۲

پهنای اسمی یا Nominal Width درج شده روی بسته کاندوم به چه معناست؟

پهنای اسمی کاندوم Nominal Width Condom
بازدید 1391

پهنای اسمی کاندوم Nominal Width Condom

پیشتر در مطلب اهمیت دانستن اندازه آلت مردانه و همچنین استفاده از سایز مناسب کاندوم برای داشتن یک رابطه ایمنتر و لذتبخشتر صحبت کردیم. برای انتخاب کاندوم مناسب باید از نحوه سایزبندی آنها مطلع شوید. شاید تابحال استفاده از عباراتی چون Large یا XL را در بستهبندی کاندوم دیده باشید. این عبارات همانند پوشاک به سایز کاندوم اشاره میکنند. کاندومها هم مثل پوشاک اندازه دارند و هر مردی باید از کاندوم مناسب خود استفاده کند. اما عباراتی چون XL یا Small در کاندومها متاسفانه مثل پوشاک، حسب کشور تولید کننده معانی متفاوتی دارند و چندان قابل اتکا نیستند. بنابراین بهترین و دقیقترین راه اینست که با زبان سایزبندی کاندومها آشنا شوید.

Nominal Width یا پهنای اسمی

پهنای اسمی عرض کاندوم در قسمت حلقه آن به میلیمتر است. پهنای اسمی را وقتی حلقه به صورت افقی فشرده شده است، همانند شکل فوق اندازه گیری میکنند.

چرا پهنای اسمی مهم است؟

حلقه کاندوم در ابتدای مسیر نعوظ (راست شدن) قرار میگیرد. این ناحیه معمولاً ضخیمترین قسمت آلت نیز هست. همچنین خروج رگهای خونی و عصبهای فراوان از این ناحیه اهمیت آن را دوچندان میکند. بنابراین اگر حلقه کاندومی که استفاده میکنید خیلی گشاد یا خیلی تنگ باشد مسئله ساز خواهد شد.

چه اشکالی ممکن است پیش آید؟

اگر پهنای اسمی بیش از حد کوچک باشد (یا بعبارتی حلقه کاندوم تنگ باشد)، کاندوم تحت فشار خواهد بود. البته کمی کش آمدن برای کاندوم خوب است زیرا همین قابلیت باعث استواری کاندوم میشود. اما اگر فشار بیش از حد باشد، نه تنها احتمال پاره شدن کاندوم حین استفاده است که تجربه ناراحتی از آمیزش به جا خواهد گذاشت. از طرفی به وقتی فکر کنید که مچ دست خود را با یک نوار پلاستیکی میبندید. بعد از مدتی انگشتان و مچ در اثر انباشت خون قرمز و رفته رفته بی حس میشود. این دقیقاً همان بلایی است که ممکن است کاندوم حلقه تنگ بر سر آلت بیاورد. البته در این شرایط آلت بی حس نمیشود بلکه بدلیل اخلال در خونرسانی در نعوظ به مشکل خواهد خورد و نهایتاً باقی داستان را میتوانید حدس بزنید! در طرف مقابل کاندومی که حلقه آن برای آلت گشاد است، به احتمال دارد حین آمیزش لیز بخورد. بنابراین استفاده از کاندوم با پهنای اسمی مناسب بسیار ضروریست.

برای انتخاب پهنای اسمی درست ابتدا باید بتوانید آلت خود را بدرستی اندازه بگیرید. سپس با استفاده از جدول این مطلب میتوانید مناسبترین کاندوم را برای آمیزش گرم و لذت بخش خود انتخاب کنید. فراموش نکنید هرچقدرهم که کارکشته باشید، خواندن روش استفاده درست از کاندوم خالی از لطف نیست.

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. آقا جون گفت:

    سلام هیچ داروخانه ای کاندوم سایز کوچک ندارد و همه میگن تک سایز میباشد لطفا راهنمایی کنید از کجا میتونم تهیه کنم ؟

    1. سالمید گفت:

      سلام اگر در داروخانه های داخلی پیدا نکردید پیشنهاد ما اینست که از طریق سایتهایی که از کشورهای خارجی خرید میکنند و در ایران جنس را تحویل میدهند خرید کنید. سایتهای داخلی زیادی محصولی را که در سایت آمازون میبینید برای شما میخرند و تحویل میدهند. همچنین اگر دوستی دارید که این کار را برای شما در خارج از کشور میتواند انجام دهد از او کمک بخواهید.

مشاهده بیشتر