۰

معنا و نشانه های ساپیوسکشوال

بازدید 1138

فهرست مطالب

معنای ساپیوسکشوال 

ساپیوسکشوالیتی به این معناست که فرد از نظر جنسی جذب افراد بسیار باهوش می شود، به طوری ک آن را مهمترین ویژگی در شریک زندگی خود می داند. اگر یک بحث شدید، یک سخنرانی تحریک کننده یا یک گفتگوی عمیق شما را تحریک میکند و برایتان جذاب است، ممکن است ساپیوسکسوال باشید. بر کسی پوشیده نیست که ما انسان ها اغلب به سمت افراد باهوش جذب می شویم، چه دوستان و چه شریک زندگی. از نظر تکاملی، کاملاً منطقی است. انتخاب همسری که بتواند مسائل را بهتر حل کند، احتمال تربیت موفقیت آمیز کودکان را بیشتر می کند و به این معنی است که “ژن های خوب” آنها می تواند منتقل شود.

بحث بر سر ماهیت دقیق جنسی وجود دارد. برخی آن را به عنوان یک گرایش یا تمایلات جنسی ادعا می کنند، برخی دیگر، ساپیوسکشوالیت را به‌عنوان یک فتیش، مخصوصاً برای هوش، می‌بینند. دیگران فکر می کنند که این موضوع دو مقوله را شامل می شود: جهت گیری و فتیش.

معنای نهایی “هوش گرایی جنسی” به قصد شخصی که از این کلمه استفاده می کند بستگی دارد. این می تواند نشان دهنده چند چیز باشد، از ترجیح عمومی فرد  برای شرکای باهوش تا نوعی از گرایش جنسی که در آن هوش بر همه چیز غلبه می کند.

یک ساپیوسکسوال بیش از آن چیزی که از نظر فیزیکی به نظر می رسد یا ویژگی های دیگر، بر آنچه در سر یک فرد می گذرد متمرکز است و بیشتر مجذوب کسی می شود که مغز بزرگ خود را به جای عضله دوسر خود به رخ می کشد. مانند هر هویت جنسی، sapiosexuality یک طیف است، بنابراین هوش ممکن است تنها ویژگی مورد نظر یک sapiosexual در همسرش نباشد، اما در آنجا بسیار متمرکزتر خواهد بود.

 

 

“ساپیوسکشوال” به چه معناست؟

معنای کلمه ساپیوسکشوال چیست؟ کلمه “sapiosexual” از فعل لاتین sapere به معنای “عاقل بودن” گرفته شده است. بنابراین منطقی است که sapisexuality  یک هویت جنسی است که توصیف کننده کسانی است که با هوش برانگیخته می شوند. در حالی که برای بسیاری از افراد، موقعیت، ثروت و قدرت مرتبط با هوش یک عامل کلیدی است، برای ساپیوسکسوال ها این عقل به خودی خود باعث ایجاد هیجانات جنسی می شود. Sapiosexuality اغلب به عنوان شخصیت ساپیوفیل شناخته می شود، اگرچه معانی کمی متفاوت دارند.

کاتلین کلارک، مدیر ارشد آموزش می‌گوید: «اصطلاحات ساپیوفیل و ساپیوسکسوال گاهی اوقات به جای یکدیگر استفاده می‌شوند، اما ساپیوسکسوال تمایل دارد بر جنبه جذب جنسی به هوش تأکید کند.» «…تعریف این هویت‌ها – مانند همه هویت‌های جنسی – می‌تواند در طول زمان تغییر کند. تعاریف و معانی نیز می‌توانند از فردی به فرد دیگر تا حدودی متفاوت باشند. توجه و احترام به افراد و نحوه شناسایی آنها و معنای هویت آنها برای آنها همیشه مهم است!

برخلاف سایر گرایش‌های جنسی مانند مستقیم، دوجنسه یا همجنس‌گرا، ساپیوسکسوالیتی جایی را در طیف بین افرادی که از نظر عاشقانه، عاطفی یا جنسی به افراد با جنسیت متفاوت جذب می‌شوند و کسانی که جذب افرادی با هویت جنسی مشابه خود می‌شوند توصیف نمی‌کند. در عوض، جذابیت به هوش را مستقل از جنسیت توصیف می‌کند و می‌تواند با سایر گرایش‌های جنسی و هویت‌های جنسیتی همزیستی داشته باشد.

 

 

 منظور از “هوش” دقیقا چیست؟

اگر شنیدن «جذب هوش» فوراً باعث می‌شود فکر کنید که همه افراد ساپیوسکشوال فقط به استادان دانشگاه و دانشمندان علوم اعصاب علاقه دارند، اولین نفر نیستید. اما این ایده که افراد ساپیوسکسوال فقط جذب افرادی با ضریب هوشی بالا می شوند، یکی از بزرگترین تصورات غلط در مورد این هویت جنسی است. واقعیت این است که هوش را می‌توان به روش‌های مختلفی تجربه و تعریف کرد، و کسی که خود را ساپیوسکسوال می‌داند، تعریف خودش را از آنچه برای او جذاب است، دارد.

 

مثلا یک ساپیوسکسوال که عاشق شراب خوب است، می‌تواند به طور بالقوه به کسی علاقه‌مند باشد که اشتیاقش را با او به اشتراک بگذارد و جذب قدردانی و توانایی مشترک آن شخص برای صحبت در مورد محصولات قدیمی شود.

آنچه که کسی «هوشمند» می‌بیند، تحت تأثیر فرهنگ، تاریخ و خانواده‌اش نیز قرار دارد، و اشکالی ندارد که این تعریف شخصی باشد. فکر نمی‌کنم ما نیازی به گفتن داشته باشیم، این همان چیزی است که «هوش» باید باشد و این چیزی است که یک ساپیوسکسوال جذب آن می‌شود.

 

 

نحوه عملکرد ساپیوسکشوال ها در روابط

برای برخی از افراد، یافتن یک شریک باهوش یا کنجکاو فقط به معنای تسهیل بخشیدن به رضایت عاطفی و فکری نیست. کسانی که خود را به عنوان ساپیوسکسوال معرفی می کنند، برای برانگیختگی جنسی به دنبال هوش  در دیگران هستند.

افرادی که خود را ساپیوسکسوال می دانند اغلب خود را در رابطه با افرادی می یابند که فتیش/گرایش مشابهی دارند. این زوج ها اغلب از فعالیت فکری به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از پیوند عاطفی و حتی پیش بازی فیزیکی لذت می برند.

 

 

قرار گذاشتن به عنوان یک ساپیوسکشوال چگونه است؟

ممکن است در مراحل ابتدایی یک رابطه صحبت‌های کوچک زیادی وجود داشته باشد، اما برای یک ساپیوسکسوال، آنها آماده هستند تا در اولین قرار صحبت های عمیقی کنند. آن‌ها می‌خواهند بدانند به چه چیزی علاقه دارید، افکارتان در مورد مسائل جاری چیست و آیا می‌خواهید برای دومین قرار ملاقاتتان از نمایشگاه جدید موزه بازدید کنید یا خیر. توانایی، یا بهتر بگوییم ناتوانی کسی در ادامه دادن می تواند یک معامله شکن بالقوه باشد.

افراد ساپیوسکشوال احتمالاً استانداردهای بالاتری برای هوش شریک زندگی خود خواهند داشت، که می‌تواند یافتن شریک جنسی را دشوارتر کند. اما این بدان معنا نیست که شما باید استانداردهای خود را پایین بیاورید. ساپیوسکسوال‌ها ممکن است قبل از وارد شدن به یک رابطه عاشقانه، شانس بیشتری برای ایجاد دوستی پیدا کنند – زیرا این به آنها زمان می‌دهد تا قبل از شروع رابطه جنسی، مغز شریک زندگی خود را بشناسند.

 

 

رابطه با یک ساپیوسکشوال به طور بالقوه چگونه است؟

به مکالمات چند ساعته و عمیق در مورد علایق مشترک بیندیشید یا بعدازظهرهای تعطیل را صرف کاوش در مورد هر چیزی که به آن علاقه دارید، خواه از طریق شرکت در کلاسی در مورد موضوعی خاص یا بلیت یک مجموعه سخنرانی در یک دانشگاه محلی فکر کنید. وقتی نوبت به قرارها می‌رسد، یک ساپیوسکسوال واقعاً به این موضوع علاقه دارد که «کجا می‌رویم و قرار است چه کار کنیم».

 

چه چیزی یک ساپیوسکشوال را تحریک می کند؟

وقتی صحبت از جنبه فیزیکی چیزها می شود، یک ساپیوسکشوال ممکن است بخواهد ابتدا از نظر ذهنی با دیگران ارتباط برقرار کند، اما این بدان معنا نیست که آنها به زمان هایی در رابطه فکر نمی کنند که کمتر صحبت می شود. جاذبه فیزیکی می تواند ثانویه باشد. این بدان معنا نیست که آنها به جذابیت فیزیکی اهمیتی نمی دهند، ممکن است این اولین چیزی نباشد که آنها را جذب می کند زیرا هوش را بسیار جالب تر و محرک تر می دانند.

بنابراین، سعی کنید راهی برای کنار هم قرار دادن این دو بیاندیشید. صحبت های تحریک کننده ممکن است بحث درباره کتابی باشد که شما دو نفر با هم بخوانید. یا ممکن است یک بازی چالش برانگیز باشد که شما را تحریک میکند. یا یک بحث شدید بین شما دو نفر ممکن است منجر به کشف یک ارتباط فیزیکی شدید شود. اما مانند هر رابطه‌ای، وقتی شک دارید، پرسیدن از شریک زندگیتان ضرری ندارد.

 

 

تفاوت بین ساپیوسکشوال و دمیسکشوال چیست؟

 

اصطلاح دیگری که اخیراً راه خود را به مکالمات رایج در مورد جذابیت باز کرده است، “دجنس گرایی” است. جایی که یک ساپیوسکسوال مجذوب هوش یک فرد می شود، یک دسیجنس گرا تنها پس از برقراری ارتباط عاطفی با کسی، جاذبه جنسی را احساس می کند.

هر دو جنسیت به زمان و تلاش برای ایجاد روابط قبل از کشف شیمی جنسی نیاز دارند. “اما ساپیوسکسوالیته به یک پیوند عاطفی عمیق وابسته نیست.”

 

 

آیا sapiosexuality واقعاً یک هویت جنسی است یا بیشتر یک ترجیح دوستیابی است؟

برای برخی، ساپیوسکسوالیتی ممکن است بیشتر ترجیح فردی  در مورد کسی به نظر برسد که دوست دارد با او قرار ملاقات بگذارد، در مقابل گرایش جنسی یا هویتی که نیاز به تعریف دارد. یکی از دلایلی که ما دائماً دایره لغات خود را در این حوزه گسترش می‌دهیم، ارائه گزینه‌هایی است که برای هر فرد معتبر است. هر گرایش جنسی عمیقاً شخصی است. شما متخصص خود هستید و می توانید مشخص کنید که چه کسی هستید و چه احساسی دارید.

 

 

مشخصات افراد ساپیوسکشوال

مشخصات افراد ساپیوسکشوال به شرح زیر است:

۱) این رابطه به یک دوستی قدیمی برمی گردد. شما بلافاصله شروع به دوستی نکردید. این رابطه نتیجه یک دوستی باتجربه، درک شریک زندگی شما از درون بود. به همین ترتیب، اگر علاقه شریک زندگی شما در طول زمان افزایش یافته باشد، احتمال زیادی وجود دارد که او توسط یک ویژگی غیر سطحی یعنی هوش جذب شده باشد.

۲) فرد از صحبت های کوچک مانند طاعون اجتناب می کند. تا به حال فکر کرده اید چه چیزی یک ساپیوسکشوال را تحریک می کند؟ خوب، مکالمات هوشمند انجام می شود. بنابراین، اگر اغلب متوجه می‌شوید که شریک زندگی‌تان شما را تشویق می‌کند تا سخت‌تر فکر کنید و در مورد چیزهایی که معمولاً فکر نمی‌کنید، به احتمال بسیار زیاد به خاطر داشتن اوقات خوشی به سمت هوش و بینش کشیده می‌شوند.

۳) ساپیوسکشوال ها نیز عاشق به چالش کشیدن هستند. منظورم این است که مهم نیست که در یک قرار شام چه لباسی می پوشید یا موهایتان را چگونه آرایش می کنید، تا زمانی که از نظر ذهنی برانگیخته شده باشند، برای مدت طولانی در کنار شما حضور خواهند داشت.

ادامه..

۴) در حالی که هوش عمدتاً در هنگام بحث در مورد روابط جنسی ساپیوسکسوال متمرکز است، باید درک کرد که یک مرد یا زن ساپیوسکسوال نیز به سمت فروتنی کشیده می شود. آنها به طور طبیعی جذب افرادی می شوند که دلسوز، همدل و همدل هستند و دیگران را بهتر درک می کنند – یک ویژگی هوش.

۵) آنها ارتباط برقرار می کنند. اگر اغلب در نهایت به نحوه بیان یک متن از طرف شریک زندگی خود لبخند می زنید. این احتمال وجود دارد که شما یک ساپیوسکسوال باشید. همین امر در مورد شریکی که ساپیوسکسوالش است – با متون هوشمندانه و دیدگاه های هوشمندانه و پاسخ های هوشمندانه آنها را تحریک می کند.

۶) آیا تا به حال به خاطر روند فکری خود از شما تعریف شده است؟ یا با هر یک از شرکای خود همین کار را کرده اید؟ ساپیوسکسوال ها ذاتاً به سمت افرادی کشیده می شوند که درک و هوش بالاتری از خود نشان می دهند. اگر اغلب به شما می گویند که شما چیزی بیش از یک چهره زیبا یا بدن گرم هستید، احتمال زیادی وجود دارد که به خاطر مغزتان امتیاز قهوه ای کسب کنید.

۷) ساپیوسکشوال ها دوستان خوبی پیدا می کنند. گزارش شده است که آنها با رشد انگیزه دارند و اغلب تمایل دارند در طول این فرآیند چیزهای زیادی به او یاد دهند. شاید بودن در کنار مرد یا زنی که با هوش برانگیخته می شود آسان نباشد، اما این چالش ارزش امتحان کردن را دارد.

 

 

چگونه افراد ساپیوسکشوال را جذب کنیم؟

مانند همه انواع تمایلات جنسی، تعاریف شخصی افراد از sapisexuality ممکن است متفاوت باشد، اما آنچه مسلم است این است که افراد با این هویت ترجیح می‌دهند با چیزی که فکر می‌کنند جذاب‌ترین ویژگی شماست، یعنی ذهن شما، فعال شوند.

اگر با یک فرد ساپیوسکسوال قرار دارید و می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه او را تحریک کنید، اولین قدم این است که بدانید تلاش‌های معمولی برای اغواگری برای آنها کارساز نیست. ایده آنها از پیش بازی، برای مثال، شنیدن در مورد مجموعه کتاب شما است. این بدان معنی است که شما باید آنها را با عقل تیز و همچنین شوخ طبعی، تفکر مقایسه ای و کنجکاوی خود مجذوب کنید.

 

 به علایق منحصر به فرد آنها توجه کنید.

اول و مهم‌تر از همه، بدانید که هیچ دو ساپیوسکسوال شبیه هم نیستند: «جذب شدن به هوش یا شعور به این معنا نیست که ساپیوسکسوال در زندگی‌تان فقط توسط مغز شما تحریک می‌شود. یک راه آسان برای اغوای ساپیوسکشوال این است که آنها را همان طور که هستند بشناسید. برای انجام این کار، قفسه کتاب، فیدهای رسانه های اجتماعی یا حتی صف نتفلیکس آنها را مطالعه کنید تا انواع محتوایی را که آنها را تحریک می کند، بیاموزید.

وقتی بتوانید اشتیاق یا کنجکاوی واقعی در علایق منحصر به فرد آنها از خود نشان دهید، افراد ساپیوسکسوال تمایل بیشتری به صمیمی تر شدن با شما خواهند داشت.

 

پیش بازی خود را به زبان بیاورید.

برای دستیابی به نوع صمیمیت مورد علاقه ساپیوسکسوال شما، مسئولیت تماس فیزیکی را از خود بردارید و به جای آن به طور شفاهی تمایلات جنسی آنها را بررسی کنید.

امیلی مورس، کارشناس رسمی روابط جنسی ، توضیح می‌دهد: «مغز قوی‌ترین اندام جنسی است و برای ساپیوسکسوال‌ها، این ارتباط ذهن و بدن در مورد برانگیختگی بسیار مهم است.» به همین دلیل است که عمیقاً بحث در مورد تمایلات جنسی و اینکه از کجا می آیند “برای ساپیوسکسوال ها خوب عمل می کند زیرا بزرگترین عامل می تواند صحبت در مورد تمایلات شما باشد.”

هنگام توصیف اینکه چگونه می خواهید برخی از فانتزی ها را اجرا کنید واضح باشید، و همچنین در بیان احساسی که آنها به شما می دهند سخاوتمندانه باشید – ممکن است از اینکه ببینید شریک زندگی شما به این موضوع بسیار بیشتر از یک رقص س.ک.س.ی پاسخ می دهد، شگفت زده شوید.

 

تاریخ های نمایشگاه کتاب و کتابخانه را برنامه ریزی کنید.

به احتمال زیاد ساپیوسکسوال شما عاشق کتابخانه ها و گم شدن در راهروهای بزرگ و گسترده دانش بی پایان است. در علاقه مندی آنها شرکت کنید. از کتابخانه های مختلف شهر خود دیدن کنید – یا یک سفر یک روزه به یکی در شهر دیگر داشته باشید – و بعدازظهر را به مطالعه و تجزیه و تحلیل عناوینی که دوست دارید بگذرانید. و البته بین قفسه‌های کتاب چند بوسه مخفیانه بزنید.

 

فرهنگ های مختلف را با هم کشف کنید.

افراد ساپیوسکسوال مشتاق یادگیری چیزهای جدید هستند. هنگامی که برای شب ملاقات بعدی برنامه ریزی می کنید، کنجکاوی آنها را اغنا کنید و آنها را به یک گالری هنری، موزه یا هر نوع مرکز فرهنگی که باعث تحریک گفتمان روشنگرانه می شود ببرید. آوردن یک ساپیوسکسوال به فضایی که فرصت یادگیری را فراهم می‌کند می‌تواند [برای آنها] فوق‌العاده جذاب باشد.

علاوه بر آن، کاوش در این فضاها به شما فرصتی برای درک علایق یکدیگر می دهد. ساپیوسکسوال ها می خواهند با تبادل دانش و باورهای فلسفی با معشوق خود ارتباط برقرار کنند، بنابراین از فرصت تبادل نظر در مورد هر چیز جدیدی که با هم یاد می گیرید لذت خواهند برد.

 

بگذارید به شما یاد بدهند.

بله، ساپیوسکسوال ها جذب هوش میشوند، اما از شما انتظار ندارند همه چیز را بدانید. هیچ کس نمی تواند آن استاندارد را رعایت کند (حتی آنها)، بنابراین تحت فشار قرار نگیرید که از توانایی خود برای همگام شدن با هر موضوعی به این شخص بترسید. در عوض، زمانی که بی اطلاع هستید به آنها بگویید.

از این گذشته، روشنفکران واقعی وقتی چیزی را نمی دانند می توانند اعتراف کنند و شریک زندگی شما ممکن است تحت تأثیر فروتنی شما قرار گیرد.

 

از کلمات درست استفاده کنید.

ابراز هوش مطمئناً جذابیت یک ساپیوسکسوال را به دست می آورد. یکی از راه‌های نشان دادن هوش این است که اطمینان حاصل کنید که مهارت‌های کلامی و ارتباطی شما با آنها مطابقت دارد. وقتی در رسانه‌های اجتماعی چت می‌کنید، پیام می‌دهید یا با تلفن صحبت می‌کنید، یا روبروی آن‌ها در یک کافی‌شاپ می‌نشینید، ساپیوسکسوالی که می‌خواهید آن‌ها را جذب کنید، توانایی شما را در رعایت قوانین املایی و دستور زبان مناسب در ارتباطاتتان تحسین می‌کند.

ساپیوسکسوال‌ها با این فکر که معشوقشان خوب خوانده شده و به خوبی صحبت می‌شود، فعال می‌شوند—بنابراین قبل از اینکه متن بعدی خود را برای آنها بفرستید، املای خود را سه بار بررسی کنید و استدلال خود را بررسی کنید.

 

اشتیاق خود را به اشتراک بگذارید.

ساپیوسکسوال مورد نظر شما می خواهد از شما بشنود که در مورد موضوعاتی که در آن ها آگاه هستید صحبت می کنید. اغلب بیان واقعی هوش دیگران است که برای افرادی که خود را ساپیوسکسوال می دانند بسیار جذاب و برانگیزاننده است. اگر واقعاً به موضوعی علاقه دارید، در حین بحث در مورد آن، اشتیاق خود را نشان دهید.

خواه سرگرمی شما در زمینه رباتیک، ادبیات فرانسوی مورد علاقه شما یا علاقه شما به اکتشاف کیهان باشد، به آنها بینش بیشتری نسبت به اینکه چه کسی هستید، بدهید و با قدرت در مورد آنچه شما را هیجان زده می کند صحبت کنید. تخصص شما ساپیوسکسوال شما را تحریک می کند، به خصوص که می توانید در این فرآیند چیز جدیدی به آنها بیاموزید.

 

مستند ببینید.

به جای یک فیلم رایج، یک مستند را از روی کاناپه خود با آن ها تماشا کنید، یا وقتی یک جشنواره فیلم برگزار می شود، بلیت نمایش ان را بخرید. ساپیوسکسوال ها می خواهند اسیر تبادل افکار انتزاعی شوند، پس فراموش نکنید که بعد از مستند بحث و گفتگو کنید و آنها را با دیدگاه های خود درگیرکنید.

 

با آنها بحث های فلسفی کنید

مکالمه فکری، کاوش، و به دست آوردن دیدگاه، همه ویژگی هایی هستند که به سطح جذابیت و ارتباط یک ساپیوسکسوال کمک می کنند. صحبت در مورد کارهایی که برای امرار معاش انجام می دهید و جایی که بزرگ شده اید مهم است، اما یک ساپیوسکسوال ترجیح می دهد بیشتر در مورد بینش ها و فلسفه های شما بداند. بعلاوه، بررسی سوالاتی از این دست واقعاً به دو نفر امکان می‌دهد که یکدیگر را در سطح معناداری بیشتری بشناسند.

 

با هم یک داستان کوتاه بنویسید.

اگر ساپیوسکسوال زندگی شما یک داستان سرا است، بپرسید که آیا می خواهند داستان کوتاهی را با شما بنویسند. مانند باشگاه کتاب، شما می توانید جرأت کنید یک داستان شهوانی بنویسید که هر دو شما را عرق کند، اما این تنها راه برای هیجان زده کردن آنها در طول این فعالیت نیست. از آنجایی که هوش افراد ساپیوسکشوال را خیره می کند، زمانی که شما در آن شرکت می کنید و در کاری که آنها را تحریک می کند به خوبی انجام می دهید، یک راه حل برای شما خواهد بود. احساس میل نسبت به شما مطمئناً هنگامی که شما به اندازه کافی عقل آنها را درگیر می کنید و هنری را که آنها نسبت به آن علاقه دارند ایجاد می کنید تحریک می شود.

 

برای آنها کتاب بخوانید.

 افرادی که به عنوان ساپیوسکسوال شناخته می‌شوند، ذهن را بیش از جنبه‌های فیزیکی و مادی ارزش می‌دهند – در این صورت، «مهارت‌های شفاهی» خود را به سطح  بالا برسانید و آثار مورد علاقه‌تان را برای عزیزتان بخوانید. مورس می‌گوید چه کتاب اروتیک کلاسیک آنایس نین، چه شعرهای قرن هفدهمی یا یک راهنمای فنی را بخوانید، مورس می‌گوید وقتی کتابی برای آن‌ها می‌خوانید، «نیازهای جنسی و فکری بسیاری از ساپیوس‌جنس‌گرایان را تقویت خواهید کرد».

 

بحث برانگیز شوید.

مهمترین چیز در مورد فعالیت برای کشف موضوعات تابو با هم این است که این کار را محترمانه انجام دهید.  خشمگین شدن در پاسخ به دیدگاه‌هایی که با دیدگاه‌های شما مخالف هستند، آسان است، اما فرقی نمی‌کند مذهب یا سیاست باشد، “یک ساپیوسکسوال می‌خواهد اعماق این موضوعات را بررسی کند.” او همچنین اشاره می کند که این موضوعات تابو نه تنها به طور باورنکردنی اکتشافی هستند، بلکه صادق بودن در مورد آنها ضروری است. با این گفتگوهای بحث برانگیز روبرو شوید و به معشوق خود اجازه دهید تا شما را در سطح عمیق تری بشناسد.

 

با هم یک مهارت جدید بیاموزید.

ساپیوسکسوالی را که می خواهید تحت تأثیر قرار دهید و به فعالیت طولانی مدتی که می توانید با هم انجام دهید متعهد شوید. یک زبان جدید بیاموزید یا یک پروژه را تکمیل کنید – در هر صورت، با مشاهده شما در حال ساخت چیزی از ابتدا یا شاهد استعداد شما برای یادگیری سریع، جذابیت شما برای آنها بیشتر می شود.

به هر حال شما انتخاب می کنید که یک ساپیوسکسوال را تحریک کنید، کلید این است که با مغز خود رهبری کنید نه با بدنتان. مانند بسیاری از مردم، ساپیوسکسوال ها از ظاهر خوب قدردانی می کنند، اما این چیزی نیست که آنها را جذب می کند.

 

تفاوت بین ساپیوسکسوالیت و ترجیح دادن به قرار ملاقات با افراد باهوش چیست؟

در حالی که بسیاری از مردم خواهان همسرانی باهوش هستند، هوش گرایی جنسی به میزان بسیار قوی تری بر هوش متمرکز است.

 

چرا ساپیوسکسوالیت به عنوان نخبه گرا مورد انتقاد قرار گرفته است؟

برخی از مردم معتقدند که ساپیوسکسوالیسم ارزش افراد با توانایی های ذهنی متفاوت را کم می کند. کسانی که آن را نخبه‌گرا یا اروپامحور می‌خوانند، ادعا می‌کنند که به آموزش و بهره هوشی غربی بیش از حد ارزش می‌دهد در حالی که سایر اشکال هوش را نادیده می‌گیرد.

کلام آخر

اگر تشخیص داده اید که یک ساپیوسکسوال هستید، یک قدم دیگر به درک خود و شناسایی آنچه در یک شریک بالقوه می خواهید نزدیک تر شده اید. وقتی بدانید چه کسی هستید و از یک رابطه چه می خواهید، احتمالاً موفقیت بیشتری در زندگی دوستی خود خواهید داشت.

 

 

منابع:

Continuum: “Competing contestations of the norm: emerging sexualities and digital identities.”

Cosmopolitan: “What does it mean to be sapiosexual?”

Intelligence: “Some people are attracted sexually to intelligence: A psychometric evaluation of sapiosexuality.”

Journal of Homosexuality: “What’s in a Name?”

Medium: “Sapiosexualism Is Here to Stay.”

Merriam-Webster: “What Does ‘Sapiosexual’ Mean?”

Personality and Individual Differences: “Mate preferences for educated partners: Similarities and differences in the sexes depend on mating context.”

Seventeen: “Am I Sapiosexual?”

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر