۲

اثربخشی روش بیرون کشیدن آلت پیش از انزال در بارداری و انتقال بیماری مقاربتی

بیرون کشیدن آلت پیش از انزال پیش آب بارداری احتمال بارداری ریسک رابطه بدون کاندوم
بازدید 3662

بیرون کشیدن آلت پیش از انزال پیش آب بارداری احتمال بارداری ریسک رابطه بدون کاندوم

روش بیرون کشیدن آلت پیش از انزال، شاید قدیمی ترین راه حلی است که انسان برای جلوگیری از بارداری از آن استفاده میکند. تقریباً ۳۵ میلیون زوج در سراسر دنیا به این روش تکیه کرده اند و ۶۰ درصد زوجها حداقل یکبار آنرا تجربه میکنند. برخی محققین این روش را “بهتر از هیچ” نامیده اند و برخی دیگر اصلاً آنرا در جلوگیری از انتقال بیماری یا بارداری موثر نمیدانند. برای اینکه همه ابهامات شما در مورد این روش را از بین ببریم تصمیم گرفتیم سوالات متداولی را در این مورد در سالمید پوشش دهیم.

۱) آیا این روش از انتقال بیماری یا عفونت مقاربتی جلوگیری میکند؟

خیر. انتقال بیماری یا عفوت الزاماً به انزال وابسته نیست. در آمیزش بدون انزال و بدون استفاده از کاندوم، ریسک انتقال بیماری یا عفونت مقاربتی همچنان بالا است.

۲) پیش از انزال باید آلت را خارج کرد. به همین سادگیست؟

متاسفانه خیر. اجرای درست این روش نیازمند تسلط بر انزال است. این روش برای این افراد موثر نیست:

  • مردانی که تسلط و تجربه کافی ندارند.
  • مردانی که زود انزالی دارند.
  • مردانی که دقیقاً تشخصی نمیدهند که انزال میکنند.

۳) برای جلوگیری از بارداری چقدر موثر است؟

تاثیر آن به شدت بستگی به توانایی و تسلط مرد در کنترل انزال دارد. طی یک پژوهش از ۱۰۰ زوجی که از این روش استفاده میکردند و مردان توانایی و تسلط کافی بر انزال خود داشتند، ۴ زوج طی سال باردار میشدند. اما همین زوجها نیز همیشه در شرایطی نیستند که این روش را بدرستی اجرا کنند. همین پژوهش مدعی شده است که در شرایط متفاوت آمیزش، آمار بارداری همین جامعه به ۲۲ زوج در سال رسیده است. عملاً حتی اگر این روش موثر هم باشد، باز هم همیشه نمیتوان آنرا درست اجرا کرد.

۴) آیا پیش آب قابلیت باردار کردن دارد؟

پژوهشهای علمی در مورد قابلیت باردار کردن پیش آب محدود است. برخی از آنها ادعا کرده اند که در پیش آب اسپرمی وجود ندارد و یا نهایتاً اسپرمهای مرده و ناکارآمد حاصل از انزال قبلی (که در مجاری آلت مانده اند) امکان خروج در پیش آب را دارند. اشکال این پژوهشها جامعه آماری کم آنهاست. در یک تحقیق وسیع تر مشخص شد که در یک سوم پیش آب مردان، اسپرم زنده و با قابلیت بارداری وجود دارد. تا لحظه نگارش این مطلب سالمید، پژوهشی که با قاطعیت به این سوال پاسخ دهد وجود ندارد. به نظر میرسد برخی مردان در پیش آب خود اسپرم دارند و برخی ندارند. اگر میدانید جز کدام دسته اید که برای شما آرزوی موفقیت میکنیم در غیر این صورت لطفاً ریسک نکنید و از کاندوم استفاده کنید.

جمعبندی

به نظر میرسد علیرغم باور غالب، روش قدیمی بیرون کشیدن آلت پیش از انزال برای جلوگیری از بارداری یا انتقال بیماری و عفونت کارایی کافی ندارد. شاید بهتر است دیگر به آن “بهتر از هیچ” نگوییم بخصوص که با وجود سالمید دیگر هیچ بهانهای برای نداشتن کاندوم مناسب ندارید.

[منابع: PP ،Bedsider]

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. پسر شجاع گفت:

    سالمید جون! اسپرم مرده کدومه که شما میگی بنده برای یک موردی آزمایش ادرار داشتم که بر حسب اتفاق دو روز قبل ارضا شده بودم و ظاهرا اسپرم داخل مجاری ادرار مونده بود و به دلیل اینکه چکاب کامل داشتم تو اون آزمایش عکسی از ادرار زیر میکروسکوپ بود که اطراف اسپرم ها خط کشیده شده بود و طی گزارشی از سلامت اسپرم ها توضیح داده شده بود .

    1. سالمید گفت:

      سلام البته که احتمال هرچیزی وجود دارد و البته منظور از سلامت اسپرمها الزاما زنده بودن آنها نیست.

مشاهده بیشتر