۰

این خوراکی ها قاتلین میل جنسی شما هستند!!

بازدید 522

اگر شما یا همسرتان  حال و حوصله رابطه جنسی را ندارید، ممکن است به خاطر چیزی باشد که خورده اید. تستوسترون هورمونی ست که ما اغلب به آن به عنوان هورمونی فکر می کنیم که مردان در بدن خود  دارند. از سوی دیگر، استروژن را عمدتاً یک هورمون زنانه می‌دانیم.

حقیقت این است که هم تستوسترون و هم استروژن نقش های حیاتی مهمی در بدن هر دو جنس ایفا می کنند و اگر تعادل خوبی بین آن دو برقرار نشود، همه انواع تنظیمات بدن ممکن است خراب شوند. سینه مردان ممکن است رشد کنند. زنان موهای زائد در صورتشان پدیدار شود. اما در هر دو مورد عدم تعادل تستوسترون و استروژن می تواند میل جنسی را افزایش یا کاهش دهد. تحقیقات شگفت‌انگیزی برای کشف این موضوع انجام شده است که کدام غذاها می‌توانند سطح T و E ما را افزایش یا کاهش دهند. در زیر برخی از اقلام غذایی آورده شده است که می‌توانند با این تعادل ظریف همراه باشند .

۱- غذاهای فرآوری شده

غذاهای فراوری شده

فرآوری بیشتر مواد مغذی موجود در غذاهای کامل را از بین می‌برد، از جمله موادی که در تولید نان و کیک مهم هستند. به عنوان مثال: وقتی گندم کامل به آرد سفید تبدیل می شود، حدود سه چهارم روی خود را از دست می دهد، یک ماده معدنی ضروری برای میل جنسی و تولید مثل مردان. خوردن غلات تصفیه شده می تواند منجر به مقاومت به انسولین شود که آخرین مرحله قبل از دیابت است. دیابت به نوبه خود می تواند باریک شدن رگ ها را تسریع کند و خطر بیماری قلبی و ED را افزایش دهد.

۲- نوشابه رژیمی

نوشیدن نوشابه در رژیم غذایی ایده وحشتناکی است و به دلایل متعدد دیگری که در این وب سایت به آنها اشاره می کنیم، برای نوشابه رژیمی نیز صدق می کند. شیرین کننده های مصنوعی، به ویژه آسپارتام، مستقیماً بر سطح سروتونین شما تأثیر می گذارد. سروتونین یک هورمون حیاتی در تقویت حس خوب یا شادی است. به گفته محققان، سروتونین پایین با کاهش میل جنسی در مردان و زنان مرتبط است.

۳- پاپ کورن

شام و یک فیلم همراه آن می توانند پیش درآمد رابطه جنسی باشند، اما اگر دوست دارید فیلم های خود را با ذرت بو داده در مایکروویو همراه کنید، بهتر است بدانید، مواد شیمیایی مانند اسید پرفلوروکتانوئیک موجود در پوشش این خوراکی می‌تواند میل جنسی شما را از بین ببرد و در درازمدت حتی باعث مشکلات پروستات شود.

۴ -ماری جوانا

 بسیاری از مردم دوست دارند این دارو را به غذا، به ویژه محصولات پخته شده اضافه کنند. چه سیگار بکشید و چه بخورید، مطالعات نشان می‌دهد که ماری‌جوانا علاوه بر تقویت توهمات موجود در ذهن، سطح تستوسترون را تا ۲۴ ساعت کاهش می‌دهد.

۵- میگو

طبق برنامه داده های آفت کش USDA، هر فرد به طور متوسط ​​هر روز در معرض ۱۰ تا ۱۳ آفت کش مختلف قرار می گیرد. ۹ مورد از ۱۰ آفت کشی که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند «محلول کننده غدد درون ریز» هستند، به این معنی که با هورمون های مردانه و زنانه ما بازی می کنند. یکی از استروژن‌ کش ترین آن‌ها رزورسینول ۴-هگزیل است که برای جلوگیری از تغییر رنگ میگوها روی میگوها اعمال می‌شود. سایر غذاهای دریایی با بار آفت کش بالا: تیلاپیا، مارماهی و ماهی آزاد پرورشی. در حالی که اینها انواع غذاهایی هستند که باید بدون توجه به هر چیزی ارگانیک بخرید، برخی از غذاهای کم‌هزینه نیز وجود دارند که باید در این غذاهای ارگانیک ارزان که باید میخرید، توجه داشته باشید.

۶- الکل

 الکل یک ماده افسرده کننده است که می توانددر دراز مدت توانایی مردان را در دستیابی و حفظ نعوظ ویران کند و میل جنسی را برای هر دو جنس کاهش دهد.

۷- آبجو

در حالی که تمام الکل بر توانایی کبد برای خلاص شدن از شر استروژن اضافی تأثیر می گذارد، در رازک مورد استفاده برای تولید آبجو وجود دارد. علاوه بر این، نوشیدن زیاد می تواند باعث آسیب به کبد شود، و از آنجایی که کبد تا حد زیادی مسئول متابولیسم هورمون ها است، یک کبد کم کارآمد می تواند آندروژن ها را به استروژن تبدیل کند و در نتیجه میل جنسی کاهش یابد.

۸- دانه سبز سویا

 بر اساس گزارش مرکز ایمنی مواد غذایی، ۹۴ درصد از دانه های سویا در ایالات متحده مهندسی ژنتیک شده اند. طبق مطالعه‌ای در مجله تغذیه، سطوح بالای سویا در بدن زنان می‌تواند هورمون‌های جنسی را کاهش داده و عملکرد تخمدان‌های او را مختل کند. دانشکده بهداشت عمومی هاروارد دریافت که تنها نصف وعده سویا در روز برای کاهش ۴۰ درصدی تعداد اسپرم در مردان سالم کافی است!

۹- پنیر

بسیاری از پنیرهایی کهدر بازار موجودند از شیر گاو گرفته می شود و سرشار از هورمون های مصنوعی است. اینها به طور بالقوه می توانند تولید طبیعی هورمون های بدن شما از جمله استروژن و تستوسترون را مختل کنند و در نتیجه میل جنسی شما را مختل کنند.

۱۰- شکر

این مواد همه جا هستند، بنابراین فکر نکنید که فقط به این دلیل که آن را در قهوه یا چای خود نمی ریزید در امان هستید. مواد شیرین باعث افزایش سطح هورمون انسولین می شود که می تواند باعث ذخیره چربی شکم، کاهش توده عضلانی و کاهش سطح تستوسترون شود. در مردان، چربی شکم باعث افزایش سطح استروژن می شود که می تواند منجر به کاهش میل جنسی و اختلال نعوظ شود. یک مطالعه نشان داد که گلوکز (قند) به طور قابل توجهی سطح تستوسترون تام و آزاد را کاهش می دهد. تلاش برای خلاص شدن از شر قندی که مصرف می کنید – آگاهانه یا غیرقانونی – می تواند دقیقاً همان چیزی باشد که دکتر عشق دستور داده است.

۱۱- سوپ های آماده و کنسرو

سوپ‌ها و وعده‌های غذایی کنسرو شده سرشار از سدیم رژیمی هستند  که می‌تواند منجر به افزایش فشار خون و کاهش جریان خون به قسمت‌های خاصی از بدن شود. اندام تناسلی با یک وعده شکلات تلخ آسیب را معکوس کنید. کاکائو غیر قلیایی غنی از فلاوانول ها است – ترکیبات سکسی که باعث تولید اکسید نیتریک در بدن می شود و باعث باز شدن رگ های خونی می شود.

۱۲- شیرین بیان

ترکیب اصلی موجود در شیرین بیان – اسید گلیسیریزیک که به ریشه شیرین بیان عطر و طعم متمایزی می دهد – می تواند تولید تستوسترون را سرکوب کند. در یک مطالعه، به هفت مرد سالم روزانه ۷ گرم شیرین بیان از طریق قرص های آب نبات موجود در بازار (حاوی ۰.۵ گرم اسید گلیسیریزیک) داده شد. چهار روز پس از مطالعه، سطح تستوسترون کل افراد مورد مطالعه ۳۵ درصد کاهش یافته بود.

۱۳- سوسیس کالباس

برخلاف پوشش پلاستیکی ، موادی که گوشت و پنیر را در سوپرمارکت می‌پیچند معمولاً از پی وی سی (پلی وینیل کلراید) ساخته می‌شوند که به داخل غذاهای چرب می‌روند و باعث تغییرات هورمونی می‌شوند. در عوض، گوشت خود را مستقیماً از قصابی بخرید و آن را در کاغذ قهوه ای بپیچید.

۱۴- نعناع

تنفس تازه جذاب است و نعناع تازه این خاصیت را دارد. (همچنین فواید زیادی برای سلامتی نیز دارد!) اما منتول موجود در نعناع از نظر فنی باعث کاهش تستوسترون می شود. نتیجه؟ قبل از رابطه جنسی قرص نعنا یا خود نعنا را استفاده نکنید.

۱۵- بذر کتان

برای کنترل هیرسوتیسم یک زن ۳۱ ساله با پایین آوردن سطح T بالا، محققان به او گفتند که هر روز ۳۰ گرم بذر کتان به مدت چهار ماه بخورد. تستوسترون کل او ۷۰ درصد کاهش یافت و تستوسترون آزاد ۸۹ درصد کاهش یافت. نتیجه داستان؟ اگر زنی هستید که موهای صورتتان زیاد است، دانه کتان را امتحان کنید. اگر میل جنسی کم دارید، امگا ۳ خود را از منابع دیگر تامین کنید تا همه چیر به حالت طبیعی برگردد.

۱۶- توت فرنگی

محصولات مزرعه با پوست های خوراکی، به ویژه انواع توت ها، دارای بالاترین سطح آفت کش های تقلید کننده استروژن هستند. سایر محصولات شامل: هلو، سیب، گیلاس و کلم پیچ. هنگام انتخاب محصولات، هر زمان که مواد غذایی با پوست خوراکی می خرید، به دنبال محصولات ارگانیک باشید.

۱۷- آب معدنی بطری

 بطری پلاستیکی دارای بیسفنول A، که معمولا به عنوان BPA شناخته می شود، یک جزء شیمیایی است که در بیشتر ظروف و قوطی های پلاستیکی مواد غذایی یافت می شود و با اثرات منفی بر باروری در مردان و زنان همراه است. یک مطالعه اسلوونیایی در مجله Fertility & Sterility ارتباط آماری معناداری بین غلظت BPA ادرار در مردان و تعداد کل اسپرم، غلظت و سرزندگی کمتر نشان داد. بر اساس مطالعه ای که در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد انجام شد، زنانی که بالاترین سطح BPA را در بدن داشتند، دچار کاهش تعداد تخمک های بالغ شدند.

۱۸- گوشت کم عیار

به گفته کارشناسان، گوشت بی کیفیت می تواند منجر به میل جنسی کم شود. این به این دلیل است که بیشتر گوشت های اغذیه فروشی، هات داگ و همبرگر حاوی هورمون های اضافه شده، مواد نگهدارنده و آنتی بیوتیک هایی هستند که می توانند باعث عدم تعادل هورمونی در بدن شما شوند. برش های باریک تر و فرآوری نشده مانند مرغ یا بوقلمون را انتخاب کنید تا میل جنسی خود را تقویت کنید.

۱۹- سویا

سویا گیاهی حاوی فیتواستروژن است. آنها همان کار هورمون زنانه تولید شده توسط زنان را تقلید می کنند تا باعث ایجاد ویژگی های جنسی ثانویه شوند. خوردن بیش از حد این فیتواستروژن ها می تواند تعادل هورمونی را هم در مردان و هم در زنان مختل کند و میل جنسی را در کل کاهش دهد. سطوح بالایی از سویا در شیر سویا، تنقلات  و بیشتر جایگزین های گیاهی گوشت یافت می شود.

۲۰- غذای ادویه دار

طبق مطالعه‌ای که در دانشگاه ایالتی اورگان انجام شد، غذاهای قوی، معطر یا ادویه‌دار پتانسیل این را دارند که بو و مزه واژن شما را تغییر دهند. این غذاها و نوشیدنی ها عبارتند از قهوه، پیاز، سیر و ادویه های قوی. محققان در OSU خاطرنشان می‌کنند که حذف این غذاها و خوردن بیشتر غلات کامل، میوه‌ها و سبزیجات ممکن است عطر ملایم‌تری داشته باشد و باعث احیای دهان در حین رابطه شود.

۲۱- چغندر

چغندر خوشمزه، مغذی است و تقریباً شیرین ترین سبزی موجود است. مانند بسیاری دیگر از سبزیجات ریشه دار، حاوی ترکیباتی برای حمایت از سطوح سالم استروژن در بدن شما هستند. زمانی که سطح تستوسترون شما کاهش نیافته است عالی است، اما اگر یک عدم تعادل هورمونی دارید، می‌توانید با خوردن زیاد آن شرایط را تشدید کنید.

۲۲- چربی ترانس

اگر شریان‌های شما چربی دار باشد، جریان خون به اندام‌های جنسی شما کمتر از حد مطلوب خواهد بود… و این برای عملکرد جنسی در سراسر جهان بسیار بد است. چربی های ترانس به دلیل توانایی خود در انسداد عروق شناخته شده اند و به همین دلیل است که بسیاری از رستوران ها و برندهای غذایی مشتاق هستند تا آنها را از محصولات خود حذف کنند. آنها نه تنها می توانند در مرگ زودهنگام نقش داشته باشند، بلکه می توانند در فقدان “مرگ کوچک”، اصطلاح فرانسوی جذاب برای ارگاسم، نقش داشته باشند.

۲۳- قهوه

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد نوشیدن قهوه راهی عالی برای مردان است تا نعوظ خود را راحت تر کنند. اگر شما فردی هستید که از قهوه عصبانی یا مضطرب می شوید، ممکن است دقیقاً اثر معکوس داشته باشد. به این دلیل که افزایش اضطراب اغلب می تواند منجر به کاهش میل جنسی شود. این یک شکایت مکرر از افرادی است که به کافئین حساسیت دارند.

۲۴- سبزیجات چلیپایی

در حالی که هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این نوع سبزیجات میل جنسی را از مصرف کنندگان سلب می کنند، ممکن است میل جنسی شریک خود را کمتر کنند. چرا؟ خوب، کلم بروکلی، کلم و کلم بروکسل بر ترشحات منی، عرق، ادرار و نفس تأثیر می‌گذارند که منجر به رایحه‌ها و طعم‌های نامطبوع می‌شود. سبزیجات چلیپایی نیز به لطف رافینوز و سولفات، تندی نفخ را افزایش می دهند. رافینوز قندی است که در سبزیجات چلیپایی یافت می‌شود و تا زمانی که به روده بزرگ می‌رسد، هضم نمی‌شود و سپس توسط باکتری‌های تولید کننده گاز تخمیر می‌شود.

۲۵- مارچوبه

 مانند سایر سبزیجات چلیپایی، مارچوبه سالم و خوش طعم می‌تواند طعم بسیار بدتری نسبت به قبل داشته باشد. این می‌تواند باعث شود که شرکای شما تمایل چندانی به وارد شدن به نواحی خصوصی شما نداشته باشند.

۲۶- شکلات

یکی دیگر از موارد بحث برانگیز در این لیست، شکلات است که در لیست ما از بهترین مواد غذایی برای آلت تناسلی شما نیز قرار دارد. شکلات تلخ به عنوان یک ماده تقویت کننده جنسی در نظر گرفته می شود زیرا باعث تحریک احساسات سرخوشی و عشق می شود، اما نشان داده شده است که برخی از شکلات ها سطح تستوسترون را سرکوب می کند و باعث کاهش میل جنسی می شود.

۲۷- داروها

 داروهای ضد افسردگی و سایر داروها مانند آدرال و کنترل بارداری (سلام، کنایه) می‌توانند نحوه تولید و مدیریت هورمون‌هایی مانند سروتونین، اپی نفرین و دوپامین را که همگی بر میل جنسی شما تأثیر می‌گذارند، مختل کنند. اگر فکر می کنید که قرص های شما ممکن است میل جنسی شما را کاهش دهد، با پزشک خود صحبت کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر