگاه ها با فشار دادن خون به آلت تناسلی کار می کنند.

پمپ آلت تناسلی یک لوله بسته با وسیله ای است که هوا را از لوله خارج می کند. این کار خون را به داخل آلت تناسلی می کشد که می تواند منجر به نعوظ شود. سپس می توانید یک نوار نگهدارنده در اطراف قاعده آلت تناسلی قرار دهید (که حلقه نعوظ یا حلقه خروس نامیده می شود) تا خون را در آلت نگه دارید و نعوظ را حفظ کنید.

تصور می شود که با استفاده طولانی مدت از پمپ، ممکن است ریز پارگی هایی ایجاد شود که ممکن است در طول زمان اندازه آلت تناسلی را افزایش دهد. تا به امروز، هیچ مدرکی در این مورد وجود ندارد.

مروری بر مطالعات در سال ۲۰۱۹ در بررسی پزشکی جنسی به این نتیجه رسید که پمپ‌های خلاء طول آلت تناسلی را در هیچ یک از مطالعات وارد شده افزایش ندادند. در برخی از افراد، افزایش اندکی در قطر ایجاد کرد – اما نه برای خود آلت تناسلی بلکه در پوست اطراف. حتی این دستاوردها در نهایت پس از توقف درمان از بین رفت.

از سوی دیگر، استفاده تهاجمی یا استفاده بیش از حد از پمپ های آلت تناسلی می تواند باعث لخته شدن خون، زخم و آسیب عصبی شود که ممکن است خطر اختلال نعوظ را افزایش دهد.

قرص و لوسیون

این محصولات معمولا حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، گیاهان دارویی یا هورمون هایی هستند که ادعا می کنند آلت تناسلی را بزرگ می کنند. علیرغم ادعاهای چشمگیر، مطلقاً هیچ شواهد بالینی دال بر کارکرد این محصولات وجود ندارد و حتی برخی از آنها مضرند. دانشگاه مریلند در ایالات متحده تجزیه و تحلیلی را بر روی برخی از این موارد انجام داد و آثاری از سرب، آفت‌کش‌ها، باکتری E. coli و مدفوع حیوانات پیدا کرد. توصیه می شود قبل از خرید هر گونه داروی بدون نسخه برای بزرگ شدن آلت تناسلی به پزشک مراجعه کنید.

جلکینگ

Jelqing تمرینی است که شامل کشیدن مکرر آلت شل شده با استفاده از انگشت شست و انگشت سبابه، با هدف افزایش اندازه نعوظ است. هدف این است که تمرینات کشش ظرفیت خونی بافت نعوظ آلت تناسلی را افزایش می دهد و ظاهراً منجر به افزایش طول و دور آلت تناسلی می شود.

این روش مبتنی بر این تصور هست که ماساژ باعث ایجاد “ریز پارگی” در بافت های آلت تناسلی می شود. با گذشت زمان، بدن شکاف را با بافت اسکار که می تواند اندازه آلت تناسلی را افزایش دهد، “پر” می کند.

تمرینات کششی در حالی انجام می شود که آلت تناسلی شل (نرم) است. این تمرینات معمولاً شامل گرفتن سر آلت تناسلی و کشیدن آلت به سمت بالا هستند. با کشیده شدن آلت تناسلی، فشار ممکن است در جهت مخالف در قاعده آلت تناسلی اعمال شود. سپس این موقعیت برای چند دقیقه نگه داشته می شود. این کار معمولا حداقل یک بار در روز انجام می شود.

Jelqing یک تکنیک عربی باستانی است که در آن شما قاعده آلت تناسلی را گرفته و سپس به آرامی دست خود را با فشار ثابت و متوسط ​​به سمت بالا به سمت بالا حرکت می‌دهید. این کار برای ۳۰ دقیقه در روز توصیه می شود.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ که در Translational Andrology and Urology منتشر شد به این نتیجه رسید که هیچ مطالعه ای برای حمایت از استفاده از jelqing یا سایر تمرینات آلت تناسلی وجود ندارد. با این حال، گزارش داد که این اقدامات می تواند منجر به کبودی، درد و زخم شود.

کشش آلت تناسلی

دستگاه‌هایی که روی آلت تناسلی قرار می‌گیرند که آلت تناسلی را با اکستندرهای کالیبره شده کش می‌دهند. کشش آلت تناسلی نیز تکنیکی بر اساس تئوری میکرو پارگی است. یک دستگاه کششی مانند یک کمربند یا زانوبند پیچیده به نظر می رسد. دارای یک حلقه است که به خوبی در اطراف پایه آلت تناسلی قرار می گیرد. حلقه دیگری که نزدیک سر قرار می گیرد، و میله های قابل تنظیم در سمت پایین. دستگاه های کشش آلت تناسلی با گسترش تدریجی فضای بین حلقه در پایه آلت تناسلی و حلقه در سر آلت تناسلی کار می کنند.

یک مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۱۵ گزارش داد که کشش آلت تناسلی باعث افزایش اندکی در طول (حدود ۱.۵ سانتی متر در حالت نعوظ) می شود، اما باعث افزایش قطر نمی شود. شرکت‌کنندگان در حد «متوسط» راضی بودند، اماپس از استفاده از دستگاه چهار تا شش ساعت در روز به مدت شش ماه، به نتیجه رسیدند.

مطالعات دیگر نشان می دهد که کشش آلت تناسلی ممکن است فواید و خطرات دیگری نیز داشته باشد:

یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۵ گزارش داد که ۹ نفر از ۱۳ شرکت کننده با اختلال نعوظ خفیف پس از استفاده از دستگاه کشش آلت تناسلی به مدت ۹ ماه بهبودهایی در نعوظ خود داشتند.

مروری بر مطالعات در سال ۲۰۱۶ به این نتیجه رسید که کشش آلت تناسلی می‌تواند برای افراد مبتلا به بیماری پیرونی (منحنی غیرطبیعی آلت تناسلی که تمایل دارد در مراحل بعدی زندگی ایجاد شود) مفید باشد.

در مقابل، مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۰ گزارش داد که کشش آلت تناسلی در افراد مبتلا به بیماری پیرونی می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند کبودی، لخته شدن خون، تغییر رنگ، فرورفتگی آلت تناسلی و تغییر شکل ساعت شنی شود.

با توجه به آنچه گفته شد، دستگاه باید روزانه ساعت ها و ماه ها استفاده شود تا نتیجه حاصل شود.

چگونه آلت تناسلی را به صورت ایمن کشش دهیم؟

  • قبل از انجام هر گونه کشش دستی:
  • این تمرینات را فقط زمانی انجام دهید که شل هستید.
  • اگر ورزش باعث درد یا ناراحتی شد آن را متوقف کنید.
  • در حالی که آنها را انجام می دهید، روی دیوار یا میز بنشینید یا بایستید.
  • این تمرینات را فقط یک یا دو بار در روز انجام دهید تا آسیب نبینید.
  • اگر می‌خواهید این تمرینات را طولانی‌تر انجام دهید یا آن‌ها را بیشتر انجام دهید، با پزشک خود صحبت کنید.

 

برای استفاده از دستگاه کشش:

  • آلت تناسلی خود را در انتهای پایه دستگاه قرار دهید.
  • سر آلت تناسلی خود را در دو بریدگی در انتهای مخالف محکم کنید.
  • لوله سیلیکونی را در اطراف شفت آلت تناسلی ببندید.
  • انتهای لوله سیلیکونی در پایین دستگاه را بگیرید و به آرامی آلت تناسلی خود را به سمت بیرون بکشید. اگر شروع به احساس درد یا ناراحتی کرد، کشیدن را متوقف کنید.
  • آلت تناسلی را به مدت ۴ تا ۶ ساعت در روز در حالت کشیده قرار دهید.
  • نتایج شما به رویکردی که در پیش گرفته اید و میزان سازگاری شما با استفاده بستگی دارد.
  • اگر در حین کشش احساس درد یا ناراحتی کردید، فوراً به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

 

چربی های شکم را از بین ببرید.

آلت تناسلی شما ممکن است کوچکتر از آنچه هست به نظر برسد، اگر تا حدی توسط پوستی که از بالا افتاده است پوشیده شده باشد. از دست دادن چربی شکم کار ساده ای نیست، اما می تواند تفاوت بزرگی در مورد اندازه درک شده آلت تناسلی شما ایجاد کند. اقداماتی را برای کاهش وزن شروع کنید و احتمالاً در سایر زمینه ها نیز شاهد بهبودی خواهید بود. طبق گزارشی از دانشگاه هاروارد، مردانی که دور کمرشان ۴۲ اینچ (۱۱۰ سانتی‌متر) است، ۵۰ درصد بیشتر از مردان با کمر ۳۲ اینچ (۸۱ سانتی‌متر) در معرض اختلال نعوظ (ED) هستند.

یک برنامه ورزشی منظم به شما کمک می کند لاغر شوید. تمرینات قلبی و همچنین تمرینات با وزنه را هدف قرار دهید. از غذاهای کامل مانند گوشت بدون چربی، ماهی، غلات کامل، لوبیا، حبوبات، سبزیجات، میوه ها و روغن های سالم استفاده کنید. از غذاهای تصفیه شده و فرآوری شده، شکر و نشاسته زیاد و روغن های هیدروژنه خودداری کنید.

جراحی

جامعه پزشکی تنها زمانی عمل جراحی را ضروری می‌داند که فردی به بیماری به نام میکروپنیس مبتلا باشد. این اصطلاح آلت تناسلی را توصیف می کند که در صورت کشیده شدن ۷.۵ سانتی متر یا کوتاه تر است.

جراحی طول آلت تناسلی

رایج ترین روش جراحی شامل بریدن رباطی است که آلت تناسلی را به استخوان شرمگاهی متصل می کند. سپس پیوند پوست در پایه آلت تناسلی برای ایجاد طول اضافی انجام می شود. این جراحی می تواند منجر به افزایش طول متوسط ​​۲ سانتی متری آلت شل شود. اما تغییری در اندازه آلت تناسلی در حالت نعوظ ایجاد نخواهد شد. علاوه بر این، آلت تناسلی در حالت نعوظ به اندازه قبل از عمل بالا نمی رود. زیرا رباط بریده شده دیگر پشتیبانی نمی کند.

پروفسور ویلی می گوید: «بسیاری از مردانی که این درمان را انجام می دهند،از این کاهش زاویه راضی نیستند. “این می تواند رابطه جنسی را بسیار ناراحت کننده کند. شما باید مانورهای بیشتری با شریک زندگی خود انجام دهید. مزیت افزایش ۲ سانتی متری در طول شل بسیار بیشتر از از دست دادن زاویه نعوظ است.”

بزرگ کردن آلت تناسلی

شامل تزریق سلول های چربی به آلت تناسلی است. هدف افزایش دور یا عرض و همچنین طول در برخی موارد است این روش خطراتی را به همراه دارد. عوارض جانبی ممکن است شامل تورم و اعوجاج آلت تناسلی باشد. اگر یک عارضه جانبی شدید باشد، آلت تناسلی ممکن است نیاز به برداشتن داشته باشد.

یکی دیگر از روش های بزرگ کردن آلت تناسلی شامل پیوند سلول های چربی از نقاط دیگر بدن به آلت تناسلی است. این عمل کمتر تهاجمی است و می تواند به طور متوسط ​​۲.۳۹-۲.۶۵ سانتی متر بعد از ۱۲ ماه اضافه کند. با این حال، این اندام می تواند ۲۰ تا ۸۰ درصد از حجم جدید را در عرض ۱ سال پس از جراحی از دست بدهد، بنابراین افراد ممکن است برای دستیابی به نتیجه مطلوب به چندین عمل جراحی نیاز داشته باشند.

بنیاد مراقبت های اورولوژی، انجمن اورولوژی آمریکا بیان می کند که جراحی بزرگ کردن آلت تناسلی نه بی خطر است و نه موثر!

پذیرش طول آلت تناسلی

حقایق ساده هستند: زمانی که دوران نوجوانی و بلوغ را پشت سر گذاشتید، به احتمال زیاد طول آلت تناسلی شما همان چیزی خواهد بود که تا آخر عمر دارید.

با این حال، محققان خاطرنشان کرده‌اند که اکثر مردانی که به دنبال تقویت آلت تناسلی هستند، فکر می‌کنند «کوچک آلت» هستند. در حالی که آلت تناسلی‌شان در واقع اندازه طبیعی دارد. مهمتر از همه، این مطالعه نشان داد که اکثر مردم از اندازه آلت تناسلی همسر خود کاملاً راضی هستند و اگر آلت تناسلی “بیش از حد بزرگ” باشد، بیشتر شکایت می کنند. آنها توصیه می کنند که هدف بزرگ کردن آلت را دنبال نکنید، زیرا به احتمال زیاد دستاوردها اندک و خطرات ممکن است بیشتر از منافع باشد.

مردانی که نگران اندازه آلت تناسلی خود هستند، باید قبل از آزمایش درمان‌هایی که عمدتاً بی‌اثر، پرهزینه و بالقوه مضر هستند، با یک متخصص صحبت کنند. بسیاری از مردانی که نگران اندازه آلت تناسلی خود هستند، عموماً دچار مشکلاتی از تصور خود بر وضع کلی بدن هستند. آنچه اتفاق می افتد این است که آنها تمایل دارند تصویر بدن ضعیف خود را روی آلت تناسلی خود متمرکز کنند.

اغلب، مشاوره می تواند با ایجاد عزت نفس، اصلاح دیدگاه های تحریف شده در مورد تصویر بدن و یادگیری بیشتر در مورد آنچه که افراد را جذاب می کند، تفاوت واقعی را برای بیمار ایجاد کند.

کلام آخر

احساسات منفی در مورد اندازه آلت تناسلی می تواند مانع لذت بردن فرد شود. بیشتر روش های بزرگ کردن آلت تناسلی کارساز نیستند، اما مشاوره می تواند با ایجاد عزت نفس و اصلاح ایده های تحریف شده مرتبط با تصویر بدن کمک کند.

 

منابع:

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر