۰

تعداد دفعات نرمال رابطه جنسی چقدر است؟

بازدید 1385

یکی از رایج‌ترین سوالاتی که درباره روابط جنسی مطرح می‌شود، در مورد تعداد دفعات رابطه جنسی است. ممکن است این سوال بسیاری از زوج ها باشد که “میانگین میزان رابطه جنسی زوج های دیگر چقدر است؟”  اگر چه هیچ پاسخ کاملی برای این سوال وجود ندارد، اما زوج درمانگران  در مورد این موضوع چیزهای زیادی گفته اند. هرچند که مقایسه زندگی جنسی خود  با سایر زوج ها ایده خوبی نیست. اما جالب است که ببینیم آمارها در مورد این موضوع چه می گویند.

میانگین میزان رابطه جنسی 

زندگی جنسی یک زوج تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد: سن، سبک زندگی، سلامت هر یک از شریک‌ها و میل جنسی طبیعی و البته کیفیت کلی رابطه آنها. بنابراین، در حالی که ممکن است هیچ پاسخ درستی برای این سوال وجود نداشته باشد که زوج‌ها چند وقت یکبار باید رابطه جنسی داشته باشند، اما بیشتر زوج درمانگران حداقل هفته‌ای یک‌بار را توصیه می کنند. به گفته دکتر دیوید شنارچ، از طریق مطالعه ای که بر روی بیش از ۲۰۰۰۰ زوج انجام شد، او دریافت که تنها ۲۶ درصد از زوج ها هفته ای یک بار به حد مجاز می رسند. اکثر شرکت کنندگان در پژوهش فقط یک یا دو بار در ماه رابطه جنسی را گزارش کردند و یا کمتر!

مطالعه دیگری که حدود ۱۰ سال پیش در انتشارات دانشگاه شیکاگو چاپ شد، بیان کرد که زوج های متاهل حدود ۷ بار در ماه رابطه جنسی دارند، که کمی کمتر از دو بار در هفته است. و در مطالعه سوم، گزارش شد که شرکت‌کنندگان مسن‌تر حدود ۲ تا ۳ بار در ماه رابطه جنسی داشتند. در حالی که شرکت‌کنندگان جوان‌تر گفتند که حدود یک بار در هفته رابطه جنسی داشتند.

‌تحقیقات انجام شده توسط سازمان سنجش اجتماعی موارد زیر را نشان می‌دهد:‌
  • ۷ درصد از بزرگسالان آمریکایی یک یا دو بار در سال گذشته رابطه جنسی داشتند.
  • ۱۰ درصد در سال گذشته رابطه جنسی نداشتند.
  • ۱۹ درصد دو یا سه بار در ماه رابطه جنسی داشتند.
  • ۱۷ درصد یک بار در ماه رابطه جنسی داشتند.
  • ۵ درصد چهار بار یا بیشتر در هفته رابطه جنسی داشتند.
  • ۱۶ درصد دو یا سه بار در هفته رابطه جنسی داشتند.
  • ۲۵ درصد هر هفته رابطه جنسی داشتند.

مطالعه دیگری در سال ۲۰۱۹ منتشر شد که نشان داد ۴۷ درصد از زوج های متاهل کمتر از یک بار در هفته رابطه جنسی دارند. فراوانی جنسی زمانی کاهش می‌یابد که عوامل دیگری مانند کار، کارهای خانه، کودکان، عوامل فیزیکی یا فیزیولوژیکی، سایر مسائل رابطه‌ای و غیره به عنوان یک مانع محسوب می شوند. تعداد دفعات رابطه جنسی و رضایت جنسی هر دو طرف با میزان طلاق رابطه معکوس دارند. به عبارت دیگر، با افزایش میزان رضایت جنسی میزان طلاق کاهش می یابد.

سؤال در مورد مقدار نرمال رابطه جنسی معمولاً زمانی مطرح می شود که یکی از طرفین از میزان رابطه جنسی خود رضایت کافی نداشته باشد.

این موصوع که در آن یکی از طرفین بیشتر یا کمتر از دیگری خواستار برقراری رابطه باشد، رایج است. همچنین ممکن است هر دو طرف از تعداد دفعات تعامل جنسی ناراضی باشند. با این حال، خبر خوب این است که رضایت زناشویی صرفاً تابعی از تعداد دفعات رابطه جنسی نیست. در واقع، زوج های متاهل به کیفیت تعاملات جنسی خود نگاه می کنند و نه فقط کمیت. درباره راه های افزایش کیفیت رابطه جنسی بخوانید.

میزان عادی رابطه جنسی شما چیست؟

میزان رابطه جنسی به دلایل زیادی در طول زمان تغییر می‌کنند. اما بیشتر زوج‌ها تمایل دارند که به نوعی ریتم داشته باشند. اگر متوجه شده اید که در برهه ای از زمان ریتم خود را از دست داده اید، کمی وقت بگذارید. به این فکر کنید که مشکل رابطه جنسی شما چیست. باید توجه کنید که رضایت و ارتباط بین فردی در ازدواج مهمتر از تعداد دفعات رابطه جنسی است. ‌احترام متقابل نقش مهمی در رضایت جنسی دارد. شرکت کنندگان در مطالعات تحقیقاتی گزارش کردند که برای بهبود زندگی جنسی به دنبال موارد زیر هستند: ‌

  • زمان با کیفیت بیشتر با شریک زندگی خود
  • عشق و عاشقی بیشتر
  • استرس کمتر

وقتی رابطه جنسی را متوقف کنید، رابطه شما در برابر جدایی، خیانت و در نهایت طلاق آسیب پذیر می شود. عدم برقراری رابطه جنسی مکرر در ازدواج می تواند دلایل زیادی داشته باشد، از جمله:

  • سن
  • میزان میل جنسی طبیعی
  • وضعیت سلامتی طرفین
  • کیفیت کلی رابطه

به این ترتیب، هیچ مقیاس استانداردی برای تعیین اینکه هر چند وقت یک بار باید در ازدواج خود رابطه جنسی داشته باشید، وجود ندارد. داشتن رابطه جنسی حداقل یک بار در هفته برای حفظ رابطه زناشویی ایده آل است.

فواید رابطه جنسی

۱۲ دلیل برای اینکه باید مرتبا رابطه جنسی داشته باشید:

اگر فکر می کردید که تنها مزیت رابطه جنسی لذت بردن است، این عمل نه تنها به شما و شریک زندگی تان لذت زیادی می دهد، بلکه به شما کمک می کند خوب بخوابید، استرس را از بین ببرید و اندورفین های شادی را در بدن آزاد کنید. و فراموش نکنید، یک تن کالری می سوزاند! با داشتن چنین مزایای شگفت انگیزی، چرا نمی خواهید هر روز درگیر رابطه جنسی باشید؟ برای کمک به درک بهنر، در اینجا دلایلی ذکر شده است که چرا باید بیشتر رابطه جنسی داشته باشید.

صمیمیت عاطفی ایجاد می کند.

رابطه جنسی فقط در رابطه با درگیری فیزیکی نیست. این عمل به تقویت پیوند عاطفی بین دو طرف کمک می کند. برای موفقیت هر رابطه ای، مهم است که افراد درگیر از نظر عاطفی در یک صفحه باشند و داشتن رابطه جنسی راهی عالی برای ایجاد این صمیمیت عاطفی است.

سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد.

یک مطالعه اخیر نشان می دهد که مردانی که بیش از دو بار در هفته رابطه جنسی دارند، نسبت به مردانی که کمتر از یک بار در ماه رابطه جنسی داشتند، کمتر در معرض خطر حمله قلبی قرار دارند.

تاثیر سکس بر سلامت قلب

ایمنی را افزایش می دهد.

عشق ورزی منظم باعث افزایش سطح آنتی بادی تقویت کننده سیستم ایمنی ایمونوگلوبولین A (IgA) می شود که به نوبه خود بدن شما را در برابر بیماری هایی مانند سرماخوردگی و تب قوی تر می کند.

استرس را کاهش می دهد

با مشکلات کاری یا خانوادگی استرس دارید؟ اجازه ندهید بر عملکرد شما در اتاق خواب تأثیر بگذارد. نه تنها داشتن رابطه جنسی خلق و خوی شما را بهبود می بخشد، بلکه یک مطالعه همچنین ثابت کرده است که افرادی که به طور منظم در اتاق خواب فعالیت می کنند، می توانند استرس را بهتر کنترل کنند و افراد شادتری هستند.

درد را تسکین می دهد

اگر از سردرد به عنوان بهانه ای برای نداشتن رابطه استفاده می کنید، این کار را متوقف کنید. در عوض رابطه جنسی مداومی داشته باشید. زیرا زمانی که می خواهید به ارگاسم برسید، سطح هورمون اکسی توسین تا پنج برابر افزایش می یابد. این اندورفین در واقع درد و درد را کاهش می دهد.

باعث افزایش طول عمر می شود.

زمانی که فرد به ارگاسم می رسد، هورمونی به نام دهیدرواپی آندروسترون ترشح می شود. این هورمون باعث بهبود ایمنی، ترمیم بافت و حفظ سلامت پوست می شود. مردانی که حداقل دو بار در هفته به ارگاسم می‌رسند، بیشتر از مردانی که هر چند هفته یک بار رابطه جنسی دارند، عمر می‌کنند.

گردش خون را افزایش می دهد.

هنگام رابطه جنسی ضربان قلب شما  افزایش می یابد. پس خون تازه به اندام ها و سلول های شما می رسد. در حالی که خون مصرف شده خارج می شود، بدن سموم و سایر موادی که باعث احساس خستگی شما می شود را نیز دفع می کند.

خواب را بهبود می بخشد.

خوابی که درست بعد از رابطه جنسی تجربه می کنید بسیار آرام‌تر خواهد بود. خواب خوب شبانه به شما احساس هوشیاری و سلامت کلی می دهد.

تناسب اندام کلی را بهبود می بخشد

اگر رفتن به باشگاه یا ورزش کردن در خانه را یک کار معمولی می‌دانید، در اینجا راه دیگری وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا چربی بدن خود را از دست بدهید و تناسب اندام خود را حفظ کنید. رابطه جنسی منظم برای دور کمر شما معجزه می کند. نیم ساعت عشق ورزی بیش از ۸۰ کالری می سوزاند.

سطح استروژن و تستوسترون را افزایش می دهد

 هورمون تستوسترون در مردان، چیزی است که آنها را هورنی تر می کند. نه تنها باعث می شود در رختخواب احساس بهتری داشته باشید، بلکه ماهیچه ها و استخوان های شما را بهبود می بخشد، قلب شما را سالم نگه می دارد و کلسترول شما را کنترل می کند. از سوی دیگر، در زنان، هورمون استروژن از آنها در برابر بیماری های قلبی محافظت می کند و عطر و بوی بدن زن را نیز بهتر می کند.

احتمال ابتلا به افسردگی را کاهش می دهد

رابطه جنسی مغز را وادار می کند تا مواد شیمیایی ایجاد حس خوب را ترشح کند. که این باعث افزایش سطح هورمون های شادی می شود. این مواد شیمیایی همچنین به افزایش سطح سروتونین کمک می کند که به عنوان یک انتقال دهنده عصبی عمل می کند و یکی از مواد شیمیایی ضد افسردگی کلیدی بدن است. این به نوبه خود به کاهش احتمال ابتلا به افسردگی کمک می کند.

باعث می شود در طول روز احساس بهتری داشته باشید

طبق یک تحقیق، افرادی که صبح ها رابطه جنسی داشتند، بهتر با استرس روزانه خود کنار آمدند و حتی در طول روز با خلق و خوی خوب به سر کردند. به لطف تمام هورمون‌های شادی که پس از یک بار رابطه جنسی تولید می‌شود، زوج‌ها با لبخند به تمام چالش‌هایی که زندگی روزانه بر سرشان می‌آورد مسلط هستند.

میزان نرمال رابطه جنسی برای بارداری چقدر است؟

 برای زوج های سالمی که می خواهند بچه دار شوند چیزی به اسم رابطه جنسی زیاد از حد وجود ندارد. لذا برای بارداری لازم است نزدیک به زمان تخمک گذاری، روزی یکبار رابطه جنسی داشته باشید. اگر مداوماً دو تا سه بار در هفته رابطه جنسی داشته باشید احتمال اینکه یکی از دفعات با دوره باروری همزمان شود بالا می رود. برای اطلاع بیشتر به “چگونه شانس بارداری را افزایش دهیم” مراجعه کنید.

تعداد طبیعی رابطه ی جنسی از نظر اسلام

از نظر اسلام، دفعات همبستری با همسر، محدودیتی ندارد. تعداد دفعات نزدیکی به میزان میل جنسی و رضایت طرفین رابطه بر می گردد. اما بصورت معمولی به تعداد کمتر از ۲ بار در ماه سردی جنسی و به میزان بیشتر از ۱۰ بار در ماه حرارت جنسی گفته می شود. یک یا دوبار در هفته میزان متعادل رابطه جنسی است .

کلام آخر

رضایت جنسی با فراوانی جنسی مرتبط است. رضایت جنسی به طور کلی زمانی بیشتر می شود که هر دو طرف با هم ارتباط برقرار کنند و در شروع رابطه جنسی احساس راحتی کنند. ارتباط جنسی ضعیف می تواند رضایت جنسی را کاهش دهد و بر احساس شریک جنسی در مورد رابطه خود تأثیر بگذارد. اگر فردی از کاهش احتمالی علاقه جنسی شریک خود احساس نگرانی می کند و برعکس، اگر چیزی باعث می شود که میل جنسی او کمتر از حد معمول شود، باید بتواند به شریک خود موضوع را مطرح کرده تا به دنبال حل این مشکلات بگردند. درباره دلایل کاهش میل جنسی مردان بخوانید.

منابع:

  1. Archives of Sexual Behavior: “Declines in Sexual Frequency among American Adults, 1989-2014,” “Women’s Sexual Satisfaction, Communication, and Reasons for (No Longer) Faking Orgasm: Findings from a U.S. Probability Sample.”
  2. THE WALL STREET JOURNAL: How Often Should Married Couples Have Sex?”
  3. Personality and Social Psychology Bulletin: “More Than Just Sex: Affection Mediates the Association Between Sexual Activity and Well-Being.”
  4. Liu H, Waite L, Shen S, Wang D. Is sex good for your health? A national study on partnered sexuality and cardiovascular risk among older men and women. J Health Soc Behav.
  5. Loewenstein G, Krishnamurti T, Kopsic J, Mcdonald D. Does Increased Sexual Frequency Enhance HappinessJournal of Economic Behavior & Organization.
  6. Kent P, Heywood W, Smith AMA, et al. A population-based study investigating the association between sexual and relationship satisfaction and psychological distress among heterosexuals. J Sex Marital Ther.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر